Auteur Topic: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45  (gelezen 4751 keer)

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #15 Gepost op: wo, 29 jan 2014, 01:49:49 »
Rvs 4-2-1 spruitstuk Powersprint                                  349,-
Rvs Rvs 60 mm middendempervervanger Powersprint        115;-
Rvs 60 mm einddemper Powersprint groep A                    249,-
---------------------------------------------------------------
                   Pasklare Groep A RVS polo 86c uitlaat voor; 713 piek

Powersprint groep N (45mm) komt met het zelfde spruitstuk uit op 624. Da's heul geen 1000 euro.



Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #16 Gepost op: wo, 29 jan 2014, 06:59:59 »
Of hier de advertentie's in de gaten te houden. :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline scully

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #17 Gepost op: wo, 29 jan 2014, 08:22:25 »
Bochten zijn los te koop in alle hoeken en diameters. Dempers ook, Beunhaas erbij en voor nog geen 500 heb je iets van voor naar achteren.
Veel dempers = duur dus het liefst maar 1.
 Ik ben een fan van EPS in Kielwindeweer maar in Kampen zit 1 die het ook voor veel minder doet. Twee uurtjes zijn ze klaar, afgelast en wel. Dwz rond de €700.

Dat is inclusief spruitstuk? Kan me bijna niet voorstellen dat dat in 2 uurtjes gemaakt wordt. En dan vraag ik mij ook af hoe een beunhaas de uitlaat berekend, mbt diameter en eerste runner en tweede runner lengte etc. Ter vergelijk, Jelmer van VWforum en Volksforum heeft indicatieprijzen staan voor uitlaten op maat. Hij geeft ook aan dat een spruitstuk zeer arbeidsintensief is. Zie onderstaande link. Hij heeft het over een spruitstuk van tussen de 800 tot 1000 Euro, en vanaf de katalysator rond de 650 Euro.

http://www.rvs-uitlaat.nl/prijzen.php

De genoemde powersprint prijzen kunnen kloppen, 700 Euro voor een groep A systeem valt mij mee. Maar dan nog is mijn punt wel gemaakt, en dat is dat een RVS uitlaatsysteem vele malen duurder is dan een chip bij JD, en met slechts een uitlaatsysteem haal je ook die 30 pk winst niet, die je met een chip wel haalt.
« Laatst bewerkt op: wo, 29 jan 2014, 09:34:48 door scully »

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #18 Gepost op: wo, 29 jan 2014, 18:32:49 »
Wij maken op mijn werk ook rvs uitlaten, vooral voor de race en cross. Eigenlijk altijd 1 off dingen speciaal op maat naar wensen van de klant/tuner. Maar dan zit je inderdaad al snel aan 1000 euro. Alleen op een polo motor die verder niet heel erg bewerkt is doet zo'n supersprint ding het volgens mij best aardig, en die kost maar de helft. En de reden dat dat zo goedkoop kan is omdat die gewoon de buigbank zo instellen en dat buigen ze even 10 1ste buizen, daarna 10 2de en zo door. Dan word het even snel in elkaar gelast en klaar. En zo doet eps dat ook. Die lui laten de eerste persoon die iets voor een bepaald type laat maken enorm veel betalen(soms wel 3000 euro) En die daarna dan komen krijgen hem veel goedkoper omdat al het uitzoekwerk al klaar is. En dan is het gewoon het programma laden en buigen maar.

Offline TomM

  • Non-Register lid
  • Berichten: 191
  • Geslacht: Man
  • Tom Mesman
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #19 Gepost op: wo, 29 jan 2014, 18:43:59 »
Ik zou geen getande riem doen, voor je lader is het beter om met een 5pk (multiriem) te gaan rijden. En volgens mij moet je met een andere nokkenas een kleinere poelie en een goede chip die 140pk wel ongeveer gaan halen. Ik denk dat je daar die lader niet eens heel erg voor hoeft te gaan flowen.

Wat voor verschil mag een getande riem maken ten opzichte van een mutiriem?

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #20 Gepost op: wo, 29 jan 2014, 19:00:55 »
Met een getande riem kan je riem niet meer slippen als je plotseling het gas in de mat drukt. Nadeel daarvan is weer dat je G-lader er van op z'n donder krijgt (schijnt)
5pk riem kan eventueel wel slippen als er genoeg weerstand is, maar ik vind het persoonlijk veel degelijker ogen dan het originele systeem met die dunne 2 riempjes.

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #21 Gepost op: wo, 29 jan 2014, 20:24:05 »
getande set brengt ook een heel ander geluid van de lader weer! je moet ervan houden zeg maar  -klus-

Offline scully

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #22 Gepost op: do, 30 jan 2014, 00:56:19 »
Met een getande riem kan je riem niet meer slippen als je plotseling het gas in de mat drukt. Nadeel daarvan is weer dat je G-lader er van op z'n donder krijgt (schijnt)

Met de nadruk op 'schijnt', volgens mij is er niemand die dit echt kan beamen. Ik heb meerdere jaren met een getande riem gereden, en nooit problemen gehad. Daartegenover had ik wel met een licht geflowde lader 1,1 bar op de drukmeter staan, met een 65 mm poelie was dit 0,9 bar.

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #23 Gepost op: do, 30 jan 2014, 17:33:01 »
Beaam....

Verschillende laders in mijn handen gehad met getande riemensetjes.
Allemaal afgevreten wanden van het slingeren.
Veel uitgelubberde spiebaantjes, en ook de spiebaan van het gewicht lubbert uit.

Heb zelf een Peugeot Satelis Compressor motorscooter.
Blijft een appart geluid, en loopt best goed.





