Het Polo86c Register
Algemeen forum => F.A.Q. & How-to => Topic gestart door: PoloDennis op za, 18 jun 2011, 13:56:27
-
Na enig onderzoek heb naar de verschillende radiatoren geleverd in de Polo 2 ben ik tot de volgende conclusies gekomen, en heb ik nog een paar vragen.
De 380 mm brede radiator was standaard op modellen zonder katalysator, De G40 (PY motor) had een dikkere variant.
De 430 mm brede radiator was voor modellen met katalysator, of bij gebruik in warme landen. Dit is dezelfde radiator als ook op de Passat 32b is gebruikt.
De 525 mm brede radiator was gebruikt voor de 75pk modellen (GK en 3F motor), en de diesel (MN motor) en voor gebruik in warme landen voor motoren met katalysator.
Mijn vragen:
Was er voor al deze breedtes zowel een variant met als zonder ingebouwd expantievat en vulopening?
Er zijn voor zover ik heb kunnen nagaan 3 verschillende onderdeelnummers voor de 525 mm radiator, 1 voor GK, 1 voor 3f en 1 voor MN motor en katalysator motoren in warme landen. Wat zijn de verschillen in deze 3 radiatoren? Die van de GK is trouwens ook gebruikt in de Passat 32b, ATP autoteile verkoopt deze erg goedkoop.
-
Radiator hangt bij ons onder de vensterbank, -uitlachen-
-
ok, radiateur dan
-
GK radiateur is er zowel met als zonder expansievat geweest. Ik heb er zelf in in de ToekToek gebouwd.
Verschil GL en GK radiateur (smalst versus breedst)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_DSC01986.JPG)
denk ook aan de waaierkap, die past alleen bij de smalle en de iets bredere variant. Bij GK/3F/MN heb je beugeltjes nodig ( bij de dealer te koop )
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/DSC01992.JPG)
-
Als ik ome Edgar goed interpreteer dan hebben de vroegere sleeptuimelaars een radiateur met ingebouwd expantievat, en vanaf chassisnummer E-000 001 een los expantievat. Kan iemand dit, of iets in de trand bevestigen of ontkrachten?
-
HK en MH zonder kat hebben ook gewoon een normale breedte radiateur.
Volgens mij is 't zo bij de 86c:
-smal = 1.0 (vroege 2 met 1.1 ook smal? -dunno-)
-normaal = gewone 1.3 (G40 heeft dezelfde breedte, maar dan met meer opbrengt)
-breed = 1.3 75pk en diesel
-
Als ik ome Edgar goed interpreteer dan hebben de vroegere sleeptuimelaars een radiateur met ingebouwd expantievat, en vanaf chassisnummer E-000 001 een los expantievat.
Kan iemand dit, of iets in de trand bevestigen of ontkrachten?
De overgang zit iig bij een bepaald bouwjaar, ongeacht welke motor erin ligt.
Gokje: modeljaar 1984 kregen los expansievaatje?
Chassisletter C is modeljaar 1982, D is 1983, E is....jawel hoor => modeljaar 1984 -thumbsup-
-
De informatie heb ik van ome Edgar, er is geen garantie op juistheid, daarom vraag ik het hier. -dunno-
Ome Edgar zegt ook dat die beugeltjes niet meer leverbaar zijn sinds 2005.
Mijn belangrijkste vraag is: de breedste radiateurs, van 525mm breed, zonder ingebouwd expantievat, zijn er met 3 verschillende onderdeelnummers, zijn er ook daadwerkelijk verschillen, of maakt het niet uit welke je pakt?
-
Mijn belangrijkste vraag is: de breedste radiateurs, van 525mm breed, zonder ingebouwd expantievat, zijn er met 3 verschillende onderdeelnummers,
zijn er ook daadwerkelijk verschillen, of maakt het niet uit welke je pakt?
