Auteur Topic: Motor ombouwen??  (gelezen 1492 keer)

Offline VWpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 198
  • Geslacht: Man
  • Bart Berebrouckx
Motor ombouwen??
« Gepost op: do, 23 apr 2009, 14:51:09 »
Hoi Vw polo 86 c forum

Heb een vraagje aan jullie allemaal

Ik heb een vw polo 1983 1000 cc benzine , 4 bak

ik een motor klaarliggen van een vw polo fox 1300 cc diesel  1993 , 5 bak

Normaal gezien zou deze zonder moeilijkheden erin geraken

wat moet er worden aangepast van bekabeling enzo............... -dunno- -dunno-

Schakelbak moet veranderd worden van 4 bak naar 5 bak


Hopelijk kunnen jullie mee ermee helpen !!!!
Steilheck 1.0 , 1983

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Motor ombouwen??
« Reactie #1 Gepost op: do, 23 apr 2009, 14:56:50 »
aha. dat verklaart.
Dit is de reden dat je de problemen die je eerder had niet meer hoeft op te lossen
(zie je eerdere topic)

Geen idee wat de bekabeling / motor doet maar voor de ombouw 4-bak --> 5 bak adviseer ik de zoekfunctie te gebruiken.

Offline VWpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 198
  • Geslacht: Man
  • Bart Berebrouckx
Re: Motor ombouwen??
« Reactie #2 Gepost op: do, 23 apr 2009, 14:58:36 »
Maar zou deze motor erin passen denk je  -dunno-
Steilheck 1.0 , 1983

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Motor ombouwen??
« Reactie #3 Gepost op: do, 23 apr 2009, 15:12:52 »
Geen idee wat de bekabeling / motor doet maar voor de ombouw 4-bak --> 5 bak adviseer ik de zoekfunctie te gebruiken.

Leek mij duidelijk.

Maar als ik ga gissen:

Het een betreft een typ 2 carb.
Het ander een polo 2f diesel.

Mij dunkt dat er qua bekabeling enz behoorlijk wat verschillen zijn.
Uitlaat, enz.
Geen idee hoe compleet je het blokkie hebt.

Offline Siroj.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 208
  • Geslacht: Man
  • Joris Zanders
Re: Motor ombouwen??
« Reactie #4 Gepost op: do, 23 apr 2009, 15:13:11 »
misschien niet helemaal het antwoord op je vraag. Maar waarom al die moeite? buite het ombouwen moet je hem ook opnieuw laten keuren. Ik verwacht namelijk dat een diesel niet goed presteerd bij een 4-gas meting -dunno-
Polo II coupé GK-CBR

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Motor ombouwen??
« Reactie #5 Gepost op: do, 23 apr 2009, 15:14:34 »
misschien niet helemaal het antwoord op je vraag. Maar waarom al die moeite? buite het ombouwen moet je hem ook opnieuw laten keuren. Ik verwacht namelijk dat een diesel niet goed presteerd bij een 4-gas meting -dunno-

geen idee of dat in belgie ook zo is.  -dunno-
Bart kwam zo ver ik mij herinner in ieder geval uit belgie

Offline Siroj.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 208
  • Geslacht: Man
  • Joris Zanders
Re: Motor ombouwen??
« Reactie #6 Gepost op: do, 23 apr 2009, 15:27:07 »
geen idee of dat in belgie ook zo is.  -dunno-
Bart kwam zo ver ik mij herinner in ieder geval uit belgie

Geen idee wat in Belgie de regels daar voor zijn.. Maar geloof niet dat het in belgie de bedoeling is dat ze diesel rijden en benzine op kenteken. Ma je weet maar nooit daar :D
Polo II coupé GK-CBR

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Motor ombouwen??
« Reactie #7 Gepost op: do, 23 apr 2009, 15:29:28 »
Geen idee wat in Belgie de regels daar voor zijn.. Maar geloof niet dat het in belgie de bedoeling is dat ze diesel rijden en benzine op kenteken. Ma je weet maar nooit daar :D

ach. als ze iedereen die een straf moet uitzitten die lager is dan 3(!) jaar gewoon laten rondlopen ivm een cellentekort dan kan alles.

