Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Wout87 op ma, 12 okt 2009, 16:51:09
-
Goed.. ik vroeg me eens af of deze combinatie mogelijk is..
het onderblok van een 1W en de kop en alles van de 3F..
Is dit uberhaupt mogelijk, zo ja, hoe?
zo niet: welke aanpassingen heb je nodig? of welke andere benzine kop kun je gebruiken?
-
Waarom zo moeilijk doen?
Als je toch een 1.4 wilt, waarom niet een complete ABD ? Plug-n-play
1.4 diesel onderblok + benzine kop = gekloot met compressieverhouding, een te snelle waterpomp, etc etc.
-
Omdat ik nou eenmaal moeilijk ben aangelegd, nog iemand die daadwerkelijk zinnig advies heeft ipv ander onzinnig geneuzel?
-
Klik (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,5998.0.html) -off-
-
mogelijk is het wel ,maar aangezien een diesel compressie verhouding van 22 op 1 heeft .en zowel de 1w als 3f een vlakke kop hebben .raad ik het je af de 1w heeft ook een langere slag als de 3f wat dus gaat betekenen dat je dus de zuigers door je kop heen wilt drukken .waterpomp zou je wel over moeten zetten aangezien die van de 1w een mindere vertanding heeft waardoor je dus cavitatie in de waterpomp kunt krijgen .
nu zou je dus al andere zuigers nodig hebben
ik zou dus kijken of hh zuigers op de 1w drijfstangen passen .(boring is gelijk)
hiermee maak je meer kans
-
geen goed plan, ben ik bang.
btw, in het te koop gedeelte staat een onderblok van een 3F te koop -klus-
-
anders zul je van koper een koppakking moeten maken mochten de hh zuigers nog een te hoge compressie geven .
-
Jah daar was ik al bang voor want de slag van de 1w is 7,1 mm groter dan de 3f ..
boring is gelijk..
hm.. waar zou je dat spul kunnen halen eigenlijk?
-
Goed.. ik vroeg me eens af of deze combinatie mogelijk is..
Waarom zo moeilijk doen?
Omdat ik nou eenmaal moeilijk ben aangelegd, nog iemand die daadwerkelijk zinnig advies heeft ipv ander onzinnig geneuzel?
onzinnig geneuzel?
Jouw vraag, mijn antwoord:
Nee, combinatie is niet mogelijk.
Toch proberen? Dat wordt pas onzinnig geneuzel!
-
@ Serge: Hoe dik denk je dat de koperen pakking zou moeten zijn, stel dat de compressie nog te hoog is?
-
een 5mm zo op het blote bolle oog . heb niks berekend of nagekeken .
-
Zo'n dikke pakking gaat denk ik niet lukken... verzin ik wel wat anders op :) thnx anyway
hmm.. en an optie 2 wat ik net heb zitten uitbroeden:
g40 onderblok, diesel krukas, 3f kop (die moet er wel in blijven helaas..)?
-
Ik roep maar wat, en ga het toch niet bouwen want het kost teveel geld................
Want voor hetzelfde geld heb je een complete abd...
Dus waarom vragen als je er toch niks serieus mee van plan bent...
-
Ik zie in zijn onderschrift dat ie een nz heeft,dus die kan je ook lekker kietellen verder.
als je toch al een 3f kop hebt incl nokker,dan zou ik die nokker in de nz plaatsen.
-
Hm ja dat was ook het originele plan hor .. maar ik heb dit motortje echt voor een schijntje kunnen krijgen.. t blijkt namelijk dat er nog geen 70000 km mee is gereden, zowel op de d-riemkap als de lagerschalen van de zuigers .. heb em al uit elkaar liggen enzo .. beetje zonde om te verkopen ..
Zou ik em ook kunnen gebruiken voor G40 spul dan? dat ik er een PY kop op gooi met G-lader en al?