Een Goede G lader, netjes en goed geflowed geeft ook een mooi geluid.
En met de chip met pouly setjes die ik heb haal je ook al snel 145 pk.

Arno
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline scully

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #24 Gepost op: do, 30 jan 2014, 20:58:11 »
Verschillende laders in mijn handen gehad met getande riemensetjes.
Allemaal afgevreten wanden van het slingeren.
Veel uitgelubberde spiebaantjes, en ook de spiebaan van het gewicht lubbert uit.

Wat bedoel je precies met afgevreten wanden van het slingeren? Kan je ook aangeven hoeveel laders je hebt gezien met een getande riem? En hoe je tot de conclusie bent gekomen dat de opgemerkte schades door de getande riem komen? En niet door bijvoorbeeld idioot rijgedrag, leeftijd lader of slecht onderhoud? Gezien het feit dat er sowieso al weinig G40's zijn, kunnen er al helemaal niet veel met een getande riem rijden lijkt mij. Dat de spiebanen het zwaar hebben klinkt logisch, maar hoe weet je dat een 5pk of 6 pk riem die goed opgespannen zit, en hopelijk dan ook niet slipt, deze schades niet zou kunnen veroorzaken. Mijn lader zag er nog heel goed uit na zo'n 5000 km met getande riem. Verder is dit voor het eerst dat ik gevolgen lees wat van een getande riem zou komen. Nogmaals, in Engeland rijdt bijna elke G40 met een getande riem, en ik heb van hun nog nooit iets gehoord over problemen, wel, dat er meerdere al richting of over de 50000 mijlen gaan.

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #25 Gepost op: do, 30 jan 2014, 21:35:18 »
Heb er 5 G40 gehad, allemaal hetzelfde probleem.
2 G60 waarvan bij 1 ook de wand was afgebroken.
Als iemand de lader mishandeld zie je dat ook wel aan ruwe wanden, en te laat onderhoud plegen zie ook aan ruwe wanden en bepaalde aftekeningen op de wand door vlakke lijsten.

Maar met getande riemen setjes zie je met goede lijsten dezelfde aftekening van slingeren als met versleten lijsten.
En de wanden zijn echt ruw alsof er zand doorheen is gegaan.
Iedere trilling van de motor word direct over gezet op de hoofdas van de lader, en de verdringer moet maar volgen.

Niet iedere G40 rijder zit op een forum.

Met multiriem setjes heb je ook weleens uitgesleten spiebanen, maar dat is ook vaak te wijden aan het feit dat de pouly's net niet breed genoeg zijn.
Dus dan draai je de bout goed aan, maar die trekt zich dan vast tegen de as, in plaats van de pouly.
En daardoor gaat deze zachtjes bewegen en de spiebaan slopen.
Na een tijdje gaat de krimpbus ook mee draaien en gaat hij volop olie lekken.
Multiriem kan ook iets slippen, vooral met nat weer.
Sommige golf G60's hebben ook een kap aan de pouly kant om water weg te houden tegen het slippen.

En zijn altijd mensen die nergens last van hebben, of het nooit gehad hebben.
Maar die verhalen zijn niet verzonnen, heb ook contact met bekende reviseurs in duitsland, en die beamen hetzelfde.

Bij een G60 zit ook een demper op de krukas pouly om die trillingen eruit te houden van de motor met de multiriem.
Bij een G40 blijft dat grotendeels weg omdat de snaren iets slippen, getande set erop, en je hebt het allemaal wel.
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #26 Gepost op: do, 30 jan 2014, 22:45:09 »
En Arno kan het weten ;) Hoeveel heb jij gereviseerd skully?
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline scully

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #27 Gepost op: do, 30 jan 2014, 23:14:26 »
..

Dank voor je reactie.  -thumbsup- Je hebt er alleen geen 5 gezien, maar 6, die van mij namelijk ook. Degene aan wie ik hem verkocht heb, heeft de lader door jou laten inspecteren.
Ik begrijp alleen nog niet helemaal wat je bedoelt met slingeren. Je bedoelt dat de verdringer contact maakt met het deel van de behuizing waar normaal de dichtlijsten contact maken? Dus een axiale beweging?

@m1-madness: Ook dank voor je nuttige bijdrage. Wat bedoel je precies? Dat ik geen vragen mag stellen, of mag twijfelen aan iemand zijn opmerkingen omdat diegene toevallig meer ervaring heeft op dat gebied?

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #28 Gepost op: do, 30 jan 2014, 23:19:37 »
Gewoon serieus.... Sorry als het sarcastisch overkomt. Arno weet er gewoon veel van. En niet uit een boekje of van andere forums zoals een (niet bij naam te noemen) ander persoon hier.
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #29 Gepost op: do, 30 jan 2014, 23:30:37 »
Scully ik kan je uit ervaring vertellen dat een getande riem niet goed is voor je lader. Mijn lader is namelijk 1 van die g40 laders die polo3(arno) zijn handen heeft gehad met een tandriem set er op. En bij mij lagen die spiebanen goed in puin. Hij heeft er bij mij een nieuwe as in moeten zetten. En mijn lader zat zelfs een zwaar punt in waarvan ik zelf dacht ojee die is dood en volgens mij had arno dat zelfde idee. Maar dat viel gelukkig mee en kwam omdat die spiebaan gewoon zo kapot was enz. Maar als ik er nog mee door had gereden toen dan was die lader wel geploft omdat die kleine poelie en dan overheen geschoten was. En een 10.000km later was er alweer goed wat slijtage zichtbaar op de spie, dus heb toen die spie en de poelie en shim vervangen en sinds toen is het wel wat beter. Maar ook die tandriem poelie zelf was inwendig die spiebaan helemaal kapot aan het slijten, dus die kunnen het zelf ook al niet aan.