Auteur Topic: Lupo 1.2 TDI 3L motor in polo 86 (C)  (gelezen 5001 keer)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Lupo 1.2 TDI 3L motor in polo 86 (C)
« Reactie #30 Gepost op: wo, 06 apr 2016, 20:32:48 »
Ja klopt 3L motor draait iets van 2000 toeren bij 100km/u.

Ik weer ff de benaming niet, maar er zitten 3 ronde lagers op de as. Tripode Dus.
« Laatst bewerkt op: wo, 06 apr 2016, 20:35:53 door Jorp »
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Lupo 1.2 TDI 3L motor in polo 86 (C)
« Reactie #31 Gepost op: do, 07 apr 2016, 00:00:27 »
daar is niks speciaals aan in mijn ogen. Renault gebruikt die troep al jaren.

En als je achter een vrachtwagen gaat kleven om benzine te besparen deug je echt niet. Als je er op klapt heb je al je besparing meteen naar de kloten geholpen en mogelijk de rest van je leven ook.
Maar wij hadden ook eens een klant die de auto al een 1 km voor de kruising de vrij zette en dan liet uitrollen tot de kruising. Persoonlijk vind ik zulke mensen ook een gevaar op de weg, je verwacht namelijk niet dat er opeens iemand met 30 op een provinciale 80km weg rijd. En dat is dan ook nog een kruising met een stoplicht, dus voor hetzelfde rolt hij uit voor een stoplicht wat op groen staat.(en nee dat kan hij niet al zo vroeg zien, dat ziet hij max 100m voor de kruising)

Offline Mtdi

  • Non-Register lid
  • Berichten: 157
Re: Lupo 1.2 TDI 3L motor in polo 86 (C)
« Reactie #32 Gepost op: za, 09 apr 2016, 11:32:36 »
Vergeet niet dat een 3l bak standaard tussen de 1e en 2e versnelling staat jullie bakken tussen de 3e en 4e.
Maar ook daar is een oplossing voor  -naughty-

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Lupo 1.2 TDI 3L motor in polo 86 (C)
« Reactie #33 Gepost op: za, 09 apr 2016, 11:33:41 »
Dat heb je me al eens uitgelegd ja, mocht het daadwerkelijk zo ver zijn kom ik weer bij je aankloppen.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Mtdi

  • Non-Register lid
  • Berichten: 157
Re: Lupo 1.2 TDI 3L motor in polo 86 (C)
« Reactie #34 Gepost op: za, 09 apr 2016, 11:37:34 »
Altijd goed Jorp.
Maar de meeste mensen hebben geen idee, die werken met veren en weet ik alwaar niet meer mee.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Lupo 1.2 TDI 3L motor in polo 86 (C)
« Reactie #35 Gepost op: ma, 18 apr 2016, 11:28:15 »
Maar wij hadden ook eens een klant die de auto al een 1 km voor de kruising de vrij zette en dan liet uitrollen tot de kruising. )

In de vrij (motor loopt dan stationair) heb je een hoger verbruik dan wanneer je de auto in de versnelling laat uitrollen (dan wordt de inspuiting uitgeschakeld)  -nana-

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Lupo 1.2 TDI 3L motor in polo 86 (C)
« Reactie #36 Gepost op: ma, 18 apr 2016, 11:50:31 »
Wanneer je bij de 3L het gas los laat (in eco stand), wordt hij in z'n vrij gezet of koppeling wordt aangetrokken. Om zo zo lang mogelijk uit te rollen. Eenmaal kort de rem intrappen rol je uit in z'n versnelling.
Het zal waarschijnlijk zuiniger zijn om in z'n vrij uit te rollen. Of dat daadwerkelijk zo is heb ik nog niet gecontroleerd.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Lupo 1.2 TDI 3L motor in polo 86 (C)
« Reactie #37 Gepost op: di, 19 apr 2016, 17:52:29 »
In de vrij (motor loopt dan stationair) heb je een hoger verbruik dan wanneer je de auto in de versnelling laat uitrollen (dan wordt de inspuiting uitgeschakeld)  -nana-
ja dat was mijn idee eerst ook. Alleen je vebruik stationair is iets van 0.3l per uur met zo'n ding. Zou je dan een half uur uitrollen per maand en daarin leg je nog een 20km af dan heb je in die 20km dus maar 0.15l gebruikt. Dat is dus een verbruik van 1 op 133 zo ongeveer. En als je hem op de motor laat remmen dan ben je al je snelheid in een 300m wel kwijt is mijn ervaring.
Overigens rem ik zelf gewoon op de motor af maar ga echt niet al op idiote afstanden de auto vrij zetten. Maar ik doe dan ook geen enkele moeite om brandstof te besparen. Ik laat het gas juist optijd los om wat rustiger te rijden en gewoon mooi uit te komen. Dan hoef ik niet tot stilstand te komen maar kan vaak gewoon blijven rollen. En dat is voor mijn gemak wel zo fijn vind ik.