Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: kadoosh op wo, 21 mrt 2012, 12:39:36
-
Heb vorig jaar een paar keer met pech gestaan in de zomer en herfst, toen zei de anwb man dat de startmotor vervangen moest worden en sowieso de accu.
Heb de accu vervangen en heb de hele winter zonder 1x pech gereden.
Alleen het starten ging wel elke keer moeizaam(uhuh....uhuh...uhuh..uhuh).
Maar goed hij deed het de hele winter minimaal 2x per week(ook met het koudste weer om 7 uur sochtends).
Maar nu is het weer wat warmer en heb ik al 3x gehad dat ie het bekende geluidje gaf dat ie niet wil starten; huhuhuhuhuhuh.....
Tot nu toe doet ie het elke keer weer als ik een paar minutjes wacht.
Vorige jaar had ik dat dus ook en zou ik snel een lege accu hebben maar nu heb ik dus een redelijk nieuwe accu en lukt het daarna nog denk ik.
Maar goed hoe warmer het wordt hou slechter ie start denk ik.
Wil ik hem vervangen is deze dan goed?
http://www.winparts.nl/834/motor/starten-en-laden/startmotor/0138756/startmotor
Is het een beetje makkelijke klus, lukt dat met zijn 2en met de auto op een paar stenen/blokken?
En hoeveel kost zoiets als ik het bij de garage laat doen ongeveer?
-
het lukt wel. maar het is niet de meest leuke klus. de startmotor zit achter de motor en je komt niet overal even goed bij.
maar euh
op stenen en blokken?
De auto goed opbokken op gewone autobokken.
Anders: niet aan beginnen!
-
Suggestie: rij ff langs bij Kemper's Automobielbedrijf,
Pilotenstraat 18-B Amsterdam 020 6692918
' k Had paar jaar geleden zelfde probleem.
Volgens die man was het niet nodig nieuwe startmotor te kopen.
Het volstond een lagertje en een asje te vrnieuwen.
-
Vervangen is redelijk makkelijk van onderaf.
Dan hoef je verder niks los te halen.
-
Suggestie: rij ff langs bij Kemper's Automobielbedrijf,
Pilotenstraat 18-B Amsterdam 020 6692918
' k Had paar jaar geleden zelfde probleem.
Volgens die man was het niet nodig nieuwe startmotor te kopen.
Het volstond een lagertje en een asje te vrnieuwen.
Is die redelijk geprijsd?
Of is de turk (erdi duivendrecht) waar ik normaal heen ga goedkoper :P
Sowieso was kost het ongeveer om zon startmotor te vervangen?
-
1. Is die redelijk geprijsd?
2. Of is de turk (erdi duivendrecht) waar ik normaal heen ga goedkoper :P
3. Sowieso was kost het ongeveer om zon startmotor te vervangen?
1. Bel 'm op, vraag de prijs en vergelijk beoordeel zelf of je het redelijk vindt.
2. Vergelijk de bij 1. vernomen prijs met de prijs van Erdi.
3. Ga af op 1. en 2. of vraag nog meer offertes.
-
Drie boutjes, en twee stekkers eitje toch -dunno- half uurtje?
-
Was gisteren helemaal een drama, heb hem uiteindelijk met aanduwen en start tegelijk kunnen starten na 30mins.
Maar goed net beide garages gebeld, +/- erdi 200 en kemper 150.
Maar ga het misschien samen met een vriend doen, dan huren we wel een brug.
Kent iemand een zelf service garage bij zeist/utrecht in de buurt?
Welke sleutel heb ik er voor nodig en kan je hem eruit halen zonder dat je andere dingen eruit moet halen?
Heb een vraagbaak maar daar staat het er heel onduidelijk in.
Anders kijk ik eerst ff of die bouten enigzins los gaan.
-
Heb op Ebay een gereviseerde gevonden voor 60, type nummer 036911023, die moet passen toch?
Vraag het de verkoper ook nog wel.
Heb ik een 1.3 cat motor of niet?
yp-21-td, winparts zegt van wel.
-
Met een krik en twee assteunen lukt het ook wel, gewoon ff goed kijken dan heb je hem er zo uit.
-
Met een krik en twee assteunen lukt het ook wel, gewoon ff goed kijken dan heb je hem er zo uit.
Hmm ik zat net te zoeken maar waar zit ie eigenlijk, ik dacht achter de dynamo toch? zeg maar links onderaan?
Bedacht mij dat ik misschien wel wat van mijn stage kan lenen, kan het misschien daar wel even doen...
Welke sleutel heb je nodig enig idee?
