Auteur Topic: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979  (gelezen 35388 keer)

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #240 Gepost op: za, 12 dec 2015, 19:19:25 »
loopt al beter maar het roken hield niet op, dus dat kon alleen de koppakking wezen. dus de kop er af gehaald en ja die was lek -boehoe-
nu wachten op een nieuwe en wat trekbouten. (had ze waarschijnlijk lang niet vast genoeg gedraait, volgende keer maar met een momentsleutel -gert-)

maar omdat ik toch even niets te doen had bezig gegaan met het luchtfilter. heb alles bijgehouden met foto's dus hierbij een verslagje.

had wat leuke luchtfilters gekocht die op een dubbele weber/ solex horen.
ze zijn van K&N en kon ze voordelig tweedehands op de kop tikken.

eerst de onderplaat van het orginele luchtfilter ontdaan van alle uitstekende dingen:





Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #241 Gepost op: za, 12 dec 2015, 19:20:52 »
daarna gaten geboord voor de grondplaat van het K&N luchtfilter zodat deze op de carbs konden.

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #242 Gepost op: za, 12 dec 2015, 19:22:36 »
daarna gemonteerd en zoals jullie kunnen zien past het nog niet helemaal voor wat betreft de gaten waar de kelkjes op komen.

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #243 Gepost op: za, 12 dec 2015, 19:27:09 »
toen de gaten gemaakt waar de kelken weer op komen

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #244 Gepost op: za, 12 dec 2015, 19:28:40 »
daarna de andere kant nog en monteren.

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #245 Gepost op: za, 12 dec 2015, 19:29:43 »
nu moet ik de gaten aan de beide kanten nog dichten en zijn ze klaar voor montage

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #246 Gepost op: za, 12 dec 2015, 21:20:10 »
 -thumbsup- Ook een goede oplossing
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #247 Gepost op: zo, 13 dec 2015, 19:28:35 »
-thumbsup- Ook een goede oplossing

ja had nog mazzel dat ik de runners niet 1cm groter had gemaakt, want past nog net voor het schutbord. vind deze filters een van de mooiste dus wilde ze er graag op hebben. hopen dat ze niet te veel geluid wegnemen -nana-

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #248 Gepost op: ma, 14 dec 2015, 07:14:33 »
Mooi gemaakt kerel!  -thumbsup- -klus-

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #249 Gepost op: vr, 25 dec 2015, 17:09:43 »
update:

laats een nieuwe koppakking geprobeerd maar het roken hield niet op. het blok verbrand olie. dus ga het blok reviseren.

heb het blok er al uitgetakeld en haal van het weekend een 1.3 hk motortje op zodat de derby niet langer stil staat -sturen-
 en ik de 1600 grondig aan kan pakken, zonder haast.

maar nu mijn vraag, waar kan het olie verbranden aan liggen. toen ik de kop er af haalde hadden alle 4 cilinder olie op de zuiger/wand en pikzwarte bougie's. dus komt in alle 4 verbrandingsruimte's olie.

onderblok ziet er nog netjes uit. hoonsporen nog zichtbaar en geen krassen in de wand.
dus mischien op te lossen met alleen een koprevisie.

maar ga de zuigers ook nog checken, om toch zeker te zijn dat het daar niet vandaag komt.

iemand nog andere delen die ik moet checken?




Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #250 Gepost op: vr, 25 dec 2015, 17:34:55 »
Koprevisie inderdaad. En dan zijn waarschijnlijk de kleepsteelrubbers de boosdoeners

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #251 Gepost op: vr, 25 dec 2015, 17:36:02 »
Zou ook zeggen lekke klepseals of iets dergelijks.. maar gek dat ze alle 4 tegelijk stuk zouden gaan :P
Zelfde met zuigerveren, zou wederom raar zijn als ze van alle 4 cylinders op zouden zijn.

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #252 Gepost op: vr, 25 dec 2015, 18:34:28 »
Zou ook zeggen lekke klepseals of iets dergelijks.. maar gek dat ze alle 4 tegelijk stuk zouden gaan :P
Zelfde met zuigerveren, zou wederom raar zijn als ze van alle 4 cylinders op zouden zijn.

jup dat is dan zeer toevallig maar alles kan, klepseals zou het mooiste zijn want deze kosten geen drol. hopen dat het onderblok wel zo goed blijkt te zijn dan ik in de eerste instantie dacht.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #253 Gepost op: vr, 25 dec 2015, 22:58:50 »
Ik heb ook gehoord dat de olieschraapveer vol kan zitten met aangekoekte olie resten. Hierdoor schraapt de veer ook niet genoeg olie meer af. De veren zijn de dun waardoor ze snel verstopt gaan zitten.

Dunnere veren: minder weerstand, minder verbruik. Ik weet wel dat dit de kwaal is bij de Audi 2.0 blokken.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #254 Gepost op: za, 26 dec 2015, 09:33:07 »
bedankt jorp ga ik deze ook controleren!