Heb er 5 G40 gehad, allemaal hetzelfde probleem.
2 G60 waarvan bij 1 ook de wand was afgebroken.
Als iemand de lader mishandeld zie je dat ook wel aan ruwe wanden, en te laat onderhoud plegen zie ook aan ruwe wanden en bepaalde aftekeningen op de wand door vlakke lijsten.
Maar met getande riemen setjes zie je met goede lijsten dezelfde aftekening van slingeren als met versleten lijsten.
En de wanden zijn echt ruw alsof er zand doorheen is gegaan.
Iedere trilling van de motor word direct over gezet op de hoofdas van de lader, en de verdringer moet maar volgen.
Niet iedere G40 rijder zit op een forum.
Met multiriem setjes heb je ook weleens uitgesleten spiebanen, maar dat is ook vaak te wijden aan het feit dat de pouly's net niet breed genoeg zijn.
Dus dan draai je de bout goed aan, maar die trekt zich dan vast tegen de as, in plaats van de pouly.
En daardoor gaat deze zachtjes bewegen en de spiebaan slopen.
Na een tijdje gaat de krimpbus ook mee draaien en gaat hij volop olie lekken.
Multiriem kan ook iets slippen, vooral met nat weer.
Sommige golf G60's hebben ook een kap aan de pouly kant om water weg te houden tegen het slippen.
En zijn altijd mensen die nergens last van hebben, of het nooit gehad hebben.
Maar die verhalen zijn niet verzonnen, heb ook contact met bekende reviseurs in duitsland, en die beamen hetzelfde.
Bij een G60 zit ook een demper op de krukas pouly om die trillingen eruit te houden van de motor met de multiriem.
Bij een G40 blijft dat grotendeels weg omdat de snaren iets slippen, getande set erop, en je hebt het allemaal wel.