Dat kan ik misschien alvast kijken hoe vast die bouten zitten.
Ga het sowieso wel zelf doen, startmotor heb ik voor €50... scheelt een hoop geld inplaats van min €150 bij de garage.
Kan de startmotor van deze overkopen maar weet iemand of die past?
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,11790.0.html
Winparts geeft wel een ander type aan met dat kenteken.
-
startmotor zit achter het motorblok (tussen blok en schutbord)
als je langs het inlaatspruitstuk kijkt kun je em waarschijnlijk van boven net zien.
veeeer weg van de dynamo :)
-
startmotor zit achter het motorblok (tussen blok en schutbord)
als je langs het inlaatspruitstuk kijkt kun je em waarschijnlijk van boven net zien.
veeeer weg van de dynamo :)
Je inlaatspruitstuk is waar je je olie in doet of niet withstupid?
-
WTF
olie in je inlaatspruitstuk? ? ?
breng em toch maar naar de garage als je niemand kent die even wil helpen.....
-
WTF
olie in je inlaatspruitstuk? ? ?
breng em toch maar naar de garage als je niemand kent die even wil helpen.....
Lol had het op google image gezoekt en kwam dat eruit tenminste dat zag ik toen.
Maar het is dus waar je bougies op zetten he -dunno-
-
Misschien is een werkplaatshandboekje wat voor jou? :) zoeentje maar dan wat goedkoper (http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/vraagbaak-volkswagen-polo-benzine-diesel-1986-1990/1001004004931483/index.html), kan 'm voor 15,- ook wel voor je ritselen in Den Haag bij een shop.
-
Misschien is een werkplaatshandboekje wat voor jou? :) zoeentje maar dan wat goedkoper (http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/vraagbaak-volkswagen-polo-benzine-diesel-1986-1990/1001004004931483/index.html), kan 'm voor 15,- ook wel voor je ritselen in Den Haag bij een shop.
Precies die heb ik maar vind het nog zo onduidelijk -boehoe-.
Ben op zich wel handig hoor dus daar ben ik niet zo bang voor.
Weet alleen erg weinig van auto's af(no shit? -uitlachen-).
-
Startmotor zit met 3 bouten aan je versnellingsbak/blok vast, onder het inlaatspruitstuk. In ieder geval sleutel/dop 13 (tweemaal, want de lange bout zit aan de andere kant met een moer). Weet niet meer helemaal zeker of-ie ook met een bakbout vast zit, dat is dan 17 of 19 (weet het niet meer zeker)
-
Accu eerst losmaken!!! Voor je er aan begint, er zit een dikke kabel vanaf de accu naar je startmotor. En een sluiting naar de koets is zo gemaakt met sleutelen.
-
Ga er als het goed is morgen aan beginnen, zal niet vergeten de accu los te halen ;).
-
bougies schroef je in de kop van je motor. maar je bent al warm.
je moet echt ergens anders kijken!
als je voor de motorruimte staat links voor naast de uitlaat.
-
Heb hem vandaag maar naar de lokale beunhaas gestuurd, bleek dat de kabel niet goed contact meer maakte en die heeft ie dus vervangen.
Moet even afwachten of ie nu weer helemaal perfect start(koud).
De startmotor was dus nog in orde.
Wel €100 armer maar goed hij zei dat ie er 2 uur mee bezig was.
Ben allang blij dat ie weer rijdt :).
Te koop een startmotor ;).
-
50euro per uur voor een beunhaas!!! -gert-
-
50euro per uur voor een beunhaas!!! -gert-
Sjah ik weet niet wat de normale prijzen zijn :p.
Als dat duur is dan ga ik er niet meer heen.
-
Vraag maar 25 en ben niet zo snel dus -dunno-
-
Ik deel de mening van Lewis, kost hier idd nog geen eens bij een normale garage... daar vragen ze 35 euro.
Mooi dat je auto het weer doet in ieder geval -thumbsup-
-
Mja zitten ook nog de kosten van de kabel erbij(lijkt mij niet al te duur?).
Maar goed volgende keer zoek ik een andere garage ja ;).
-
Nou, normale gerage.. Paar jaar terug mijn toenmalige Marbella weggebracht voor APK. Ashoes zat een scheur in, werd voor 47,50 p/u gemaakt. En dat is een lokale bekende kleine garage. Deden er ook nog eens 2 uur over. Vanaf dat moment ging ik zelf maar sleutelen aan m'n auto (naast dat ik dat al deed aan de motor).
