Auteur Topic: Ontstekingsprobleem bij PY (G40) motor  (gelezen 5019 keer)

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Ontstekingsprobleem bij PY (G40) motor
« Reactie #45 Gepost op: di, 04 aug 2009, 16:19:34 »
krijgt het relais wel stroom? (de draad waarvan je overbrugt)
Pimp my Polo

Offline Polow

  • Non-Register lid
  • Berichten: 209
  • Geslacht: Man
Re: Ontstekingsprobleem bij PY (G40) motor
« Reactie #46 Gepost op: di, 04 aug 2009, 16:20:34 »
die krijgt stroom.
Der Polo(w)fahrer

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Ontstekingsprobleem bij PY (G40) motor
« Reactie #47 Gepost op: di, 04 aug 2009, 16:27:25 »
Dus je zet stroom direct op de draad die naar de benzinepomp gaat, maar deze komt niet aan? Dan is er een aansluiting die geen contact maakt, of een draadbreuk.
Pimp my Polo

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Ontstekingsprobleem bij PY (G40) motor
« Reactie #48 Gepost op: di, 04 aug 2009, 16:36:33 »
(Ik heb alleen even de laatste paar postings gelezen,. rest van topic niet helder voor de geest) maar:

Brandstofpomp + Problemen => Klinkt als een NZ-motor waarvan de computer kapot is gegaan, bijvoorkeur door een slechte massa van het motorblok.

Alhoewel: een NIET draaiende brandstofpomp.. dat is weer iets anders.

Weet je wat: ik heb niets gezegd!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Polow

  • Non-Register lid
  • Berichten: 209
  • Geslacht: Man
Re: Ontstekingsprobleem bij PY (G40) motor
« Reactie #49 Gepost op: di, 04 aug 2009, 17:24:10 »
er zijn 2 relais aan de digifant, waarvan 1 de brandstofpomp regelt.

Kan iemand mij vertellen of die zwarte draad + of - is?
Der Polo(w)fahrer

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Ontstekingsprobleem bij PY (G40) motor
« Reactie #50 Gepost op: di, 04 aug 2009, 17:25:53 »
maar als je het brandstofpomprelais omzeilt dan kan het niet meer aan de computer liggen, deze stuurt het relais aan.

Maar als je dat relais niet omzeilt en je computer is kapot, of krijgt geen stroom, dan gaat de brandstofpomp niet aan.

Aangezien de brandstofpomp is getest, en het bij het relais omzeilen hij nog niet werkt lijkt me dat een aansluiting of bedradings probleem.

De brandstofpomp is echter blijkbaar niet het enige probleem, computer krijgt ook geen stroom blijkbaar, bobine blijkbaar wel, en hall-gever ook.

Is alleen de motorkabelboom vervangen, of de rest van de kabelboom ook?

Zwarte draad is de geschakelde + (dus hier staat accuspanning op bij contact aan) Tenzij er geknoeit is met de kabelboom
Pimp my Polo

Offline Polow

  • Non-Register lid
  • Berichten: 209
  • Geslacht: Man
Re: Ontstekingsprobleem bij PY (G40) motor
« Reactie #51 Gepost op: di, 04 aug 2009, 17:32:12 »
ik heb de volledige kabelboom vervangen.

daarnet een rechtstreekse + in de aansluiting van de zekering gezet. boven de zekeringskast (geel/rode). Dit is de zekering van de brandstofpomp en de pomp werkte.

Aan de kabelboom is niet geknoeid.

Daarnet de zwarte draad van de relais (geschakelde +) rechtstreeks op + gezet en de hallgever tikte. Misschien is dit richting waarin we kunnen denken?

Ik weet dat ik jullie blijf lastig vallen maar ik wil het probleem oplossen om zo verder te kunnen gaan met het project.
Der Polo(w)fahrer

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Re: Ontstekingsprobleem bij PY (G40) motor
« Reactie #52 Gepost op: di, 04 aug 2009, 18:00:18 »
Even iets heel lulligs uitsluiten; bij de bobine zit een stekker die ook op je bobine past. Zitten deze twee niet omgedraaid?
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Polow

  • Non-Register lid
  • Berichten: 209
  • Geslacht: Man
Re: Ontstekingsprobleem bij PY (G40) motor
« Reactie #53 Gepost op: di, 04 aug 2009, 18:26:43 »
nee die zitten juist.

Nu effe een vraag over die 2e stekker, dus niet die van de bobine. Die zit met een haakje vast op de bouten van de bobine. Maar met welke stekker dient dit aangesloten te worden?

of staat dit volledig los van de onsteking?
Der Polo(w)fahrer

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Re: Ontstekingsprobleem bij PY (G40) motor
« Reactie #54 Gepost op: di, 04 aug 2009, 18:39:02 »
Als dit verkeerd aangesloten zit doet je benzinepomp het ook niet.
Bij mijn 3f blok zit het als volgt: de stekker die naast je bobine zit met de kleuren zwart / rood-zwart / bruin dient aangesloten te worden op de stekker in het haakje met de kleuren zwart / groen / bruin.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Polow

  • Non-Register lid
  • Berichten: 209
  • Geslacht: Man
Re: Ontstekingsprobleem bij PY (G40) motor
« Reactie #55 Gepost op: di, 04 aug 2009, 19:14:49 »
Als dit verkeerd aangesloten zit doet je benzinepomp het ook niet.
Bij mijn 3f blok zit het als volgt: de stekker die naast je bobine zit met de kleuren zwart / rood-zwart / bruin dient aangesloten te worden op de stekker in het haakje met de kleuren zwart / groen / bruin.

Die stekker is bij mij verbonden met een andere bruin/zwart-rood/zwart. Als ik mij niet vergis is dit het toerentalsignaal.
Der Polo(w)fahrer

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: Ontstekingsprobleem bij PY (G40) motor
« Reactie #56 Gepost op: di, 04 aug 2009, 19:34:06 »
Ik zou ze voor de grap toch ff omdraaien...
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Ontstekingsprobleem bij PY (G40) motor
« Reactie #57 Gepost op: di, 04 aug 2009, 20:18:51 »
daarnet een rechtstreekse + in de aansluiting van de zekering gezet. boven de zekeringskast (geel/rode). Dit is de zekering van de brandstofpomp en de pomp werkte.

Hiermee verwar je mij... Daarmee zou het lijken alsof de bewuste zekering géén stroom krijgt als je 'm niet rechtstreeks aansluit? Dat zou vervolgens weer doen denken aan het contactblokje of een draadbreuk vanaf het contact?!  -wtf2-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Polow

  • Non-Register lid
  • Berichten: 209
  • Geslacht: Man
Re: Ontstekingsprobleem bij PY (G40) motor
« Reactie #58 Gepost op: za, 08 aug 2009, 11:11:59 »
is er een mogelijkheid om het contactblokje te omzeilen?
Der Polo(w)fahrer

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Ontstekingsprobleem bij PY (G40) motor
« Reactie #59 Gepost op: za, 08 aug 2009, 11:25:27 »
stekker lostrekken van contactslot, daar een ander contactblokje in zetten en dan proberen?

Anders zul je alle geschakelde stuurstromen zelf aan moeten leggen. Dat lijkt mij alles behalve handig. Met een multimeter moet je toch kunnen meten of er bij inschakeld contact 12V op de geschakelde elementen staat? Als dat zo is hoef je het contactblokje niet meer te omzeilen.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983