Auteur Topic: Bekend nz probleem  (gelezen 5061 keer)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Bekend nz probleem
« Reactie #30 Gepost op: di, 07 sep 2004, 12:36:11 »
Op tijd zetten het beste doen met stroboscoop, bij een garage zullen ze daar niet langer dan een kwartier voor nodig hebben.
Wel opletten of bijv de temp.voeler losgetrokken moet worden of iets dergelijks, dit staat wel in de vraagbaak (heb ik nu niet bij de hand helaas)

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Bekend nz probleem
« Reactie #31 Gepost op: di, 07 sep 2004, 15:10:24 »
om verder gissen te voorkomen wat betreft het inhouden gaat de Polo vanavond op de vermogensbank. Ze stellen dan F/A ook af gheghe. Hopen dat daar de oplossing in zit wat betreft het inhouden bij gasgeven. Ook zal naar de compressie gekeken worden. Misschien is het blok gewoon gaar....naar de knoppen. Hopelijk zal het vanavond allemaal duidelijk worden.

Mocht het blok niet meer te redden zijn zal ik kijken nar ander blok en een beroep doen op mensen hier voor suggesties, tips, hulp e.d.

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Bekend nz probleem
« Reactie #32 Gepost op: wo, 08 sep 2004, 21:35:47 »
gisteravond op de vermogenstestbank geweest. Geconstanteerd dat het blokkie zo nu en dan op 3 cilinders loopt...Hoe zou dat kunnen? We hebben wel 1 run op 4 cilinder kunnen doen en toen kwam er ongeveer 85 pk uit. Daar ben ik er blij mee! -hug-
We hebben de rest van de avond gezocht naar de oorzaak van het niet meedoen van cilinder 1. Volgense medewerker is het valse lucht...maar waar vandaan. Alles ingespoten en gezocht op valse lucht dus. Carterventilatieslang eraf gehaald --> verrot. Dus vervangen door een stuk rubber waterslang, want de nieuwe had ik thuis liggen... Ook dat heeft niet geholpen.
Ook hadden we het ontstekingshuis dat ik van de sloop vandaan gehaald heb erop gezet, maar later bleek dat het vervroegingsdoosje stuk was, dus oude weer eop gezet.
Vandaag weer naar slopert geweest en ontstekingshuis voor ontstekingshuis (uit Golf) geruild met werkend vervroegingsdoosje.
Ook zouden het de nieuwe bougiekabels kunnen zijn...deze hebben minder weerstand dan standaard kabels. Vandaag dus ook originele van polo2 met NZ blok gehaald. Misschien dat dat het euvel is waardoor er een vonk bij cilinder 1 overslaat.
Boven de 4000 tpm doet cilinder 1 wel mee -wanker-  

maandag gaat die vent me verder helpen in zn eigen vrije uurtjes. Even compressie meten enzo.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Bekend nz probleem
« Reactie #33 Gepost op: do, 09 sep 2004, 08:51:27 »
Compressie meten => Zinvol, zeker als er een cylinder af en toe niet mee doet.

Rollenbank test VOORDAT je de carterontluchtingslang hebt vervangen: niet echt zinvol he? (īt is toch een NZ?)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Bekend nz probleem
« Reactie #34 Gepost op: za, 11 sep 2004, 01:28:26 »
klinkt naar klep cylinder 1
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Bekend nz probleem
« Reactie #35 Gepost op: za, 11 sep 2004, 16:17:43 »
vandaag ff bougiekabel van cilinder 1 vervangen door originele van sloop...gevolg? Gewoon op 4 cilinders lopen he.
Sjonge sjonge...ik stuur de nieuwe kabels maar lekker terug naar Limpex (www.limpex.nl) dan mag hij ze lekker verbranden wat mij betreft. Heeft me alleen maar problemen gekost. Net als die benzine druk regelaar waarvan er een slang losgeschoten is terwijl ik op d snelweg reed.
Limpex heeft me totaal 475 euro gekost! Hopen dat ik wat geld terug kan ontvangen...ookal is het de helft. Ohja...ook nog een pipercross filter van Limpex aan laten praten, dus mag ie ook verbranden en die heeft me 97 euro gekost...Limpex sucks!

MAARGOED: NZ'tje loopt weer mooi alleen nog even naar stationair kijken --> ander ontstekingshuis proberen.

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Bekend nz probleem
« Reactie #36 Gepost op: ma, 28 nov 2005, 14:19:25 »
EVEN EEN TOPIC UIT DE OUDE DOOS OMHOOG GEHAALD


En wat er over is van die slang..