-
Nou, normale gerage.. Paar jaar terug mijn toenmalige Marbella weggebracht voor APK. Ashoes zat een scheur in, werd voor 47,50 p/u gemaakt. En dat is een lokale bekende kleine garage. Deden er ook nog eens 2 uur over. Vanaf dat moment ging ik zelf maar sleutelen aan m'n auto (naast dat ik dat al deed aan de motor).
Sjah zelf sleutelen heb ik dus niet echt geluk mee gehad :P.
Maar goed ik kon er ook wel erg moeilijk bij en kan het ook niet thuis doen.
Ach kleine dingetjes blijf ik wel doen ja...
Hoorde bij die garage hem opeens erg tikken(hole ruimte), nokkenas moet eigenlijk ook vervangen worden dacht ie maar voor hetzelfde geldt rij ik er nog jaren mee.
Maar buiten hoor ik dat getik niet eens dus valt wel mee hoop ik.
Dat kostte zo'n 400-500 dus dan is ie helaas total loss voor mij...
-
tikken?
wat voor motor zit er eigenlijk in?
als het een sleep is (vroege polo 2) dan is het waarschijnlijk vooral klepjes stellen.
Heeft hij gezien dat de nokkenas versleten is?
Is eenvoudig te inspecteren. drie bouten (of 8) en een een nieuwe pakking....
Voor 15,- weet je het zeker. -thumbsup-
nokkenas vervangen? tja. das wel iets meer werk maar dan doe je ook even de distributieriem en v-snaar mee.
Das dus deels groot onderhoud om em op de weg te houden.
Maar bij een beun wel voor minder als 400,- te doen. :)
-
tikken?
wat voor motor zit er eigenlijk in?
als het een sleep is (vroege polo 2) dan is het waarschijnlijk vooral klepjes stellen.
nokkenas vervangen? tja. das wel iets meer werk maar dan doe je ook even de distributieriem en v-snaar mee.
Das dus deels groot onderhoud om em op de weg te houden.
Maar bij een beun wel voor minder als 400,- te doen. :)
Ja ik dacht het getik van de bougies maar was iets anders, vergeten wat ie zei :p.
Hoor het wel vaker bij andere auto's soms ook echt hard.
Gaat om een polo 2 1990 1.3 nz
Lijkt hier op maar minder hard
http://www.youtube.com/watch?v=6qY9hlpE8k0
Weet het niet zeker maar volgens mij doet ie het alleen nadat ie gestart is en houdt het op als ie warm is.
-
Kunnen ook de injectoren zijn.
-
Heeft de wagen lang bij de garage gestaan? Misschien je klepstoters die gewoon even droog stonden? Mijne tikt ook altijd even als ik de straat uit rij, daarna is het over.
-
Heeft de wagen lang bij de garage gestaan? Misschien je klepstoters die gewoon even droog stonden? Mijne tikt ook altijd even als ik de straat uit rij, daarna is het over.
Nope een paar uur. Maar daarvoor stond ie 2 dagen op mijn stage.
Ach ik zie het wel denk dat het idd dat kan zijn.
-
Ding heeft ruin 3 weken stukgestaan volgens mij? Getik gegarandeerd van lege klepstoters. Is na een kwartiertje rijden wel minder, zoniet weg. Zou hooguit een oliewissel aanraden, weet je wanneer dat voor het laatst gebeurd is?
€ 100 is niet weinig, maar ook niet belachelijk voor 2 uur werk én materiaal, zeker in Amsterdam...
En je gaf zelf al aan dat je er niet zo heel makkelijk bij kunt?!
Maar ook autogarages willen graag werk/opdrachten, dus als ze je kunnen verleiden om nog een klus te laten doen...
-
Ding heeft ruin 3 weken stukgestaan volgens mij? Getik gegarandeerd van lege klepstoters. Is na een kwartiertje rijden wel minder, zoniet weg. Zou hooguit een oliewissel aanraden, weet je wanneer dat voor het laatst gebeurd is?
€ 100 is niet weinig, maar ook niet belachelijk voor 2 uur werk én materiaal, zeker in Amsterdam...
En je gaf zelf al aan dat je er niet zo heel makkelijk bij kunt?!
Maar ook autogarages willen graag werk/opdrachten, dus als ze je kunnen verleiden om nog een klus te laten doen...
Nah hij deed het gewoon nog met de andere startmotor maar alleen moeizaam(en in de volle zon wou ie soms niet starten).
Hoorde in iedergeval geen getik toen ik net thuis kwam.
Nee vind €100 ook niet heel veel maar goed als andere het voor €25 p.u doen is dat wel een groot verschil.
