Auteur Topic: Ontstekingsprobleem bij PY (G40) motor  (gelezen 5018 keer)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Ontstekingsprobleem bij PY (G40) motor
« Reactie #60 Gepost op: za, 08 aug 2009, 17:02:30 »
Even iets heel lulligs uitsluiten; bij de bobine zit een stekker die ook op je bobine past. Zitten deze twee niet omgedraaid?

Zo horen ze te zitten:

Offline Polow

  • Non-Register lid
  • Berichten: 209
  • Geslacht: Man
Re: Ontstekingsprobleem bij PY (G40) motor
« Reactie #61 Gepost op: wo, 19 aug 2009, 14:29:19 »
stekkers zitten goed.

Ik heb ondertussen een polo3 G40 bijgekocht voor te cruisen... dus heb ik het levend (lees: draaiend) voorbeeld.
Gisteren enkele kabels uitgemeten en getest maar wat ik vreemd vind is dat de zwart/groene die op de bobine zit geen vaste waarde heeft. Ik bedoel dat dit waarde constant verandert bij het uitmeten.
Der Polo(w)fahrer

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Ontstekingsprobleem bij PY (G40) motor
« Reactie #62 Gepost op: do, 20 aug 2009, 09:05:05 »
Die zwart/groene draad is het ontstekingssignaal, dat zijn pulsen, je multimeter kan de snelheid van die pulsen waarschijnlijk niet bijhouden, dus geeft hij een constant veranderende waarde, misschien dat het iets bruikbaars geeft als je de multimeter op wisselspanning zet, maar dat weet ik niet zeker. (pulsen zijn niet hetzelfde als wisselspanning)
Pimp my Polo

Offline Polow

  • Non-Register lid
  • Berichten: 209
  • Geslacht: Man
Re: Ontstekingsprobleem bij PY (G40) motor
« Reactie #63 Gepost op: wo, 26 aug 2009, 20:41:01 »
OK, eerste goeie zaak... we hebben ontsteking. Blijkbaar zit er ergens een breuk in de kabelboom, ook diegene die ik ben gaan halen onlangs. Weet nog altijd niet waar het probleem zich bevindt maar door mijn andere G40 die ik heb ben ik al een stap verder. Ik heb kabelbomen gewisseld, dus van de werkende G40 naar de derby en omgekeerd. Ik heb ontsteking op de motor. Nu heb ik one shot in de motor gespoten en hij slaat aan. Echter valt hij na enkele seconden terug dood. Dus ik denk dat ik de aansturing van de benzine pomp moet checken...

Of heeft er iemand een ander idee/denkpiste?
Der Polo(w)fahrer

Offline WickyTheViking

  • Non-Register lid
  • Berichten: 296
  • Geslacht: Man
  • Taco D.
Re: Ontstekingsprobleem bij PY (G40) motor
« Reactie #64 Gepost op: zo, 23 okt 2011, 16:52:03 »
 -up-

*meeliftend op dit topic...* gister weg geweest met de polo... gisteravond ... nix meer lope nie ...geen vonk wel benzine zo te ruiken vanmiddag wat gemeten... bobine krijgt voeding en massa... en als ik met een LED testertje (ja ik weet het t zijn prutsdingen maaar als je alleen bent... kom je n hand te kort... starten en ledje kijken werkt dan goed) op het zwart groene draadje meet... knippert het ledje als ik start zo als ik het bekijk signalen en spanning goed... dus  bobine dead ??