Auteur Topic: Problemen met motorfiets carburateurs.  (gelezen 4765 keer)

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Problemen met motorfiets carburateurs.
« Reactie #15 Gepost op: zo, 15 nov 2015, 16:35:13 »
Yep, was idd een verkeerde + op de brandstofpomp.
Nog een beetje beter afstellen en naar de apk ermee  -thumbsup-

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Problemen met motorfiets carburateurs.
« Reactie #16 Gepost op: zo, 15 nov 2015, 18:06:09 »
en rijdt het lekker op een 1.0?

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Problemen met motorfiets carburateurs.
« Reactie #17 Gepost op: zo, 15 nov 2015, 18:16:37 »
Zit wel een klein beetje meer gang in dan standaard, maar de luchtrem sproeiers moeten nog dicht en even met de hoofdsproeiers spelen.
Staat duidelijk nog te rijk, vooral boven in.
Hoop dat de locale motorfietsboer een setje 120 sproeiers kan regelen  :)

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Problemen met motorfiets carburateurs.
« Reactie #18 Gepost op: ma, 16 nov 2015, 07:35:59 »
Zit wel een klein beetje meer gang in dan standaard, maar de luchtrem sproeiers moeten nog dicht en even met de hoofdsproeiers spelen.
Staat duidelijk nog te rijk, vooral boven in.
Hoop dat de locale motorfietsboer een setje 120 sproeiers kan regelen  :)
dicht solderen en opnieuw boren kan ook  -thumbsup- mot je alleen micro boortjes hebben  :)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Problemen met motorfiets carburateurs.
« Reactie #19 Gepost op: ma, 16 nov 2015, 08:34:34 »
Zit wel een klein beetje meer gang in dan standaard, maar de luchtrem sproeiers moeten nog dicht en even met de hoofdsproeiers spelen.
Staat duidelijk nog te rijk, vooral boven in.
Hoop dat de locale motorfietsboer een setje 120 sproeiers kan regelen  :)
Te arm bedoel je  -thumbsup-

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Problemen met motorfiets carburateurs.
« Reactie #20 Gepost op: ma, 16 nov 2015, 09:22:16 »
Te Arm?
Loopt veel beter zonder luchtfilterbak dan met, en die is zeker niet restrictief.
Meer lucht + beter lopen = kleinere sproeier?  -dunno-
Maar heb nog een set 140 sproeiers die ik kan proberen.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Problemen met motorfiets carburateurs.
« Reactie #21 Gepost op: ma, 16 nov 2015, 09:28:47 »
Remlucht dicht = meer peut aanzuigen vanuit vlotter.
Op een motorfiets hoeven ze minder cc's te voeden, jij wil nu 1043cc voeden => meer peut erin

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Problemen met motorfiets carburateurs.
« Reactie #22 Gepost op: ma, 16 nov 2015, 09:46:36 »
Ah, op die fiets  -thumbsup- Bedankt

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Problemen met motorfiets carburateurs.
« Reactie #23 Gepost op: ma, 16 nov 2015, 10:00:45 »
Ah, op die fiets  -thumbsup- Bedankt
-uitlachen- Niks fiets => Polo!! :)

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Problemen met motorfiets carburateurs.
« Reactie #24 Gepost op: ma, 16 nov 2015, 16:29:55 »
dat snap ik niet sjon, als het met luchtfilter minder mooi loopt dan heeft hij ademnood. en dus te veel peut. kleinere sproeier lijkt mij dan de oplossing -dunno-

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Problemen met motorfiets carburateurs.
« Reactie #25 Gepost op: ma, 16 nov 2015, 17:52:42 »
En over welk luchtfilter praten we dan?

Ik heb welles een 1.3/1.4 polo diesel luchtfilterbak vzv K&N filter geprobeerd => liep als een natte krant,
terwijl ik toen al aardig in de goeie richting zat met de sproeierbezetting.
Mijn idee daarachter was dat er een druk ontstaat tussen luchtfilter & carb's:
dan komen de venturischuiven niet goed omhoog en blijven de naalden in de hoofdsproeiers.
Schijnbaar erg gevoelig voor deze carb's: luchtfilter zonder restrictie is een must.
Zelf heb ik goeie ervaring met een Pipercross-'broodje', zijn alleen wel prijzig.....(en lange levertijd)

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Problemen met motorfiets carburateurs.
« Reactie #26 Gepost op: ma, 16 nov 2015, 18:34:49 »
zelfbouw filterbakje om de kelken heen met een dun filterlaagje van een afzuigkap er tussen.
Je kunt er doorheen kijken/blazen zonder moeite en het houd stenen tegen, dus vond het goed genoeg om eerst te proberen  :)

Pipercross ''broodje'' ook naar zitten kijken, staat ook mooi, maar +- 120 euri neerleggen voor een filter zie ik nu nog even niet zitten.

Dat de vacuumschuiven niet open kunnen klinkt logisch. Maar veel verschil maakt het niet.
Met filter vermogen tot +- 4200 toeren, zonder filters +- 4800.
Zal eens kijken of ik morgen tijd vind om de sproeiers af te doppen, ben benieuwd wat hij dan doet.
AFR meter komt er nog in, maar die ligt een 50km verderop en vertrouw de auto nog niet zo om die rit te maken :)

Is toch allemaal even anders als de brommertjes en scootertjes van vroegâh  :D

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Problemen met motorfiets carburateurs.
« Reactie #27 Gepost op: ma, 16 nov 2015, 21:48:40 »
als hij zonder filter beter loopt dan met dan heb je toch echt te grote sproeiers. Dat is dan wel weer hetzelfde verhaal als met een brommertje.

En die carburateurs zijn ooit afgesteld om brandstof te leveren voor een 140-160pk denk ik. Die moeten nu brandstof voor een 50-60pk gaan leveren. Dus die hebben aardig meer lucht naar binnen gekregen op die motorfiets dan dat ze nu op die auto doen, en moesten dus ook aardig meer peut er door rammen.

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Problemen met motorfiets carburateurs.
« Reactie #28 Gepost op: wo, 18 nov 2015, 19:09:34 »
Sproeiers afgedopt en wat met de ontsteking gespeeld.
Rijd nu echt zoveel beter! Gaat heel soepel onder elke gaspositie.

De dip bij 4000~ toeren is er nog niet uit, dus toch maar kleinere hoofsproeiers proberen.
4x sproeier 112 gehaald vanmiddag, Kleinste maat die ze hadden, dus opboren kan altijd nog  -klus-

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Problemen met motorfiets carburateurs.
« Reactie #29 Gepost op: wo, 18 nov 2015, 20:35:54 »
Met of zonder luchtfilter zou geen verschil moeten zijn.

Carb's staan wel synchroon?

Co afgesteld?