En trouwens hij heeft de auto nog opgehaald en mij opgehaald later -thumbsup-
-
das pas service -thumbsup-
geen gezeik: hij vroeg het, jij vond het het waard. :)
Dingetje rijdt weer. Dat telt.
NZ hè.... denk dat, als het nu weg is, de heren hierboven wel eens gelijk kunnen hebben. droogstaande klepstoters.
Niets om bezorgt te zijn. Trouwens. de gemiddelde nokkenas gaat, als je er geen rare dingen mee doet, over het algemeen een heel blokje mee.
-
das pas service -thumbsup-
geen gezeik: hij vroeg het, jij vond het het waard. :)
Dingetje rijdt weer. Dat telt.
NZ hè.... denk dat, als het nu weg is, de heren hierboven wel eens gelijk kunnen hebben. droogstaande klepstoters.
Niets om bezorgt te zijn. Trouwens. de gemiddelde nokkenas gaat, als je er geen rare dingen mee doet, over het algemeen een heel blokje mee.
Yup precies, en als ie morgen gelijk start zonder moeilijk te doen ben ik helemaal blij.
Hij had het beschermkapje voor de katalysator er trouwens niet op gezet, kon geen kwaad zei ie.
Klopt wel neem ik aan want anders kan ik dat zelf nog wel doen.
-
-dunno-
-
Ik zou het kapje er wel opzetten deze is ter bescherming van je uitlaat en je wil echt niet weten hoeveel een nieuwe kost.
Hmmpf beetje stom dan, zal hem dan er wel opzetten.
-
Over welk kapje praten we eigenlijk?
-
Lijkt me dat-ie het hitteschildje bedoelt... Die de uitlaat beschermt tegen de hitte van de startmotor... -uitlachen-
EDIT: sorry Tonie, was té grappig. -hug-
-
Hier gaat het dus om:
(http://img1.uploadplaatjes.nl/20120430/554895.jpg) (http://www.uploadplaatjes.nl/plaatje.php?id=525877)
Is het nou heel belangrijk dat die zsm terug komt?
-
Even een kickje..
Zou morgen naar Antwerpen gaan maar als het nietgoed is te rijden zonder dat kapje doe ik het liever niet.
-
Even een kickje..
Zou morgen naar Antwerpen gaan maar als het nietgoed is te rijden zonder dat kapje doe ik het liever niet.
Ik heb dat kapje er al jaren niet meer op zitten, nooit problemen gehad.
-
Als het geen functie had had volkswagen het er wel niet opgezet.
Ik weet niet of je eens heb gevoelt hoe heet de uitlaat wordt op die plek!
-gert-
-
Kapje is pas vanaf +/- 1986 => daarvoor ging 't dus ook prima zonder.
Heel gek: laatste jaren vergeet ik die kapjes ook vaak terug te monteren -nana-
Gedachtenkronkel: heeft wellicht te maken met de komst van de katalysator eind jaren 80 -dunno-
Dat er daardoor meer warmte ophoopt voor de kat en om zodoende de ashoes tegen die hitte te beschermen.
-
Ik reageerde op de oorspronkelijke vraag van Kadoosh of het kwaad kon om zonder dit kapje naar Antwerpen te rijden. De ashoes begeeft het echt niet na 1 zo'n ritje. Overigens zijn het jouw en niet mijn woorden dat ik zou beweren dat je gek bent....
Trouwens mooie quote van mij van jaren geleden.. ashoes is destijds vervangen, kapje van de uitlaat zat er toen ook nog op ;)
-
-uitlachen-, wat zijn we weer serieus............(sorry -off-, ik zou wat minder posten maar deze kon ik niet laten)
-
[/quote]Kapje is pas vanaf +/- 1986 => daarvoor ging 't dus ook prima zonder.
Heel gek: laatste jaren vergeet ik die kapjes ook vaak terug te monteren -nana-
Gedachtenkronkel: heeft wellicht te maken met de komst van de katalysator eind jaren 80 -dunno-
Dat er daardoor meer warmte ophoopt voor de kat en om zodoende de ashoes tegen die hitte te beschermen.
Kapje zit er voor zodat de kat zsm op temperatuur komt. Anders werkt ie maar half.
-
Kapje zit er voor zodat de kat zsm op temperatuur komt. Anders werkt ie maar half.
Jij praat over een hitteschild om de kat van Polo 6N (hier ook wel een te heet gewassen Golf 3 genoemd -nana-)
Wij praten over een kapje om de binnenste homokineet van de rechter aandrijfas.
(heeft jouw Polo waarschijnlijk niet, want die is volgens mij van voor 't katalysator-tijdperk)
-
Verkeerde kap :)