Daar heb ik ook aan zitten denken.. maar hoeveel km gaat zo'n g-lader eigenlijk mee? Ik hoor verschillende verhalen over de leeftijd van de lagers.. daar baal ik best wel van.. sommigen zeggen dat ze nog geen 30000 km meegaan (ligt er natuurlijk aan hoe je er mee rijdt, dat is nog tot daar aan toe)
plus dat het verbruik ook enorm omhoog gaat..
Vandaar dat ik ook een beetje vasthoud aan het 3F-geloof..
Ik weet dat de aanpassingen veel geld gaan kosten.. maar het moet toch voor een bepaald budget kunnen, desnoods stukje bij beetje..
De huidige NZ-kop heeft issues met de hydrostoters die zo onderhand op zijn en de koppakking begint ook te lekken op het beruchte plekje..
-
(http://i205.photobucket.com/albums/bb69/Grunn87/DSC00533.jpg)
-love-
-
Zeker een mooie boormachine -hug-
-
Ik heb nog een 1w onderblok liggen hier voor de verkoop -thumbsup-
-
Hm ja dat was ook het originele plan hor ..
Dat is al een heel wat vriendelijker reactie dan deze hier: -> http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,7880.msg245603.html#msg245603 -nana-
<KNIP> G40 <KNIP> maar hoeveel km gaat zo'n g-lader eigenlijk mee? Ik hoor verschillende verhalen over de leeftijd van de lagers.. daar baal ik best wel van.. sommigen zeggen dat ze nog geen 30000 km meegaan (ligt er natuurlijk aan hoe je er mee rijdt, dat is nog tot daar aan toe)
plus dat het verbruik ook enorm omhoog gaat..
via spritmonitor:
7,60 l/100km -> G40 ( 85kW) http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/451-Polo.html?fueltype=2&constyear_e=1994&power_s=80&power_e=87
7,33 l/100km -> GT ( 55kW ) http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/451-Polo.html?fueltype=2&constyear_e=1994&power_s=50&power_e=60
Verbruik valt reuze mee dus, en ligt er ook maar net aan hoe je het vermogen gebruikt: Altijd of spaarzaam.
G-laders hoor je veel horror verhalen over, maar als je fatsoenlijk met de motoren omgaat, gaan ze 'voor de eeuwigheid' mee: Zie Koen Ijff, alhier op het forum: Eerste eigenaar, over de 3 ton.. met G-lader.
Ze gaan vooral kapot door ondeskundig gebruik; niet warm rijden, warm wegzetten, onderhoud 0 komma nixs, de originele chip & poelie zonder blikken of blozen vervangen voor 'tjoening' spul etc. etc.
-
Hm ja dat was ook het originele plan hor .. maar ik heb dit motortje echt voor een schijntje kunnen krijgen.. t blijkt namelijk dat er nog geen 70000 km mee is gereden, zowel op de d-riemkap als de lagerschalen van de zuigers .. heb em al uit elkaar liggen enzo .. beetje zonde om te verkopen ..
Zou ik em ook kunnen gebruiken voor G40 spul dan? dat ik er een PY kop op gooi met G-lader en al?
Daar heb ik ook aan zitten denken.. maar hoeveel km gaat zo'n g-lader eigenlijk mee? Ik hoor verschillende verhalen over de leeftijd van de lagers.. daar baal ik best wel van.. sommigen zeggen dat ze nog geen 30000 km meegaan (ligt er natuurlijk aan hoe je er mee rijdt, dat is nog tot daar aan toe)
plus dat het verbruik ook enorm omhoog gaat..
Vandaar dat ik ook een beetje vasthoud aan het 3F-geloof..
Ik weet dat de aanpassingen veel geld gaan kosten.. maar het moet toch voor een bepaald budget kunnen, desnoods stukje bij beetje..
De huidige NZ-kop heeft issues met de hydrostoters die zo onderhand op zijn en de koppakking begint ook te lekken op het beruchte plekje..
Ken je die reclames van de tijdschriften waar je bijvoorbeeld een klein stukje van een zeilschip op schaal bij krijgt?
Dat 1e deel kost bijna niets, maar voor je alle delen compleet hebt...
