ik ervaar puur het rechterop staan v/d veerpoot,
dat is knap.. leg mij eens uit hoe je dat voelt?
Daar is trouwens een hele goede oplossing voor;
monteer die wellemsblokken dit is idd het voorvonk v/d fiets effect
vergeet niet dat een voorvork van een fiets ook nog gebogen is (lichte J-vorm), wat niet 100% te vergelijken is met een rechte veerpoot van een polo.
en martijn ik zeg niet dat het de demping/vering veranderd
Als je aan de ene kant beweert dat je geen wellemblokken monteert vanwege een eventuele vermindering in het rijcomfort en aan de andere kant wel een verlagingsset monteert, dan neem ik je niet serieus meer. Het verhaal van de kip en het ei, of de klepel en de klok??
Wellemsblokken zorgen voor een vaste positie van het rotatiepunt van de stabilisatorstang, die nog altijd in rubbers aan de draagarm gemonteerd zit, met komvormige ringen. De klappen/trilliingen die vanuit de band doorgegeven worden naar de auto worden voor bijna 100% gedissipeerd in je draagarmrubbers/veer-dempsysteem en je toplager. De klap wordt doorgegeven aan je stabi via de rubbers in je draagarm. Daar wordt dus nog steeds gedempt!
Maar goed; ga maar lekker prutsten met het inkorten van een stabistang (van verenstaal), waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan...