Auteur Topic: Vriesdop lek  (gelezen 564 keer)

Offline Ronald

  • Non-Register lid
  • Berichten: 124
  • Geslacht: Man
  • Ronald van den Bos
Vriesdop lek
« Gepost op: do, 15 mrt 2007, 15:04:18 »
Beste allen,
Nadat het polotje na het ontstaan van een gaatje in één van de vriesdoppen een half jaar op stal heeft gestaan wil ik hier nu toch mee aan de slag.
De vriesdoppen vervangen gaat mij nu even te ver. Ik heb een speciale metaalepoxy aangeschaft die ook gebruikt wordt om scheuren in cylinderblokken te repareren. Hier wil ik de lekkende vriesdop ook mee afsmeren. Hierna reinig ik heel het koelsysteem met Wynn's koelsysteemreiniger. Dat schijnt ook roest te verwijderen.

Mijn vraag is heeft iemand ervaring met zowel de metaalepoxy als dat goedje van Wynn's?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Vriesdop lek
« Reactie #1 Gepost op: do, 15 mrt 2007, 15:44:33 »
Met Permanent Repair van Bison smeren we hier al jaren onze benzinetanks mee dicht :)





Ja, echt: Benzine tankhals.


Koelsysteem spoelen; tuinslang doet ook wonderen :)  Gewoon leeg laten lopen, vullen met kraan water, spoelen, en spoelen :)

Afvullen met koelvloeistof volgens de vag norm (groen) zou voldoende moeten zijn om de boel enigzins tegen roest te beschermen; waar geen zuurstof is, roest het ook niet.link naar tank reparatie



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Ronald

  • Non-Register lid
  • Berichten: 124
  • Geslacht: Man
  • Ronald van den Bos
Vriesdop lek
« Reactie #2 Gepost op: do, 15 mrt 2007, 21:17:36 »
Hey Jaap,

Tot hoeveel graden is dat Bison spul bestand? Ik heb met veel moeite Loctite Epoxyvuller te pakken gekregen. Dat schijnt goed te zijn.

Dat spoelen op die manier is een strak plan. Alleen wil de reeds aanwezige roest ook graag weg hebben. Daar schijnt die Wynn's weer goed voor te zijn.

Al met al een hoop schijn maargoed je moet wat als je niet heel je blok wil lichten ;-)