-
en om zomaar klakkeloss alles door elkaar te husselen zonder ook maar een greintje verstand van daadwerkelijk tunen te hebben . ik zou het niet doen . de schade die je krijgt is niet met secondenlijm te repareren .daarom mijn idee van hh zuigers en koperen koppakking , maar als dat je al teveel werk is om te maken ,moet je het tunen vooral juist niet doen .
dit is geen sarcasme ,maar een daadwerkelijk nuttig advies ,beter dan dat het tegenwoordige socalled wannabe tuners je geven die hier op het register zwerven .
als je al zo alles in elkaar gooit zonder kennis van ook de verschillende onderdelen ,gaat het 9 van de 10 keer niet werken . vooral als je ook geen compressie verhouding kunt berekenen .
ik heb juist diverse combo's van motoren gemaakt om mezelf een hoop te leren , dus het wiel opnieuw uitvinden ,mag je doen ,dat doen meerdere mensen hier ook wat carburatie aan gaat .maar daadwerkelijk begrijpen wat je doet is een must .gokken moet je aan casino gangers overlaten -hug-
-
Ik heb nog een 1w onderblok liggen hier voor de verkoop -thumbsup-
dat is die op de foto -nana-
via spritmonitor:
7,60 l/100km -> G40 ( 85kW) http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/451-Polo.html?fueltype=2&constyear_e=1994&power_s=80&power_e=87
7,33 l/100km -> GT ( 55kW ) http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/451-Polo.html?fueltype=2&constyear_e=1994&power_s=50&power_e=60
Verbruik valt reuze mee dus, en ligt er ook maar net aan hoe je het vermogen gebruikt: Altijd of spaarzaam.
G-laders hoor je veel horror verhalen over, maar als je fatsoenlijk met de motoren omgaat, gaan ze 'voor de eeuwigheid' mee: Zie Koen Ijff, alhier op het forum: Eerste eigenaar, over de 3 ton.. met G-lader.
Ze gaan vooral kapot door ondeskundig gebruik; niet warm rijden, warm wegzetten, onderhoud 0 komma nixs, de originele chip & poelie zonder blikken of blozen vervangen voor 'tjoening' spul etc. etc.
Ah.. geen fan van chiptuning? -naughty-
-
en om zomaar klakkeloss alles door elkaar te husselen zonder ook maar een greintje verstand van daadwerkelijk tunen te hebben . ik zou het niet doen . de schade die je krijgt is niet met secondenlijm te repareren .daarom mijn idee van hh zuigers en koperen koppakking , maar als dat je al teveel werk is om te maken ,moet je het tunen vooral juist niet doen .
Klakkeloos door elkaar husselen doe ik niet, daarom probeer ik advies in te winnen.
Daarnaast weet ik wel waar ik mee bezig ben, maar ik zou graag wederom extra advies willen inwinnen.
Het is niet teveel werk om het te maken.
3F+HH zuigers+dikke koperen koppakking.. is een goed idee, bedankt.. Maar zou dat koper de klappen aan kunnen vraag k mij dan af.. Dus denk ik aan eentje van RVS..
dit is geen sarcasme ,maar een daadwerkelijk nuttig advies ,beter dan dat het tegenwoordige socalled wannabe tuners je geven die hier op het register zwerven .
Dat heb ik door, daarom vraag ik ook deskundig advies.
als je al zo alles in elkaar gooit zonder kennis van ook de verschillende onderdelen ,gaat het 9 van de 10 keer niet werken . vooral als je ook geen compressie verhouding kunt berekenen .
Weet ik te berekenen (verhouding=(slagvolume(m³)+ruimte boven zuiger in bpd-stand(m³))/ruimte boven zuiger in bpd-stand(m³))) (haakjes & natuurkunde & wiskunde -love-)
ik heb juist diverse combo's van motoren gemaakt om mezelf een hoop te leren , dus het wiel opnieuw uitvinden ,mag je doen ,dat doen meerdere mensen hier ook wat carburatie aan gaat .maar daadwerkelijk begrijpen wat je doet is een must .gokken moet je aan casino gangers overlaten -hug-
Ik gok niet, daarom vraag ik deskundig advies.
