Auteur Topic: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979  (gelezen 35381 keer)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #210 Gepost op: wo, 11 nov 2015, 16:18:24 »
Hoeft toch ook niet? Surgetankje in het vooronder met een opvoerpompje ernaast. De aanvoer en retour leggen er toch al.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #211 Gepost op: wo, 25 nov 2015, 17:22:31 »
update!!

heb het injectie verhaal op een laag pitje gezet want zit een beetje tegen en voor ik uitgaven ga maken wil ik me er eerst wat beter in verdiepen.

dus marktplaats wat in de gaten gehouden voor een setje carbs.
zag op youtube dat ze veel zx9r (kawasaki) carbs gebruiken bij golf1tjes met 1.8 16v motoren. dus hier heb ik een setje van gekocht.

ze zijn 40 mm inwendig. en zoals Sjon zei in dit topic: de oppervlakte van de inlaatkleppen bij elkaar berekend komt op 39mm uit. dus alles daarboven is goed -thumbsup-

had al een voetplaat gemaakt nu de runners nog
ook nog een gelukje, de runners kunnen bijna helemaal recht blijven zie foto. de carbs lijken er wel voor gemaakt :)

heb trouwens het vliegwiel gebruikt van de polo gti, paste wel in mijn bak maar moest wel een startmotor gebruiken van zo'n polo.

nu is dit vliegwiel wel zwaarder, wat wat meer koppel geeft en minder pk. is het dan verstandig om de runners zo kort mogelijk te houden om dit te compenseren? aangezien de lengte van de runners ook hier een rol in speelt, de langer de runners des te meer koppel, hoe korter de runners hoe meer eindvermogen.

nouja genoeg gelult hierbij de plaatjes

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #212 Gepost op: wo, 25 nov 2015, 17:37:28 »
Mits je 't schutbord wil behouden, kun je sowieso geen lange inlaat maken:
grote 16v kop, grotere carb's, luchtfilter => dan zit schutbord alweer gauw dichtbij...

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #213 Gepost op: wo, 25 nov 2015, 18:25:19 »
heb even aan het passen en meten geweest en de runners worden 50mm lang. dan heb ik nog genoeg plaats voor een goed luchtfilter.

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #214 Gepost op: do, 26 nov 2015, 07:43:48 »
ziet er weer goed uit!  -thumbsup-

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #215 Gepost op: zo, 29 nov 2015, 13:45:12 »
zo, het spruitstuk klaargemaakt en heeft nu een goede flow, de runners zijn 6cm lang en heb nog ruimte voor een luchtfilter.

maar nu wil de derby niet meer vonken, en deed dit eerst wel -boehoe-
dus dat wordt zoeken -klus-





Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #216 Gepost op: zo, 29 nov 2015, 13:51:50 »
Massa blok naar koets in orde. Of vergeten aan te sluiten.  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #217 Gepost op: zo, 29 nov 2015, 15:06:24 »
het was idd massa Luc, bedankt voor het meedenken, het leek in orde maar maakte niet genoeg massa. maar hij vonkt weer, nu kijken of hij aan de praat wil!

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #218 Gepost op: zo, 29 nov 2015, 16:44:22 »
en hij loopt!!  -dj-,


list to do:  (wordt erg klein :))
-gaskabel fixen
-onsteking afstellen,  (oja en stroboscoop lamp kopen)
-daarna carbs afstellen
-remmen ontluchten (ivm remmerij 2f)
-luchtfilter

choke kabel kwam trouwens perfect uit met deze carbs, -thumbsup- mischien te zien op de foto maar ik maak nog wel eens een detailfoto

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #219 Gepost op: zo, 29 nov 2015, 17:24:02 »
Onderaan de lijst hoort:  genieten!  -sturen-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #220 Gepost op: zo, 29 nov 2015, 18:43:14 »
oja helemaal vergeten -gert-   -uitlachen-

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #221 Gepost op: zo, 29 nov 2015, 19:22:16 »
Pm is geen vraagbaak.

Ontstekingsvolgorde is gelijk aan 8v,
maar waar je cil. 1 hebt is ff freewheelen
(Nadeeltje van deze 16v: je trekt niet even 't kleppendeksel eraf...)

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #222 Gepost op: ma, 30 nov 2015, 16:58:13 »
Pm is geen vraagbaak.

Ontstekingsvolgorde is gelijk aan 8v,
maar waar je cil. 1 hebt is ff freewheelen
(Nadeeltje van deze 16v: je trekt niet even 't kleppendeksel eraf...)

nee oke maar als ik de vraag hier neer zou zetten had jij de vraag misschien gemist, en wist zeker dat jij het antwoord had. dus dan mag dat wel via PM toch?

maar bedankt voor het antwoord kan ik weer verder -thumbsup- en idd dat nadeeltje is vrij vervelend

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #223 Gepost op: ma, 30 nov 2015, 17:39:29 »
De kracht van een forum is juist dat iedereen meeleest en kan antwoorden:
dus meer kans op antwoord of iig een zetje in de juiste richting.
Bovendien is 't dan terug te vinden via de zoekfunctie.

Je wil niet weten hoe wij* hebben zitten klooien om m'n eerste 16v aan de praat te krijgen......
(*: niet gelijktijdig, maar welgeteld 3 mede-forummers aan te pas gekomen, incl. 'de dokter' (m'n leermeester))
Eenduidig antwoord is er ook niet: is afhankelijk van waar 't gat in de nokkenas wordt
geboord tbv de meenemer van de ontsteking.
Achteraf had bij mij ook handiger geweest dat dat gat op een andere positie zou zitten.....
.....maar ja.......achteraf kijk je een koe in z'n kont......zeggen ze dan -dunno-  -gert-  :D

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #224 Gepost op: wo, 02 dec 2015, 19:27:41 »
vandaag was mijn stroboscoop aangekomen!, al aan het stellen geweest en heb hem nu op voor onsteking 8 graden. maar wat hoort bij zo'n motor?

als ik de onsteking vroeger  (10 a 12 graden) zet dan loopt hij wel beter. de sproeiers zijn nog wel te klein maar heb al boortjes besteld. zit nu 150 in.