Ook mijn probleem gevonden van stotterende motor onder 2000 toeren. Precies op dezelfde plek t.p.v. de slangenklem helemaal vergaan. Nu moet ik hetzelfde stukje vervangen als jouw Dennis. Wie o wie helpt mij aan een onderdeelnummer?
Van dit onderdeeltje dus:





Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Bekend nz probleem
« Reactie #37 Gepost op: ma, 28 nov 2005, 14:55:01 »
Dus als ik het goed begrijp kost een setje bougiekabels 300+ euros en omdat er 1 kabel niet geeft wat jij ervan verwacht kan alles in de fik vliegen ? Je zou een goeie zijn voor mij als je met dat verhaal kwam klagen   -wanker-
Zelfde als je carterontluchtingslangverhaal : elimineren is wel zo zinvol voordat je ook maar aan dynotest denkt .
Of heb je m op een trailer daarnaartoe vervoerd ? Raar dat hij dan pas daar 1 cylinder ging missen .
Pipercross is ook waaaardeloooos .. zelfde als Rolls Royce of Ferrari : hebben zich al tientallen jaren bewezen maar ze zullen je dankbaar zijn dat jij het aan de ultieme test hebt onderworpen . Je moet je beroep ervan maken .

Zo : mocht je de cynische (onder)toon niet begrijpen .. ik heb iig weer warme vingers  -naughty-

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Bekend nz probleem
« Reactie #38 Gepost op: ma, 28 nov 2005, 16:28:46 »
Stukje slang gekocht bij de dealert.. 15 pleuro's incl BTW!!!
Heb weleens goedkopere rubbers in mijn handen gehad :)

Maargoed, weer gefixt en schokkerig rijden onder de 2000 toeren is al een stuk minder.

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Bekend nz probleem
« Reactie #39 Gepost op: ma, 28 nov 2005, 21:42:34 »
Dus als ik het goed begrijp kost een setje bougiekabels 300+ euros en omdat er 1 kabel niet geeft wat jij ervan verwacht kan alles in de fik vliegen ? Je zou een goeie zijn voor mij als je met dat verhaal kwam klagen   -wanker-
Zelfde als je carterontluchtingslangverhaal : elimineren is wel zo zinvol voordat je ook maar aan dynotest denkt .
Of heb je m op een trailer daarnaartoe vervoerd ? Raar dat hij dan pas daar 1 cylinder ging missen .
Pipercross is ook waaaardeloooos .. zelfde als Rolls Royce of Ferrari : hebben zich al tientallen jaren bewezen maar ze zullen je dankbaar zijn dat jij het aan de ultieme test hebt onderworpen . Je moet je beroep ervan maken .

Zo : mocht je de cynische (onder)toon niet begrijpen .. ik heb iig weer warme vingers  -naughty-

Om een lang verhaal kort te maken?

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Bekend nz probleem
« Reactie #40 Gepost op: ma, 28 nov 2005, 22:29:47 »
Om een lang verhaal kort te maken?

..had ik deze topic beter niet boven water kunnen vissen  -wanker-

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Bekend nz probleem
« Reactie #41 Gepost op: ma, 28 nov 2005, 22:53:25 »
ouwe koeien?

  -dunno-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Bekend nz probleem
« Reactie #42 Gepost op: ma, 28 nov 2005, 23:23:29 »
Stukje slang gekocht bij de dealert.. 15 pleuro's incl BTW!!!
Heb weleens goedkopere rubbers in mijn handen gehad :)

Die 'andere rubbers' zijn anders prijzig zat (voor eenmalig gebruik).

Ontopic:

Carterontluchtingslangen zijn altijd duur. Waarom? Geen idee. Zogenaamd omdat ze olie-bestendig zijn,.. maar dan zijn ze niet (nuja: geen 15 jaar, en dat is wel een stuk langer dan 'normaal rubber').

Wees blij dat je geen MH of HZ hebt, met zo'n slangetje naar het klepdeksel; Slang met T-stuk zit tegen de 100 pleuro aan.
(of waren het 100 ballen?),. maar goed: duur zat, maar ook redelijk onmisbaar (bij een NZ/3F/PY in iedergeval).

--

Voetnootje: Bedrijven/Personen/Produkten af-fakkelen is prima;.. But bare in mind: there are 2 sides to every story. Ben ook wel eens minder blij geweest met aankopen/bedrijven,.. maar t heeft echt meer zin bij de verkoper/persoon langs te gaan, dan eerst elders te klagen over je aankoop/ervaringen. Pas als je er samen niet meer uit komt.....
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Bekend nz probleem
« Reactie #43 Gepost op: di, 29 nov 2005, 10:38:20 »
Jaap, ik heb eerst gemaild, daarna nagebeld, zou geld terug krijg, maar moest dan wel langs komen. Ik zou dus nog een keer ff 200 km moeten rijden....pfff....met nieteens de zekergheid dat ik geld terug kon krijgen. Ik ben niet de enige in auto-tune-land die genaaid is door Limpex.