Klopt het dat de PY en 1W identieke onderblokken hebben?
-
nope py heeft olie afvoer i het onderblok voor de glader
-
Klakkeloos door elkaar husselen doe ik niet, daarom probeer ik advies in te winnen.
Daarnaast weet ik wel waar ik mee bezig ben, maar ik zou graag wederom extra advies willen inwinnen.
Het is niet teveel werk om het te maken.
3F+HH zuigers+dikke koperen koppakking.. is een goed idee, bedankt.. Maar zou dat koper de klappen aan kunnen vraag k mij dan af.. Dus denk ik aan eentje van RVS..
juist koper nemen ,bekijk de eigenschappen van koper maar eens , goede warmte geleiding, bij verhitting wordt het zacht en onder druk hard .perfect materiaal voor een koppakking .
de truuk is wel om de pakking eerst zwart te roeten en dan met een blauwe vlam uitgloeen zodat het koper zacht wordt voordat je het monteerd . als je de kop bouten hebt nagetrokken (origineel vag nemen )met de laatste haal van 90 graden . . daarna de motor rustig warm laten draaien met de dop van je expansie reservoir los .als de motor warm is , de kopbouten ,na trekken met 100nm . koper blijft even nawerken , maar als je deze handeling een 3x doet is je koppakking echt wel dicht en kan dan ook tegen extreme drukken .
Dat heb ik door, daarom vraag ik ook deskundig advies.
Weet ik te berekenen (verhouding=(slagvolume(m³)+ruimte boven zuiger in bpd-stand(m³))/ruimte boven zuiger in bpd-stand(m³))) (haakjes & natuurkunde & wiskunde -love-)
Ik gok niet, daarom vraag ik deskundig advies.
Klopt het dat de PY en 1W identieke onderblokken hebben?
-
de truuk is wel om de pakking eerst zwart te roeten en dan met een blauwe vlam uitgloeen zodat het koper zacht wordt voordat je het monteerd . als je de kop bouten hebt nagetrokken (origineel vag nemen )met de laatste haal van 90 graden . . daarna de motor rustig warm laten draaien met de dop van je expansie reservoir los .als de motor warm is , de kopbouten ,na trekken met 100nm . koper blijft even nawerken , maar als je deze handeling een 3x doet is je koppakking echt wel dicht en kan dan ook tegen extreme drukken .
Aha! Hahaha wat een prachtig werkje! Daar heb ik wel trek in! -klappen-
Thnx! -hug-
-
Check voor de toepassing van een enkele millimeters dikke koperen koppakking eens in het topic van Marcel z'n turbo smurf. kenteken PZ 81 RJ (ofzoiets). Staat een filmpje ergens tussen (als ik het goed herinner) van het uitgloeien. In iedergeval een paar fotokes van de dikke plaat :)
Chipstuning ben ik niet per-ce tegen, maar voor bijv. de G40 is veel, heel veel te koop. Veel ' tjoeners ' voer(d)en gewoon een veranderde mapping in, zoals bij turbo motoren wordt toegepast, maar een mechanische compressor werkt, qua druk opbouw anders dan een turbo motor: de druk is bij een mechanische compressor al direct beschikbaar, en de 'gebruikte' druk is afhankelijk van de stand van het gaspedaal ( gasklephuis heeft een bypassklep ). In iedergeval: Zonder een fatsoenlijke inregeling, op een testbank, kan je met een chippie en poelie niet zeker zijn van een rijk-genoeg mengsel. Zeker als er ook nog grotere injectoren worden geplaatst: Of de motor loopt veelste rijk ( leuk, daar gaat je verbruik!, het vermogen valt tegen, de lambda sonde en kat trekken het niet meer, loopt slecht stationair of de boel draait in bepaalde toerengebieden/last juist veelste te arm ( zeg maar dag met je handje naar je zuigers en kleppen ).
nagut: Ja er zijn vast wel goede chip/poelie combi's te koop, maar kaf en koren scheiden is lastig, omdat je vrijwel geen zicht hebt op wat dat chippie doet. Soms gaat de toerenbegrenzer eruit, of wordt deze verhoogd. De kleine poelie's zorgen daardoor voor te hoge toerentallen van de G-lader,.. en voor je het weet: rinkelt de boel!
