Auteur Topic: Project [ NJ-91-RF ] Polo 2 Coupe 1985  (gelezen 47584 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ NJ-91-RF ] Polo 2 Coupe 1985
« Reactie #405 Gepost op: zo, 30 mei 2010, 15:32:43 »
1 maand = gedoogbeleid (meneer, u moet uw auto wel laten keuren hoor..)
1-2 maanden = bekeuring als je gesnapt wordt
2 maanden + 1 dag = acceptgiro op de mat


Dit gaat allemaal wat anders als je een niet APK gekeurde auto koopt, waarvan de keuring al +2 maanden verlopen is, dan wordt je pas gesnapt bij een steekproef van de RDW.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ NJ-91-RF ] Polo 2 Coupe 1985
« Reactie #406 Gepost op: ma, 31 mei 2010, 00:13:10 »
Steekproef? 'T is toch een computer die automatisch een acceptgiro uit spuugt als je over tijd bent?
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline subbas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 250
  • Geslacht: Man
  • binnenkort met soort lapjespolo met nz!
Re: Project [ NJ-91-RF ] Polo 2 Coupe 1985
« Reactie #407 Gepost op: ma, 31 mei 2010, 05:49:40 »
Ja zoiets had ik ook begrepen, gaat gewoon at random. Blijft klote. Daar heeft The A team ook nooit last van trouwens van Apk keuringen!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ NJ-91-RF ] Polo 2 Coupe 1985
« Reactie #408 Gepost op: ma, 31 mei 2010, 08:42:17 »
Steekproef? 'T is toch een computer die automatisch een acceptgiro uit spuugt als je over tijd bent?


goed lezen:

2maanden +1 dag = geautomatiseerd

Bij een auto kopen , die al + 2 maanden geen apk meer heeft is die geautomatiseerde melding al geweest en moet het op basis van een steekproef gebeuren. Zo heb ik bji mijn mazda RX-7 ruim 6 maanden kunnen wachten op de boete.
De steekproef kan natuurlijk ook nog een geautomatiseerd proces zijn :D
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Project [ NJ-91-RF ] Polo 2 Coupe 1985
« Reactie #409 Gepost op: zo, 13 jun 2010, 21:20:25 »
Hij staat op marktplaats, had nog 50 euro tegoed voor een topadvertentie, kijken wat een gek er voor geeft.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline subbas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 250
  • Geslacht: Man
  • binnenkort met soort lapjespolo met nz!
Re: Project [ NJ-91-RF ] Polo 2 Coupe 1985
« Reactie #410 Gepost op: di, 15 jun 2010, 13:07:56 »
Ben benieuwd hoe snel je deze nu weer kwijt bent. Dik bakkie komt vast snel iemand voor, en wegebelastingvrij natuurlijk!
Hier is de sfeer steeds zenuwachtiger, bijna trouwen! Vanmiddag weer echo, van 19 weken, ook spannend!

Groetjes!

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Project [ NJ-91-RF ] Polo 2 Coupe 1985
« Reactie #411 Gepost op: di, 13 jul 2010, 17:28:34 »
Vandaag de polo ff laten uitlijnen en de voorwielen laten balanceren.

WAT EEN VERSCHIL! De monteur zei al: hij zal nu wel anders gaan rijden.

Helaas trilt het stuur nog wel wat bij 80 km/u. Dit komt door de gelaste velg, waarschijnlijk niet helemaal 100% goed gelukt.

Ik heb de ballen verstand van uitlijnen maar hier is het rapport.

Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ NJ-91-RF ] Polo 2 Coupe 1985
« Reactie #412 Gepost op: di, 13 jul 2010, 21:48:22 »
je uitlijn raport is prima 

