Auteur Topic: Geen versnellingen meer polo 2f  (gelezen 475 keer)

Offline Polo2F

  • Non-Register lid
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Jacco
Geen versnellingen meer polo 2f
« Gepost op: vr, 26 dec 2008, 11:14:12 »
Hallo

had ook wat gister , reed weg uit de straat , trok op , 1 , toen naar 2 , en daarna leek het net of hij uit de versnelling schoot , dus ik proberen er weer in te doen , maar was nog goed. Ik alle andere versnellingen proberen , doen het ook allemaal niet. Enige wat je hoort in de versnelling is een iets schrapend geluid. Op de terugweg met slepen , hoorde ik dit geluid ook.
Toen ik stil stond , en hem in zijn 5 zette en de koppeling op liet komen , ging mijn snelheidsmeter ook gewoon omhoog.

Wat ik dus dacht , kilometerteller gaat nog mee , alleen de aandrijfassen niet meer , zou betekenen dat er iets kapot is gesprongen van de secundaire as tot de eindvertanding.  Wat denken jullie hiervan , zal hier nog wat van te maken zijn?

Nare is ook dat ik deze bak er net 2500 km op heb zitten (2ehands)  omdat mijn eigen bak uit de 5e versnelling schoot , en stationair een rotgeluid maakte.

iemand misschien ook nog tekening ofzo van de bak van deze polo ? 2f uit 1994 met aav bak en 5 versnellingen dus.


Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Re: Geen versnellingen meer polo 2f
« Reactie #1 Gepost op: vr, 26 dec 2008, 11:59:05 »
Kroonwiel ligt los van je dif.

Tweedehands gekocht zie ik, heeft dat ding soms achter een G40 of diesel gezeten?
Achter een AAV moet je wel erg je best doen om dit voorelkaar te krijgen.
« Laatst bewerkt op: vr, 26 dec 2008, 12:01:04 door Douwe »
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Polo2F

  • Non-Register lid
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Jacco
Re: Geen versnellingen meer polo 2f
« Reactie #2 Gepost op: vr, 26 dec 2008, 12:53:28 »
nee , gewoon aav , maar trok ook aardig hard op , maar klinkt erg logisch dat kroonwiel ja. Is dat een beetje te vervangen , of zeg je beter die andere bak in orde maken , of nog anders , van 2 slechte bakken 1 goede maken.