Auteur Topic: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45  (gelezen 4753 keer)

Offline BAAS0180

  • L86C-0223
  • Non-Register lid
  • Berichten: 116
  • Geslacht: Man
  • Wesley Baas
Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Gepost op: zo, 26 jan 2014, 16:05:48 »
ik wil me polo ombouwen naar een eaton m45 plaats van de lader.
Met grotere intercooler erop , 5 pk poli en stalen koppakking   

Zijn hier mensen die dat hebben gedaan.
wat zijn de voordelen en de nadelen.
ik ben erg benieuwd
BAASIE

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #1 Gepost op: zo, 26 jan 2014, 17:22:48 »
5pk poulie heeft weinig zin. Makkelijkste manier zou zijn om de aandrijving aan te passen naar het type pulley wat er op een Eaton zit.

Voordelen;
-Zelfsmering (zien anderen waarschijnlijk als een nadeel)
-Goede gebruikte eaton is een stuk goedkoper in aanschaf dan een goede Lader

Nadelen;
-Niet veel betrouwbaarder dan een Glader
-Eaton verhit de lucht enorm boven de 0.5 bar (bijnaam voor die dingen is niet voor niets Heaton  :))
-Kwa vermogen niet echt een upgrade tov een Glader. (Lader kan over het algemeen een stuk meer luchtvolume pompen)
-Niks voor te koop tegen normale prijzen dus je zult waarschijnlijk je ophanging, spansysteem en pulley setup zelf moeten gaan fabriceren.

Offline BAAS0180

  • L86C-0223
  • Non-Register lid
  • Berichten: 116
  • Geslacht: Man
  • Wesley Baas
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #2 Gepost op: zo, 26 jan 2014, 17:46:23 »
En een g60 lader op een g40 lader

Wat zijn dar de nadelen en voordelen van

Bedankt voor he intresse
BAASIE

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #3 Gepost op: zo, 26 jan 2014, 18:49:31 »
Een eaton is een leuke ombouw voor de polo.
Zeker het geluid is gaaf.
Het is alleen jammer dat heel veel mensen de eaton niet snappen.
Een eaton kan je namelijk ook tunen.
Hierdoor gaat de efficiëntie omhoog en blijft de lucht kouder.
Ook kun je het geluid van de eaton nog veel luider maken.
Met de juiste bewerkingen aan blok en eaton is 180-200pk gewoon haalbaar.
Als je geïnteresseerd bent moet je een keer naar het volksforum gaan en het topic van Svengti opzoeken.
Als je zijn topic doorgelezen hebt snap je meer van de eaton en zijn kracht.
Project SteilHeck

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #4 Gepost op: zo, 26 jan 2014, 19:06:08 »
Je kan een g40 lader ook tunen, dan kun je er ook veel meer uit halen.
Maar met een heaton ombouw moet je wel de steunen goed bouwen. Het makkelijkste is dan eigenlijk om gewoon de steunen te kopen. In engeland word die ombouw wel meer gedaan. Op polog40.co.uk staan wel wat dingen.
En het moeilijkste deel is dus een goede uitlijning van die eaton doen. Dat ding moet perfect op lijn staan of het gaat fout. Daarnaast moet je dan nog een chip hebben die past bij jou setup, en de meesten doen ook meteen maar een andere nokkenas. Dus heel goedkoop zal het al met al niet worden. Maar als je het goed doet kan het best betrouwbaar zijn en heb je wel die jankende eaton.

Offline BAAS0180

  • L86C-0223
  • Non-Register lid
  • Berichten: 116
  • Geslacht: Man
  • Wesley Baas
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #5 Gepost op: zo, 26 jan 2014, 19:40:12 »
Ik heb besloten toch de g40 te houden en te flowen met een 5 pk riem en miss in de toekomst een chip
Bedankt voor jullie reacties
BAASIE

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #6 Gepost op: zo, 26 jan 2014, 21:44:26 »
Maar wat is je doel precies trouwens? Wat wil je behalen? Dan kunnen mensen ook wat beter advies geven. Als je gewoon 140pk ofzo wil draaien en een behoorlijk vlotte g40 wil dan kom je daar makkelijk met een g40 lader. Maar wil je 180-200pk ja dan moet je flink aan het klussen.

Offline BAAS0180

  • L86C-0223
  • Non-Register lid
  • Berichten: 116
  • Geslacht: Man
  • Wesley Baas
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #7 Gepost op: ma, 27 jan 2014, 05:14:06 »
Ik wil meer pks 180 hoef ook niet .

Rond de 140 is mooi.
Lader flowen met getande riem. Met chip
Rvs spruitstuk met racekat en uitlaat.
Grotere intercooler .
Wat een optie is stalen koppaking

Als er nog meer opties zijn om aan de 140 pk te komen hoor ik het graag
BAASIE

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #8 Gepost op: ma, 27 jan 2014, 10:24:40 »
Een juiste nokkenas om alles goed gevuld te krijgen..

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #9 Gepost op: ma, 27 jan 2014, 16:57:29 »
Ik wil meer pks 180 hoef ook niet .

Rond de 140 is mooi.
Lader flowen met getande riem. Met chip
Rvs spruitstuk met racekat en uitlaat.
Grotere intercooler .
Wat een optie is stalen koppaking

Als er nog meer opties zijn om aan de 140 pk te komen hoor ik het graag
Ik zou geen getande riem doen, voor je lader is het beter om met een 5pk (multiriem) te gaan rijden. En volgens mij moet je met een andere nokkenas een kleinere poelie en een goede chip die 140pk wel ongeveer gaan halen. Ik denk dat je daar die lader niet eens heel erg voor hoeft te gaan flowen.

Offline BAAS0180

  • L86C-0223
  • Non-Register lid
  • Berichten: 116
  • Geslacht: Man
  • Wesley Baas
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #10 Gepost op: di, 28 jan 2014, 19:18:52 »
komt goed

ik ga hem niet flowen.
ik kom er wel met een 5 pk riem rvs uitlaatsysteem rvs spruitstuk.
misschien grotere intercooler op zijn tijd
BAASIE

Offline scully

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #11 Gepost op: di, 28 jan 2014, 20:53:25 »
145 pk haal je al met een chip en een poelie bij JD voor totaal 270 Euro, hoef je geen RVS uitlaatsysteem eronder te doen van al snel 1000 Euro.  -thumbsup-

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #12 Gepost op: di, 28 jan 2014, 21:15:42 »
Waar laat jij je naaien met zulke dure uitlaten? :D
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline scully

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #13 Gepost op: di, 28 jan 2014, 21:25:26 »
Waar laat jij je naaien met zulke dure uitlaten? :D

Waar haal jij een compleet systeem voor (veel) minder dan?  -dunno-

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #14 Gepost op: wo, 29 jan 2014, 00:01:05 »
Bochten zijn los te koop in alle hoeken en diameters. Dempers ook, Beunhaas erbij en voor nog geen 500 heb je iets van voor naar achteren.
Veel dempers = duur dus het liefst maar 1.
 Ik ben een fan van EPS in Kielwindeweer maar in Kampen zit 1 die het ook voor veel minder doet. Twee uurtjes zijn ze klaar, afgelast en wel. Dwz rond de €700.
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..