Auteur Topic: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45  (gelezen 4752 keer)

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #30 Gepost op: vr, 31 jan 2014, 10:02:29 »

Gewoon serieus.... Sorry als het sarcastisch overkomt. Arno weet er gewoon veel van. En niet uit een boekje of van andere forums zoals een (niet bij naam te noemen) ander persoon hier.

 -blabla- -blabla-
{je moet eens afleren dat vuurtje elke keer aan te stoken want je gaat jezelf een keer flink verbranden!!!}

ik ken al 2 hele goeie duitse G-lader revisie mannen die helemaal geen slechte feedback hebben over zo,n getande set als je er maar de juiste poelie bij besteld ;) Natuurlijk zitten er ook wel gevallen tussen die niet aan de verwachting voldoen, maar dat heb je bij de normale riemen of de multiriemen ook.
De revisie behoort gewoon wat eerder uitgevoerd te worden!

Ook een normale lader kan deze symptomen hebben,,, maar goed wat weet ik nou heb alleen informatie van world wide web volgens iemand die zelf zonder verstand leeft  -gert-
« Laatst bewerkt op: do, 06 mrt 2014, 10:09:13 door Lewis-coupe »

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #31 Gepost op: vr, 31 jan 2014, 18:14:41 »
Geen ruzie maken heren nergens voor nodig. In elk verhaal zit een kern van waarheid van het net geplukt of niet. Nou heeft het internet het fundamentele probleem dat iedereen roept en degene die het hartste roept wint. Ceck ook eens je bronnen. Probleem met de getande riem is gewoon dat de lader elke beweging van de krukas op gaat volgen. Hierdoor kan het zo zijn dat sommige delen (eerder) slijten. Zoals Arno al zegt dit heeft hij deze schade gezien. Nou zeggen de Duitsers dat het wel goed kan gaan met de juiste poulie. Oke dat kan, maar is dat dan toevallig een poulie met demper? Dan heb je dat probleem dus opgelost. Vaste poulie, oke kan ook maar ergens anders iets aangepast? En zoals zo vaak met dit soort dingen, als het fout kan gaan waarom het risico lopen  -dunno-. VW heeft het niet voor niets zo bedacht. En dan kan je roepen zo hard als je wilt, die mannen hebben daar heel goed over na gedacht.
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline scully

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #32 Gepost op: vr, 31 jan 2014, 18:40:48 »
Mee eens, wat ik me dan afvraag bij een spie berekening, zoals oorspronkelijk gedaan door VW, is het volgende. Bij de berekening van de spietjes op de as van de lader is uiteraard gerekend met een behoorlijke marge qua belasting, en ik vraag me ten zeerste af of een bepaalde hoeveelheid slip in de berekening is meegenomen. Mocht VW gerekend hebben zonder slip, en met een dikke marge, dan zijn de genoemde schades naar mijn mening eerder te wijten aan het hogere toerental van de kleinere poelie, gecombineerd met het gebrek aan slip, dan enkel aan de getande riem. Deze schades zal je bij enkel een kleine poelie niet zo snel zien, omdat die wel behoorlijk doorslippen. Meningen?  -dunno-

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #33 Gepost op: vr, 31 jan 2014, 19:05:57 »
Een spie in zo'n as word weinig aan berekend aangezien een groot deel van de kracht niet op die spie komt maar op het aanklemmen van die bout. Maar omdat die poelie niet origineel is komen die vaak niet ver genoeg naar buiten waardoor de bout niet hard genoeg aandrukt op de poelie met als gevolg dat dus wel alle kracht op de spie komt. En dat risico kan er dus ook zijn met een 5pk set, maar die laten ook iets meer slip toen en geven dus wat minder klappen dan een tandriem.

Dus tenzij je bereid bent die extra kosten voor lief te nemen zou ik gewoon lekker voor een 5pk set gaan. Stukken goedkoper in aanschaf en onderhoud, en zelfde resultaat kwa vermogen. Voor het vermogen is de overbrenging oftewel de grote van de poelies veel meer van belang

Ook een normale lader kan deze symptomen hebben,,, maar goed wat weet ik nou heb alleen informatie van world wide web volgens iemand die zelf zonder verstand leeft  -gert-

Dat die normale lader die symptomen ook kan hebben zegt arno toch ook? Maar dan hebben ze het meestal met versleten lijsten pas. En die met tandriem hebben dat vaak met nog goede lijsten al.

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #34 Gepost op: vr, 31 jan 2014, 19:10:14 »
Combinatie van beide. Hoogstwaarschijnlijk is er een bepaalde hoeveelheid slip meegenomen in de berekening. Getande riem heeft geen slip en geeft een stootbelasting op de spie (bokken van de motor wordt doorgegeven). Deze stootbelasting is killing voor de spie. Zeker als deze wat speling heeft. Geen idee hoeveel speling op het systeem zit.

Dezelfde stootbelasting in combinatie met het hogere toerental is nadelig voor de verdringer. Enige onbalans hier in wordt versterkt. Bij de gevallen waar het goed gaat zal er wel meer aangepast zijn zodat het wel werkt.
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline BAAS0180

  • L86C-0223
  • Non-Register lid
  • Berichten: 116
  • Geslacht: Man
  • Wesley Baas
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #35 Gepost op: zo, 02 feb 2014, 00:34:23 »
Bedankt maar dot vroeg ik niet mensen haha.
Heb vandaag blok gekocht compleet met bak kabelboom compressor.
Want me bak was slecht alvast wat gedaan aan de auto nu de rest nog
BAASIE

Offline BAAS0180

  • L86C-0223
  • Non-Register lid
  • Berichten: 116
  • Geslacht: Man
  • Wesley Baas
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #36 Gepost op: vr, 21 feb 2014, 08:46:22 »
Iemand hier een gereviseerde bak ??
BAASIE

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man

Offline BAAS0180

  • L86C-0223
  • Non-Register lid
  • Berichten: 116
  • Geslacht: Man
  • Wesley Baas
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #38 Gepost op: wo, 05 mrt 2014, 10:01:55 »
jaa ??
BAASIE

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #39 Gepost op: wo, 05 mrt 2014, 10:19:33 »
Ik wil me niet mengen in een discussie, maar als je het vermogen van een G40 boven de 140 pk gaat halen, dan krijg je toch ook dat je de carrosserie moet gaan verstevigen? Ivm scheuren en dergelijke?

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #40 Gepost op: wo, 05 mrt 2014, 10:50:09 »
Voornamelijk wegens knetterharde verlaging dat alles gaat scheuren!

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #41 Gepost op: wo, 05 mrt 2014, 16:18:57 »
ook het vermogen hoor. Het vermogen wat zo'n ding gaat leveren met het koppel er bij zorgt voor best veel rare krachten. Hij gaat namelijk proberen de draagarmen naar voren te trekken dus die stabi krijgt veel meer druk op zich en daarom gaat het ook sneller stuk. Maar met een cupframe vang je een deel van die krachten al wel op denk ik.

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Polo G40 ombouwen naar Eaton m45
« Reactie #42 Gepost op: do, 06 mrt 2014, 10:13:27 »
Zeg/typ ik dat dat niet zo is dan? Er staat toch Voornamelijk  ;)

Het vermogen zal indd ook een factor zijn maar zo,n harde verlagingsset is echt funest voor je cas,  met een orginele motor en hard verlagingssetje gaan er ook zeker scheuren ontstaan!