Auteur Topic: Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan  (gelezen 19263 keer)

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan
« Reactie #135 Gepost op: wo, 03 aug 2011, 18:21:02 »
anwb badges kun je gewoon nieuw kopen bij de anwb winkel

 -thumbsup- wist ik niet; ga ik binnenkort even kijken

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan
« Reactie #136 Gepost op: di, 09 aug 2011, 02:56:32 »


Ik vraag me ondertussen af of er tzt nog een "scoop" danwel opening op/in de motorkap komt tbv te intercoolert ?  -dunno-

Offline stijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 60
  • Geslacht: Man
Re: Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan
« Reactie #137 Gepost op: do, 11 aug 2011, 00:25:38 »
hey, ja er komt een opening in de motorkap. dat word nog even puzelen met uitmeten ma dat gaat goed komen -thumbsup-
ik ga volgende week weer beginnen als me vakantie voorbij is dus dan zullen er weer foto's komen -thumbsup-

Offline stijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 60
  • Geslacht: Man
Re: Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan
« Reactie #138 Gepost op: do, 11 aug 2011, 00:30:11 »

er zijn toch wel meer polootjes omgebouwd en daarvoor is ook de juiste bestemming gevonden voor de IC.. nou heeft ie totaaal geeen rijwind koeling en da,s nou juist het nut van de intercooler -dunnode inlaatlucht is veeel te warm nu en dat ga je merken aan de prestaties...


de inlaatlucht is nu juist koud, een niet te opvallende luchthapper in de kap en hij krijgt enorme gekoelde lucht, en dichtbij dus ik zie het probleem niet     -klus- of heb ik het fout -dunno-

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan
« Reactie #139 Gepost op: do, 11 aug 2011, 00:52:08 »
inlaatlucht is warm, g-lader brengt het onder druk, en dat brengt warmte met zich mee.
Duw je handen maar eens hard tegen elkaar ;)
Dat is de reden van een intercooler.

Offline stijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 60
  • Geslacht: Man
Re: Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan
« Reactie #140 Gepost op: ma, 22 aug 2011, 23:49:37 »
ja dat snap ik, ma wat us nou het probleem?
me intercooler word toch gekoeld dus de warme lucht dan toch ook of zie ik het verkeerd??

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan
« Reactie #141 Gepost op: di, 23 aug 2011, 01:00:27 »
je intercooler wordt niet goed gekoeld op de huidige positie, Dat gebeurt enkel wanneer deze vol in de rijwind zit. Huidige positie is dus niet handig, behalve als je er een box omheen maakt en in de motorkap sleufgaten of een luchhapper.

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan
« Reactie #142 Gepost op: di, 23 aug 2011, 07:00:52 »
he expert. Dat ben ik niet met je eens. Denk je dat er geen rijwind langs de koplamp stroomd? Het is mischien niet optimaal maar het koelt wel.

Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan
« Reactie #143 Gepost op: di, 23 aug 2011, 14:37:51 »
lees eens goed ;) dan wist je dat jou opmerking niet nodig was. Ik zei niet goed gekoeld, ik heb nooit gezegt dat er helemaal niet gekoeld wordt.

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan
« Reactie #144 Gepost op: di, 23 aug 2011, 14:42:00 »

de inlaatlucht is nu juist koud, een niet te opvallende luchthapper in de kap en hij krijgt enorme gekoelde lucht, en dichtbij dus ik zie het probleem niet     -klus- of heb ik het fout -dunno-
 de intercoolerlucht kan NOOIT zo koel worden nou! rijwind koeling is toch logischer wijs beter dan koeling vanonder de motorkap vandaan..
toevallig staat op g-laderseite ongeveer dezelfde topic over ene steilheck met dit koelingsprobleem..

hoe kan jij nu weten dat ie kouder is dan dat ie normala in de rijwind hangt
« Laatst bewerkt op: di, 23 aug 2011, 14:52:02 door richard-polo »
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan
« Reactie #145 Gepost op: di, 23 aug 2011, 14:44:01 »
ja dat snap ik, ma wat us nou het probleem?
me intercooler word toch gekoeld dus de warme lucht dan toch ook of zie ik het verkeerd??

 word nu wel gekoeld maar niet zoals het de bedoeling is en dus verlies je vermogen...
hoe kouder die inlaatlucht hoe sneller je G40 is, in de winter trekt zo,n geblazen polootje heeel wat beter dan in de zomer met 35graden....

zet er een luchttemperartuursmeter in voor de inlaat dan kan je zien wa het verschil is tussen jouw oplossing en de rijwind oplossing -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: di, 23 aug 2011, 14:51:08 door richard-polo »
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan
« Reactie #146 Gepost op: di, 23 aug 2011, 14:46:35 »
he expert. Dat ben ik niet met je eens. Denk je dat er geen rijwind langs de koplamp stroomd? Het is mischien niet optimaal maar het koelt wel.



en Jij denkt dat dat vermogen brengt die tochtrekjes -gert-
zal niet veel schelen die sleufjes langs de koplamp... of je moet er 1 lamp uithalen :)

Polo2 G40 ic is passend te maken maar duur en zeldzaam.
« Laatst bewerkt op: di, 23 aug 2011, 14:51:31 door richard-polo »
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan
« Reactie #147 Gepost op: di, 23 aug 2011, 14:49:08 »
http://s7.directupload.net/images/110818/6zi4q77c.jpg

Erstmal willkommen im Forum.
Du hast recht, der LLK sitzt wirklich kühltechnisch schlecht.
Würde eine Lösung, wie bei dem originalen 2er G40 anstreben.
Dort sitzt er unter der Traverse, wo der Wasserkühler drauf steht.

Das umzubauen ist aber keine Sache, die man mal ebend macht, da auch Blecharbeiten zu machen wären, damit es passt
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan
« Reactie #148 Gepost op: di, 23 aug 2011, 16:19:09 »
is mischien niet optimaal, maar velgelijk het eens met een g60 golf met airco, die zit niet heel veel beter.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan
« Reactie #149 Gepost op: di, 23 aug 2011, 16:20:54 »
maar die zitten wel weer ingepakt met een box, waardoor alle lucht naar die koeler gaat, en niet over de hele ruimte wordt verspreid. Scheeld een hoop hoor.