Auteur Topic: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979  (gelezen 35388 keer)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #225 Gepost op: wo, 02 dec 2015, 20:43:43 »
14 a 15 graden voor BDP (zonder vacuumvervroeging)
Carb's synchroon zetten.
Remlucht dicht => hoofdsproeier kleiner als 150, gok ik.
150 heb je vermoedelijk zelf geboord?

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #226 Gepost op: wo, 02 dec 2015, 20:55:06 »
bedankt sjon!, dan weet ik dus waarom hij zo mooi liep toen de onsteking vroeger stond. vacuumvervroeger heeft zowieso geen zin met cv carbs toch?

  remluchtsproeier dicht, ik kon op google hierover niks vinden bij deze carburateurs. ik weet dat ik aan de luchtfilterkant moet zoeken. maar zonder deze sproeiers dicht te maken kan het niet goed lopen?
150 zit standaard in een zx9r kawasaki meende ik. zat er in ieder geval al in. maar had niet verwacht dat ik kleiner moest ipv groter. aangezien ze bij deze carbs op een 1.8 16v al rond de 180 200 sproeiers gebruiken.



Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #227 Gepost op: wo, 02 dec 2015, 21:27:46 »
Vacuumvervroeger aansluiten ben ik welles mee bezig geweest:
geen verbetering / lukte niet.....dan maar niet :) en lekker knetteren bij gas los -naughty-

Remlucht dicht is een methode die ik heb geleerd bij Tovami op de rollenbank.

aangezien ze bij deze carbs op een 1.8 16v al rond de 180 200 sproeiers gebruiken.
Die hebben de remlucht niet dicht zitten.

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #228 Gepost op: wo, 02 dec 2015, 21:59:22 »
ah oke, dan moet de remluchtsproeier maar dicht -thumbsup-
heb de onsteking net versteld en op zoek gegaan naar de remluchtsproeier. er zitten twee sproeiers achter op de carb.
zie foto. ik zou niet weten welke dicht moet. misschien kunnen jullie helpen?

ook nog een foto van de choke kabel, en een probeersel met de schakelpook, schakelt nu wel heel kort -nana-

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #229 Gepost op: do, 03 dec 2015, 07:40:25 »
remlucht sproeier is degene die in lijn staat met de naald  -thumbsup-
(Disclaimer: dit is zo bij cbr600 carbs)

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #230 Gepost op: do, 03 dec 2015, 17:11:02 »
Emp,
bedankt, heb er al wat vloeibaar metaal in gesmeerd, hopen dat dit werkt -uitlachen-
snap nu ook de werking van zo'n remluchtsproeier. En waarom de hoofdsproeier dan kleiner kan.




Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #231 Gepost op: vr, 04 dec 2015, 07:36:51 »
snap nu ook de werking van zo'n remluchtsproeier. En waarom de hoofdsproeier dan kleiner kan.
ik ben wel benieuwd naar de werking van de remluchtsproeier ik heb er veel naar gezocht wat deze sproeier voor een functie had maar ik heb het helaas niet kunnen vinden.
kan jij dat eens omschrijven?

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #232 Gepost op: vr, 04 dec 2015, 12:51:21 »
Check dit topic eens EMP
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #233 Gepost op: vr, 04 dec 2015, 13:56:11 »
Check dit topic eens EMP
Thanks! leesvoer!  -thumbsup-

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #234 Gepost op: za, 05 dec 2015, 12:47:10 »
hmm... motor loopt op de twee cilinders in het midden maar de buitenste cilinders nr1 en nr4 doen nog niet mee. net of vonken deze helemaal niet op tijd. want de bougie's vonken goed buiten het blok.
 ze worden kletsnat. benzine krijgen ze genoeg. compressie heeft het zaakje ook.
iemand enig idee? weet het even echt niet meer. heb al veel geprobeerd.  -dunno-
ligt ook niet aan de bougie's zelf want heb ze al verwisseld en het bleef gelijk.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #235 Gepost op: za, 05 dec 2015, 13:34:51 »
Per abuis bougiekabels 1 en 4 op verdeler omgewisseld?

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #236 Gepost op: za, 05 dec 2015, 17:03:05 »
Per abuis bougiekabels 1 en 4 op verdeler omgewisseld?

nee dit is helaas niet het probleem.


ik denk dat de cilinders verzopen zijn. de andere twee bougie's die wel werken zijn ook zwart . maar niet nat dus hier was wel verbranding bij.
 de bovenkant van de zuigers zijn ook kletsnat.  dus zal wel niet willen ontbranden omdat er te veel benzine is.
dus heb kleinere sproeiers nodig en proberen om de cilinders weer droog te krijgen. hoop dat het verdampt heb de bougie's er nu uit.


Offline Polofundriver

  • Non-Register lid
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Man
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #237 Gepost op: za, 05 dec 2015, 18:29:04 »
Cilinders kun je eventueel sneller drogen door er met een persluchtspuit rustig lucht in te blazen
(niet op 8bar natuurlijk, dan zit jezelf onder maar gewoon rustig dat er een luchtcirculatie is)

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #238 Gepost op: zo, 06 dec 2015, 16:38:03 »
heb gisteravond de cilinderkop er af gehaald, kon ik ook zien of de timing enz klopt. dit zat allemaal goed. vandaag alles er weer op gebouwd maar loopt nog steeds op de middelste 2 cilinders.

kan het ook zijn dat er olie langs de kleppen gaat bij de twee cilinders? want het lijkt wel olie op de bougie. of het is benzine maar kan het niet ruiken.

maar de twee punten die ik verdenk zijn:

of de carbs lopen over.
of de klepseals zijn lek.
of de bougie vonkt niet in de cilinder (of niet op het goede moment)

mischien iemand nog een idee?

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #239 Gepost op: di, 08 dec 2015, 19:36:29 »
naar alle waarschijnlijkheid het probleem gevonden. heb er 15w40 olie in gegooid, wist ik veel, dit gooide ik altijd in alle blokken -gert-
dit hoort natuurlijk niet in zo'n jong blok want hier moet eerder 5w30 of 5w40 in. ga denk ik voor 5w30 omdat de zuigerveren/ zuigerwand geen zichtbare slijtage hebben en er geen voelbare stootrand in zit.

ook zaten de twee buitenste stationair sproeiers dicht. dus daarom liep het blok maar op twee poten (beetje stom dat ik hier nooit naar gezien heb)


wordt helaas pas vrijdag om de olie te gooien. nu hopen dat hij daarna beter loopt. -dj-