meeste ballanceer app geven onder de 5 gram als 0 gram aan . ik zou teruggaan naar die monteur .
 wat ik dan zou doen in deze situatie is dus , de band van velg halen .
 velg op hoogte slag meten en markeren .eventueel de contact cq montage vlakken schoonmaken en ook de naafcentrering controleren en schoonmaken (hier komt vrij veel onballans vandaan die je op het apperaat niet ziet .
 band om velg monteren .nu weer de hoogte slag meten en markeren .als beider markering op het hoogste punt uit komen , is het een kwestie van lucht aflaten , hielen losdrukken en de markering zo verdraaien dat de hoogte slagen elkaar opheffen in het meest gunstige geval .
hierna ga je dus ballanceren .ook beneden de 5 grams grens die als nul wordt aangegeven op het apperaat . kost wat tijd ,maar resultaat is er dan wel naar .
 want als je denkt dat 0 goed is op het apperaat kun je nog steeds een 9,9 gram onbalans hebben en die verneem je .vooral als je alles al lekker spelingsvrij en niet in rubbers hebt zitten
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Project [ NJ-91-RF ] Polo 2 Coupe 1985
« Reactie #413 Gepost op: di, 13 jul 2010, 21:51:04 »
Ik kan er nog eens naar vragen. Prima service daar.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ NJ-91-RF ] Polo 2 Coupe 1985
« Reactie #414 Gepost op: di, 13 jul 2010, 21:59:02 »
ik wil die beste monteur niet de grond intrappen . maar niet veel monteurs weten wat onballans en hoogteslagen kunnen doen en hoe je dit zo goed mogelijk kunt opheffen . en de mooiste grap is eigenlijk wel dat ik enkelt voor klanten rustig zo precies aan de gang ga , voor me zelf boeit het niet zo .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Project [ NJ-91-RF ] Polo 2 Coupe 1985
« Reactie #415 Gepost op: zo, 18 jul 2010, 21:10:03 »
Oja, tijdje geleden ook even een nieuwe thermostaat en temp.schakelaar gemonteerd, systeem blijft nu netjes 90 graden en ventilator slaat optijd aan. Denk dat me koppakking nog wel heel is. Sloten vernieuwd, ik heb nu weer een werkend stuurslot en gelijk 2 sleutels.

Volgende stappen:
Dak opnieuw rolleren, vogels........leuk,
Gelijk antennegat ff afplamuren, ben ik vergeten en er gewoon overheen gerollerd.
Sponningen van motorruimte ff opnieuw matzwart blaffen, niet goed voorbehandeld en bladert er weer vanaf.
Misschien een start maken van de uitlaat, middendemper lozen en een leuke einddemper maken voor in het midden en reservewielbak weghalen.

Wie heeft er voor mij nog een donor polo 2 dashbaord over? Ik heb alleen he gedeelte van de tellerunit nodig.
Ook zoek ik nog een onderste stuurkapje. En wie heeft er nog een GK/diesel luchtfilter over?

Binnenkort naar de autozaak om rode striping te gaan halen voor op de achterklep.

Spiegels ga ik rood spuiten.

Wat ik ook nog van plan ben is de golf 3 bak monteren alleen moet ik toch nog ff opzoek gaan naar een complete rechter aandrijfas. De AHD bak is te kort om toch nog relaxed over de snelweg te kunnen rijden. Dit aangezien ik geen hardrijder en toerenmaken ben.

En wat wel zo is, dit blokje schreeuwd om motorcarbs.
« Laatst bewerkt op: zo, 18 jul 2010, 21:11:50 door Jorp »
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Project [ NJ-91-RF ] Polo 2 Coupe 1985
« Reactie #416 Gepost op: vr, 23 jul 2010, 16:01:52 »
Na vervangen thermostaat en schakelaar in radiateur wordt de motor nog steeds warm, ik vermoed dan toch de koppakking, wat ik nou de exacte reden waarom de motor heter wordt door een lekke koppakking. Komt dit door de hete uitlaatgassen die in het koelsysteem geperst worden? Ook heb ik nog enigszins nog wat drukopbouw.

Als ik de koppakking toch ga vervangen zal ik dan ook voor een andere cilinderkop gaan? Ik heb nu een AEE. Enige wat ik moet aanpassen zijn toch de paspennen?
 
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ NJ-91-RF ] Polo 2 Coupe 1985
« Reactie #417 Gepost op: vr, 23 jul 2010, 20:13:18 »
hoe is je waterpomp?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ NJ-91-RF ] Polo 2 Coupe 1985
« Reactie #418 Gepost op: vr, 23 jul 2010, 20:14:00 »
en aee kop op abu dubbel ja
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ NJ-91-RF ] Polo 2 Coupe 1985
« Reactie #419 Gepost op: vr, 23 jul 2010, 21:32:06 »
Na vervangen thermostaat en schakelaar in radiateur wordt de motor nog steeds warm, ik vermoed dan toch de koppakking, wat is nou de exacte reden waarom de motor heter wordt door een lekke koppakking?

@Serge: benieuwd naar antwoord op / uitleg over dit fenomeen, want heb hetzelfde probleem.