-
en van wie komt die tecniek toch vandaan die koperen pakking -prut-
-
deze koppakking
-
het lijkt wel een engeltje -naughty-
-
jups die
-
deze koppakking
Moet jij niet heel erg aan het bouwen zijn?
-
en van wie komt die tecniek toch vandaan die koperen pakking -prut-
zit ie lekker?? -dunno-
(die veer die je net in je eigen reet gestopt hebt??) -nana-
-
:D
-
zit ie lekker?? -dunno-
(die veer die je net in je eigen reet gestopt hebt??) -nana-
val om ,en begin pas wat nuttigs te zeggen als je weet waar ie , die tip vandaan heeft ,van die koperen pakking .
daarna zal ik je pas serieus nemen .voorlopig was ik al met echte auto's aan het sleutelen en opvoeren toen jullie nog met matchbox auto's aan het spelen waren . en heb ik idd de nodige experimentele stappen gezet waar jullie nu nog van profiteren .
echt martijn je bent een -wanker- en richard ,geldt ook voor jou met de enigste kennis die je hebt die je via forum geblaat verder blaat .
-
:D
en jij idem dito
-
deze koppakking
(http://www.steilheck.nl/smf/index.php?action=dlattach;topic=7880.0;attach=19667;image)
Zo is dit soort pornografisch fotomateriaal wel legaal op dit forum? -naughty-
Mij heeft al een adresje gevindt die eventueel zou willen tekenen en snijden! -klappen-
-
zit ie lekker?? -dunno-
zit ie lekker?? -dunno-
(die veer die je net in je eigen reet gestopt hebt??) -nana-
(die veer die je net in je eigen reet gestopt hebt??) -nana-
dan zal ik er maar eentje in zijn reet steken want zonder serge zijn info reden er heel wat minder snelle polotjes rond
-
en jij idem dito
enigste wat ik kan zeggen is dat ik denk dat het de leeftijd is!! mijn vader is net zo als jouw -nana-
ik probeer niet het wiel opnieuwd uit te vinden maar een manier te vinden om een ajv en arc motor te tunen, wat jij denkt over mij maakt mij niet warm of koud als ik maar weet hoe ik het goed moet doen -thumbsup-
je zal best wat af-getund hebben -klus- toen ik nog op school zat , maar je moet wel met de tijd meegaan he!
-
..., maar je moet wel met de tijd meegaan he!
-uitlachen-
Dan zou toch echt m'n tijd niet meer aan een verbrandingsmotor verspillen.... -wanker-
-
Dan zou toch echt m'n tijd niet meer aan een verbrandingsmotor verspillen.... -wanker-
Hihihi; toeval dat deze en gene met brushless elektro motoren bezig zijn? Denk dat sommigen hier hun tijd al vooruit zijn,..
Topic 2014:
Hallo, ik wil een brushless motor in mijn polo plaatsen, welke bak moet ik nu pakken? 084 of 085?
:D
-
Topic 2012:
(http://www.electroauto.cz/auta/vw_golf2_zadnibaterie.jpg)
0-50km/h in 19,7 seconden!
lang leve de elektromotor met z'n veeeeele accu's -nana-
-
Omdat ik nou eenmaal moeilijk ben aangelegd, nog iemand die daadwerkelijk zinnig advies heeft ipv ander onzinnig geneuzel?
Riep iemand mij ? -gert-
-
Topic 2012:
(http://www.electroauto.cz/auta/vw_golf2_zadnibaterie.jpg)
0-50km/h in 19,7 seconden!
lang leve de elektromotor met z'n veeeeele accu's -nana-
Tesla
(http://www.teslamotors.com/display_data/slide3.jpeg)
-
Leuk topic :)