Auteur Topic: ombouwen g40  (gelezen 1023 keer)

Offline sanderm

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1
ombouwen g40
« Gepost op: za, 24 sep 2016, 23:34:42 »
Hallo mensen.

Ben net nieuw..
Ben al veel topics bij langs geweest maar kan niet de juiste info vinden.
Dus ik dacht ik start even een nieuwe..
Als ik de juiste info heb kan deze er ook afgehaald worden.

Het is mogelijk om een g40 over te bouwen voor een 1.3
Daar was ik al achter gekomen.
Alleen als ik een standaard polo koop met 1.3 motor, en ik wil hier een g40 inbouwen. moet ik dan een heel nieuw motorblok ervoor kopen of kan ik de g40 er gewoon opbouwen zonder aanpassingingen aan de motor?

En als ik er wel aanpassingen aan moet doen..
Wat zijn deze aanpassingen dan?
Ik wil het dan zelf gaan doen en heb daar ook de ruimte voor .
Alleen moet wel even de juiste info hiervoor hebben

Ik las ook al iets met nieuwe schrijfremmen plaatsten ( waarscheinlijk heeft de standaard polo trommel achter) dus die moet dan ook omgebouwd worden, en ik las ook al iets over een andere achter as..
Een andere uitlaat en dat soort dingen moet dan ook vervangen worden? En koppeling vliegwiel?  Aandrijfassen? De hele meute zeg maar

Als jullie hier al een topic over hebben stuur me er gerust  naar toe

Uiteindelijk moet het wel te doen zijn. En te betalen zijn natuurlijk..
En anders zit ik er over na te denken om gewoon de g40 te kopen.. het nadeel vind ik dan dat ik bang ben dat ik een afgetrapte auto krijg en dat wil ik niet, dus wil eerst kijken of dit uberhoud te betalen is en om er mee te beginnen.

Vriendelijke groeten

Sander

Offline sonic_striker

  • L86C-0134
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.321
  • Geslacht: Man
  • Perrin van der Sluys
Re: ombouwen g40
« Reactie #1 Gepost op: zo, 25 sep 2016, 10:05:38 »
Volgens mij kan alles wel, maar moet je dan zoveel aanpassen dat gewoon een G40 blok erin hangen goedkoper en safer is. en dan moet je nog de andere zaken aan de auto idd.
Achteras is sws anders (met stabistang) remmen weet ik zo niet.
Qua motor en alles wat daarmee in verbinding staat moet je nogal wat. ik denk zelfs andere zuigers enz omdat de compressieverhouding anders is ivm drukvulling. en dan andere nokkenas, andere kop ga zo maar door.

kort gezegt: koop gewoon een G40 blok compleet en ga daarmee aan de gang al zou ik het intressant vinden als je een standaard 1.3 naar G40 ombouwt.
'85 Tizian Rot met. Polo 1.3 Coupe CL
'19 Flash Rot Polo 2.0 GTI
'11 Ford Fiesta 1.6 TDCi

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: ombouwen g40
« Reactie #2 Gepost op: zo, 25 sep 2016, 14:06:13 »
G40 motor is inderdaad wel de makkelijkste manier, in de kop zit een extra aansluiting voor de smering van de G-lader en andere kleppen. verder is het onderblok ook anders omdat de G-lader steun meer bevestigingsbouten heeft. Verder zitten er andere zuigers is zoals Perrin al vermeldt voor de lagere compressie.

Achteras zit alleen een torsiestaaf in, 2 gaten boren en een as in lassen en dat is het. remmen achter zou ik origineel houden, heeft geen praktisch nut bij een polo.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: ombouwen g40
« Reactie #3 Gepost op: zo, 25 sep 2016, 20:52:26 »
G40 heeft lagere compressieverhouding dmv andere zuigers.
Bevestiging motorsteun/G-ladersteun op onderblok is inderdaad anders.
Cilinderkop is in principe dezelfde als motorcode 3F, alleen dan met natrium gevulde kleppen, maar ook weer niet alle G40's begreep ik.
Uiteraard is de nokkenas anders: die van een G40 is a-symetrisch.
Toevoer oliesmering tbv G-lader komt gewoon via oliedruksensorkanaaltje.
Afvoer oliesmering tbv G-lader zit dan weer wel op 't onderblok, maar dat zou je simpel ook in 't carter kunnen doen.
Achteras met torsiestaaf is al vanaf 75pk (vanaf 60pk eigenlijk, maar inmiddels kun je die hele vroege Polo 2 GT's op 1 vinger tellen in NL....)
Vanaf 75pk is de achteras uitgevoerd met lastafhankelijke remkrachtverdeler en heeft een G40 grotere remcilindertjes in de trommels achter.
G40 heeft geventileerde schijven voor (hrc en rembekrachtiger zijn niet anders)
Kabelboom/klopsensor/regelapparaat/intercoolertraject/enz enz.
Blok ombouwen naar G40 is een hoop gedoe en je moet eerst een boel specifieke dingen bij mekaar sprokkelen.
Donor G40 oid is simpeler.