Zie maar 2 veschillende onderdeelnummers:
871 121 253 A = 3F 75pk
871 121 253 G = MN diesel (en NZ, die verkocht is in een of ander vaag land)
Geen idee wat 't verschil is -dunno-
-
Dan moet je bij de radiateurs voor sleeptuimelaars kijken.
GK vanaf E-000 001 = 321 121 253 BM
Er staat geen radiateur vermeld voor GK motoren voor dit chassisnummer.
-
GK vanaf E-000 001 = 321 121 253 BM
*zoemer*
321 121 253 BM is GK tot E-000 001 met ingebouwde expansie (dus niet vanaf E-000 001 )
321 121 253 H is GK vanaf D-200 000
-
Ehh, D-200 000 is voor E-000 001
er zal er dus een tot en met D-200 000 zijn en een ander vanaf E-000 001
of gaat deze logica niet op?
In ome Edgar staat: F..-E-000 001>>
dat lees ik als Fahrzeugnummer E-000 001 en hoger
maar ik heb het wel vaker mis
321 121 253 H heb ik nog niet terug kunnen vinden
-
HK en MH zonder kat hebben ook gewoon een normale breedte radiateur.
Volgens mij is 't zo bij de 86c:
-smal = 1.0 (vroege 2 met 1.1 ook smal? -dunno-)
-normaal = gewone 1.3 (G40 heeft dezelfde breedte, maar dan met meer opbrengt)
-breed = 1.3 75pk en diesel
Bijna goed volgens mij:
Polo 2:
1.0 = smalste versie
1.1 & 1.3 = iets bredere versie
1.3 GT /MN/3f = Breedste versie
1.3 G40 = smalste versie met hogere capaciteit.
-
Bij 1.1 twijfelde ik al ja.
1.3 G40 = smalste versie met hogere capaciteit.
Maar dan heeft de 2f G40 wel normale breedte als normale 1.3:
ik ging er automatisch vanuit dat dit bij de GT G40 ook zo was....sorry hoor :)
-
Hoe het bij 2f zit: geen idee :) :)
Wel dat 3F en G40 dan ineens weer wel t zelfste zijn. (en dus dat G40 bij de 2f niet een speciale koeler meer heeft)
Was ook niet belerend bedoelt, meer 'wat het volgens mij ongeveer zou moeten zijn', want ook ik weet t niet zeker hoe 't helemaal zit met die 1.1'tjes, en of er verschil is tussen kat en niet kat? Daar had ik nog nooit over na gedacht.
-
heb ik een aansluitende vraag.
Is de breedste variant er ook zonder pijpje voor het dunne slangetje vanaf expansie vat?
-
Jawel, maar dan met ingebouwd expantievat, en deze variant komt niet veel voor volgens mij.
-
ja dat die er is snap ik maar dat wil ik ook niet hebben.
-
Dus helemaal zonder expantievat? Is dat wel verstandig? Volgens mij bestaat dit niet. Hoe wil je dan koelvloeistof erin doen.
-
heb ik een aansluitende vraag.
Is de breedste variant er ook zonder pijpje voor het dunne slangetje vanaf expansie vat?
Polo 2f zit de aansluiting voor expansievat op thermostaathuis.
Heb universele radiateurs (dus niet vag) gezien met bevestigingsmogelijkheden
voor zowel polo 2 als 2f (bovenste zijn namelijk verschillend)
Minder fraai wellicht, maar wel simpeler: aansluiting expansie afdoppen.
-
dat is nu al zo maar vind dat niet mooi. Is eigenlijk het enige waar ik me aan stoor in mijn motor ruimte.
-
dat is nu al zo maar vind dat niet mooi. Is eigenlijk het enige waar ik me aan stoor in mijn motor ruimte.
Ik heb een brede radiateur en geen slangetje op de radiateur:
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/IMG_2011a.jpg)
-
waar heb je die vandaan? Hebbe hebbe
-
waar heb je die vandaan? Hebbe hebbe
PM -thumbsup-