Zie het voor me. Net zoiets als in nederland 49 km/h te hard rijden.

34 maanden cel krijgen en een diepe zucht van opluchting laten -gert-

hoppa. en we zijn weer off-topic.  :D  :D Wie deed dat? -dunno-

@ Bart,

De strooomschema's in de vraagbaak kunnen verhelderend zijn. Hoe ver verschillen die van beide modellen?
 
« Laatst bewerkt op: do, 23 apr 2009, 15:31:30 door RoelG »

Offline Siroj.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 208
  • Geslacht: Man
  • Joris Zanders
Re: Motor ombouwen??
« Reactie #8 Gepost op: do, 23 apr 2009, 15:49:37 »
nou! ik heb even het één en ander na gekeken.

- motorsteunen zijn gelijk
- Kabelboom moet uiteraard vervangen worden :D
- schakelmechaniek moet vervangen worden
- brandstoftank vervangen
- koelsysteem is volgens mij het zelfde aangezien het thermostaathuis gelijk is ( miss. aantal kleine aanpassingen maar niks geks )
- uitlaatspruitstuk is volgens mij ook gelijk ( dit durf ik niet 100% zeker te zeggen )

verder heel veel succes!


Polo II coupé GK-CBR

Offline VWpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 198
  • Geslacht: Man
  • Bart Berebrouckx
Re: Motor ombouwen??
« Reactie #9 Gepost op: do, 23 apr 2009, 15:58:30 »
nou! ik heb even het één en ander na gekeken.

- motorsteunen zijn gelijk
- Kabelboom moet uiteraard vervangen worden :D
- schakelmechaniek moet vervangen worden
- brandstoftank vervangen
- koelsysteem is volgens mij het zelfde aangezien het thermostaathuis gelijk is ( miss. aantal kleine aanpassingen maar niks geks )
- uitlaatspruitstuk is volgens mij ook gelijk ( dit durf ik niet 100% zeker te zeggen )

verder heel veel succes!




Motorsteunen zijn gelijk heb ik al opgemeten -thumbsup-
Kabelbak moeten worden veranderd van 4 naar 5 compleet de schakelbak  -thumbsup-
complete uitlaatlijn wordt veranderd  -thumbsup-
Brandstoftank blijft zitten krijgt een volledige spoeling  -thumbsup-

Probleem gaat zijn de bekabeling hoor denk ik ??

Inderdaad RoelG  de steilheck is gekeurd als Oltimer rij nu met 1.0 cc Benzine
Naar wordt een 1.3 diesel ingelegt omdat hij toch nietmeer gekeurd moet worden

Ma je weet maar nooit hier  :D :D :D
Steilheck 1.0 , 1983

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: Motor ombouwen??
« Reactie #10 Gepost op: do, 23 apr 2009, 18:02:11 »
Bij een '83er zal je denk ik ook de stabi moeten vervangen voor een latere aangezien de 5-bak anders niet past... zie zoekfunctie  :)
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Motor ombouwen??
« Reactie #11 Gepost op: do, 23 apr 2009, 20:47:52 »
Of zie Giesel-topic? Was ooit ook een peutverbrander, toch?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline VWpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 198
  • Geslacht: Man
  • Bart Berebrouckx
Re: Motor ombouwen??
« Reactie #12 Gepost op: do, 23 apr 2009, 20:49:46 »
wat is een peutverbrander  -dunno- -dunno- -dunno-
Steilheck 1.0 , 1983

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Motor ombouwen??
« Reactie #13 Gepost op: do, 23 apr 2009, 21:31:25 »
Ik bedoel een benzinemotor...
Jaap heeft een benzine-Polo omgebouwd naar Diesel (en beyond, uiteindelijk G 40 Diesel). Blader zijn topic eens door, zou ik zeggen? Met meer dan 90 pagina's ben je daar wel even zoet mee, denk ik?! :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline VWpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 198
  • Geslacht: Man
  • Bart Berebrouckx
Re: Motor ombouwen??
« Reactie #14 Gepost op: ma, 27 apr 2009, 17:10:09 »
 -locked-
Steilheck 1.0 , 1983