Auteur Topic: Blok veranderen  (gelezen 4602 keer)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Blok veranderen
« Reactie #15 Gepost op: za, 03 jan 2004, 19:46:35 »
inlaat bewerken en een leuke oplossing is een mh/aav stok.
of gaan voor een 268/272 stok.
is maar net wat je zo snel wilt uigeven.
voor een kleine info over nz tuning kijk eens op .
http://groups.msn.com/vwpolofreak of op www.phatcars.de
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Blok veranderen
« Reactie #16 Gepost op: za, 03 jan 2004, 19:55:15 »
ook nz inlaat is bij mij 50 euro
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Blok veranderen
« Reactie #17 Gepost op: za, 03 jan 2004, 20:02:12 »
oke, klinkt goed Serge.

Maar wat is het effect ervan?

En maakt het nog wat uit dat ik een open luchtfilter heb?




Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Blok veranderen
« Reactie #18 Gepost op: za, 03 jan 2004, 20:38:32 »
betere doorlaat waardoor meer vermogen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Blok veranderen
« Reactie #19 Gepost op: za, 03 jan 2004, 22:33:14 »
oke, ik kreeg een tip om dan een 3f nok erin te zetten uit een GT.... meningen???
en hoe kom ik aan een andere nokker? sloop? revisiebedrijf? ???verder???

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Blok veranderen
« Reactie #20 Gepost op: za, 03 jan 2004, 22:41:09 »
3f nok is ook een van de scherpste nokken uit de polo86c serie
(dacht zelfs de scherpste)
3f is een 75 pk blok die niet perse in een gt ligt (meestal wel idd) en ook in de polo2f.
Sloop, duitse ebay.
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Blok veranderen
« Reactie #21 Gepost op: za, 03 jan 2004, 22:47:40 »
of nieuw bij de VW dealer?

welke is dan iets minder scherp dan de 3f nok? en moetn er dan ook nog eens andere dingen zoals klepveren aangepast worden??




Offline Gilex

  • Non-Register lid
  • Berichten: 313
  • Geslacht: Man
  • Gerlof Hulst
Blok veranderen
« Reactie #22 Gepost op: za, 03 jan 2004, 22:57:33 »
Als een AAV nok past dan past de 3F nock ook pluk en ruk*
Deze is nog wat scherper dan de AAV nok. Maar goed dat had ik je al gezegd net :P
En kijk maar eens op de site die patrick86c doorgaf daar staat ook nog wel het een en ander over NZ tuning.
Of kijk eens op de verschillende duitse polo fora. Daar is ook veel info over te vinden :)




*© Serge  :D

Offline Gilex

  • Non-Register lid
  • Berichten: 313
  • Geslacht: Man
  • Gerlof Hulst
Blok veranderen
« Reactie #23 Gepost op: za, 03 jan 2004, 22:57:55 »
moet toch wat sneller typen :)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Blok veranderen
« Reactie #24 Gepost op: za, 03 jan 2004, 23:11:11 »
ik heb toch liever dat me polo sneller is dan ik kan typen :P
en volgens mij heeft sjonk gelijk 3f is het scherpste nokker.
maar met een mh/aav wil ie ook wel goed voor uit komen.
ik denk alleen dat je de 3f nokker niet zo snel op de sloop tegen komt.
en dit is echt low budget tuning.
en met originele vw onderdelen.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Gilex

  • Non-Register lid
  • Berichten: 313
  • Geslacht: Man
  • Gerlof Hulst
Blok veranderen
« Reactie #25 Gepost op: za, 03 jan 2004, 23:18:18 »
ik heb toch liever dat me polo sneller is dan ik kan typen :P
en volgens mij heeft sjonk gelijk 3f is het scherpste nokker.
maar met een mh/aav wil ie ook wel goed voor uit komen.
ik denk alleen dat je de 3f nokker niet zo snel op de sloop tegen komt.
en dit is echt low budget tuning.
en met originele vw onderdelen.

ik weet het wel zker dat de #f de scherpste is (iig van de symetrische nokken) de PY heeft een assymetrische en dat heeft niet echt veel zin op een ongeblzen motor.
het rijtje wat ik weet van de nokken:
G40 orgineel (PY):: Inlaat= 199° Uitlaat= 228°
3F= 219°
AAV= 204°
AAU= 204° Maar met andere spreiding dan de AAV
NZ= 196°
AAK= 196° Maar met andere spreiding dan NZ

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Blok veranderen
« Reactie #26 Gepost op: zo, 04 jan 2004, 13:48:24 »
en AAV komt uit welke polo???

Offline Gilex

  • Non-Register lid
  • Berichten: 313
  • Geslacht: Man
  • Gerlof Hulst
Blok veranderen
« Reactie #27 Gepost op: zo, 04 jan 2004, 14:35:15 »
uit de 2F (90-94) is de 1,3 monopoint 55pk

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Blok veranderen
« Reactie #28 Gepost op: zo, 04 jan 2004, 15:36:19 »
ik heb er wel een aav stok, maar daar zit me nz aan vast.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Gilex

  • Non-Register lid
  • Berichten: 313
  • Geslacht: Man
  • Gerlof Hulst
Blok veranderen
« Reactie #29 Gepost op: zo, 04 jan 2004, 15:39:33 »
Ikk heb em ook wel liggen, maar dan zit er ook nog een AAV blok om heen  :D  deze gaat er wel uit over niet al te lange tijd, heb namelijk de 3f stok hier ook al liggen.
Ben alleen niet zeker of ik het zelf aandurf om te doen  :O