Auteur Topic: Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan  (gelezen 19254 keer)

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan
« Reactie #150 Gepost op: di, 23 aug 2011, 16:55:38 »
is mischien niet optimaal, maar velgelijk het eens met een g60 golf met airco, die zit niet heel veel beter.

 maar zonder airco en met ic in rijwind is zo,n G60 veel sneller,
het is allemaal wel te doen maar het kan en mag veel beter :)
zo,n g40 wil best knallen met een paar graden vorst -naughty-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan
« Reactie #151 Gepost op: di, 23 aug 2011, 19:10:12 »
natuurlijk. Alles kan beter. Ikzelf zou ook niet kiezen voor deze plaats. Maar ik denk dat er genoeg autos rondrijden waarvan de intercooler af fabriek niet veel beter zit.

Ook denk ik dat onze ingenieur van de weet alles kunde, soms iets minder hard moet roepen en wat meer ervaring moet op doen.

Ik heb zelf een golf g60 gehad waarbij de intercooler vrijwel hetzelfde zat, achter de linker koplamp schuin omhoog tot de accu. Die heb ik toen vervangen voor de intercooler van een sprinter, dit maakte verschil maar niet zo veel als ik verwacht had.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan
« Reactie #152 Gepost op: wo, 24 aug 2011, 17:43:01 »
Dus intercooler lager hangen in het voorfront ala polo 2g40.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Sjors

  • L86C-0135
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 903
  • Geslacht: Man
  • Sjors M.
Re: Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan
« Reactie #153 Gepost op: do, 25 aug 2011, 14:08:40 »
Joh beter kan altijd, een onwijze front mouth intercooler ipv een polo 2 g40, maar zo blijf je bezig

Deze intercooler was er, dit was eigenlijk de enige plek waar die kon, een polo 2 g40 intercooler of uberhaupt een andere dan deze was niet aanwezig dus wordt het eerst op deze manier geprobeerd.

Blijkt straks nou dat dit helemaal niks is, wordt het wel veranderd maar stijn en ik zijn van mening dat het zo moet werken, dus proberen we het eerst zo
Audi 50 GK

VW Derby

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan
« Reactie #154 Gepost op: vr, 26 aug 2011, 11:21:37 »
 -thumbsup-

Wie niet waagt  -klus-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline stijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 60
  • Geslacht: Man
Re: Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan
« Reactie #155 Gepost op: vr, 26 aug 2011, 19:52:05 »
sjors is me voor, er is op het moment geen andere plek, we gaan dit proberen, ps: wie heeft er gezegd dat de intercooler niet afgesloten wordt van de motorruimte? er word na mijn mening wel negatief gedaan over de plek, ik zou zeggen rijwind krijgt ie door de luchthapper, intercooler afschermen van motorruimte en hij word goed gekoeld, rijwind is rijwind en natuurlijk krijgt ie het beste koude lucht voor, ma die mogelijk is er nu helaas niet.
de praktijk zal dit gaan laten zien. -thumbsup- -sturen-

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan
« Reactie #156 Gepost op: za, 27 aug 2011, 09:06:08 »
negatief gedaan over de plek!!

er worden tips gegeven voor een betere plek  -hug-
naar mijn mening is daar niks negatiefs aan -dunno-

Ma goed eigenwijs is ook wijs :)
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan
« Reactie #157 Gepost op: za, 27 aug 2011, 10:12:21 »
op volksforum staat een antwoord van iemand met ERVARING -thumbsup- Maurice heeft ook een steilheck met de ic op die plek en je raad ut al,
dat word toch iets te warm met dit weer..


Ben met dit warme weer nog wel op zoek naar een mooie plek voor de intercooler..




nogmaals het zijn maar TIPS  -thumbsup- -thumbsup-
 -klus-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline stijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 60
  • Geslacht: Man
Re: Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan
« Reactie #158 Gepost op: zo, 28 aug 2011, 04:17:52 »
heb deze steilheck een luchthapper? heeft hij de intercooler afgesloten van de motor ruimte?
na mijn weten, en die van me collega moet het dan gwn goed gekoeld worden.
maar ik denk persoonlijk dat dit een eindeloze discussie kan worden, we zijn allemaal van mening dat er natuurlijk betere plekken zijn, maar nogmaals dit was nu de enige mogelijkheid op dit moment, we gaan de resultaten zien.
ps. tips zijn altijd welkom -thumbsup-

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan
« Reactie #159 Gepost op: zo, 28 aug 2011, 08:01:37 »
Leuke uitdaging dit  -klus-

Met een fatsoenlijke hood-scoop (die goed aansluit op de ic ) moet je toch al een heul end kunnen komen..

..dan nog ff een flink gat in je "binnenste spatbord"+ ventilatie roostert opzij in je spatbord oid voor de "afvoer".

..óf een luchtkanaal langs de linker "wand" v/d motorruimte creëren die uitmond ónder de bodemplaat ( naar achter gericht voor wat extra "zog")

Jup, zie het al helemaal voor me  :)  -thumbsup-

Offline stijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 60
  • Geslacht: Man
Re: Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan
« Reactie #160 Gepost op: ma, 29 aug 2011, 00:02:11 »
thnx, we gaan er porberen wat van te maken;) beetje bij beetje word het wat.
 :) -sturen-

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan
« Reactie #161 Gepost op: ma, 29 aug 2011, 00:23:42 »
 -thumbsup-  -sturen- met dat ding!
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline stijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 60
  • Geslacht: Man
Re: Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan
« Reactie #162 Gepost op: ma, 29 aug 2011, 18:08:56 »
kleine update: vandaag heeft de motor gelopen -klus- nadat ik de bougiekabels nu wel in de goede volgorde heb gezet loopt ie als een zonnetje.
vrijdag vrij genomen dus dat word een hele dag aan de bak, uitlaat eronder en slotplaatje weer terug erin zetten.
nou heb ik gelijk een vraagje: wat kan ik het beste doen het slotplaatje bouten of weer erin lassen?
het gaat me erom wat het sterkst is en of het idd zoveel uitmaakt?
iemand ervaring mee??

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan
« Reactie #163 Gepost op: ma, 29 aug 2011, 18:11:55 »
makkelijkste is  er in bouten.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan
« Reactie #164 Gepost op: ma, 29 aug 2011, 19:49:03 »
Bouten, weet jij de staat van de lader? Straks moet je hem snel weer laten reviceren.
Derby 1F 1981 in aanbouw.