Auteur Topic: Gk blokje  (gelezen 32054 keer)

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Gk blokje
« Reactie #45 Gepost op: zo, 24 feb 2008, 22:06:32 »
Vandaag nog eens geprobeerd. Niet los te krijgen..... -gert-
(Natuurlijk heb ik ook geen al te zware compresseur staan, helpt het ook niet al teveel vooruit)
Begon op de duur al te denken dat het averechtse schroefdraad was.... Moet ook aangespannen worden op 80Nm zag ik staan in het handboek?????



Hoho,

slagsleutel is GEEN luchtsleutel. Slagsleutel werkt gewoon op stroom (wel hetzelfde principe) en is net even wat sterker.
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline djpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
  • Polo van Ooij
Re: Gk blokje
« Reactie #46 Gepost op: zo, 24 feb 2008, 23:43:59 »
Had er ook last van, uiteindelijk met een stuk hout de krukas geblokeerd, toen het blok aan een pallet vast gebonden en een stevige ratel erop gezet met een verlengstuk van ongeveer 3 meter, toen nog aan de buis moeten hangen om de bout los te krijgen... Hoef je niet speciaal zo'n tool te maken, houtje is makkelijker gevonden...
linkje

succes!

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #47 Gepost op: ma, 25 feb 2008, 23:02:25 »
Bedankt voor de verdere tips en je link!
Leuk motorproject heb je daar.
« Laatst bewerkt op: ma, 25 feb 2008, 23:04:36 door Rétrokroezer »

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #48 Gepost op: zo, 02 mrt 2008, 20:22:02 »
Bout losgekregen met een door jullie hier voorgetoond hulpstuk, dop en verlengstuk! :D

Offline djpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
  • Polo van Ooij
Re: Gk blokje
« Reactie #49 Gepost op: zo, 02 mrt 2008, 20:28:37 »
 -thumbsup-

Wat ga je nog allemaal doen aan revisie van het onderblok?

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #50 Gepost op: ma, 03 mrt 2008, 22:39:36 »
Nieuwe schelpen, oliekeerringen,schelpen drijfstangen, wss nieuwe zuigers (denk wel geen overmaats  -dunno- omdat die een PAK geld kosten in vergelijking met nieuwe in standaard maat )en de cilinders zien er nog vrij goed uit, die worden waarschijnlijk gehoond + zuigerveren. Zal het zo'n beetje zijn wss...Kop is ook binnen om te laten vlakken, nieuwe klepgeleiders te laten inpersen (die er trouwens korter uit zagen (nogthans origineel vw) maar de man van het revisie bedrijf zei dat die ook wel gingen lukken, klepsteelrubbers.De gepolijste inlaat kleppen moet ik nog binnen brengen en bourage.

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #51 Gepost op: za, 08 mrt 2008, 22:33:38 »
Ik zet dit vraagje er hier ook maar even tussen.

Welke code heeft een 4-bak van een polo gt? En zit die nog in andere modellen ook?
Heeft die een langere 4de dan een gewone 4-bak?

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Gk blokje
« Reactie #52 Gepost op: za, 08 mrt 2008, 23:17:59 »
GX, zelfde als standaard 1.3 55pk (HK/MH/NZ) met 4-bak

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #53 Gepost op: zo, 09 mrt 2008, 10:41:48 »
o.k bedankt!
Maar heeft deze bak een langere 4de dan andere 4-bakken?

Ondertussen ook nog even een vraagje over de olie pomp. Alles ligt nu uit elkaar.Moet ik iets vernieuwen aan de oliepomp of blijf ik daar beter van af?
« Laatst bewerkt op: zo, 09 mrt 2008, 10:56:19 door Rétrokroezer »

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #54 Gepost op: zo, 09 mrt 2008, 23:30:41 »
Niemand? -dunno- :P

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Gk blokje
« Reactie #55 Gepost op: ma, 10 mrt 2008, 08:05:57 »
Citaat
zelfde als standaard
Nee, niet langer, hetzelfde.

Oliepomp, controleren op slijtage tussen verdringer en huis. Te grote speling zorgt voor een te lage oliedruk.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #56 Gepost op: di, 11 mrt 2008, 19:24:00 »
en met voelermaatje de speling tussen de tanden meten andersa levert een te grote speling ook drukverlies
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #57 Gepost op: zo, 16 mrt 2008, 21:19:11 »
O.k bedankt. Nog even een vraagje. Zijn de bouten van de krukaslagerkappen ook rekbouten? Moeten die dus vervangen worden?
Nog andere bouten (buiten die van de cil kop dan) die moeten vernieuwd worden?

Dan nog iets. Ik kan via m'n werk goedkoop van dat hittebestendig lint geraken om rond je uitlaat collector te winden. Zou dit van enig nut kunnen zijn op een origineel uitlaatstuk? Ik dacht eventueel met het wat verminderen van hitte onder de kap=>aanzuigen koudere lucht?
« Laatst bewerkt op: zo, 16 mrt 2008, 22:58:34 door Rétrokroezer »

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Gk blokje
« Reactie #58 Gepost op: zo, 16 mrt 2008, 23:36:07 »
Andere boutjes die ik kan verzinnen zijn de boutjes waar het vliegwiel mee gemonteerd zit, verder zou ik voor de zekerheid de bouten van de krukaspoulie en de nokkenaspoulie vervangen.


Dan nog iets. Ik kan via m'n werk goedkoop van dat hittebestendig lint geraken om rond je uitlaat collector te winden. Zou dit van enig nut kunnen zijn op een origineel uitlaatstuk? Ik dacht eventueel met het wat verminderen van hitte onder de kap=>aanzuigen koudere lucht?


Even van het VF gejat, daar had Bas de voordelen al een keer beschreven: -thumbsup-

Citaat
Dat klopt, door de isolatie koelt het uitlaatgas minder snel af waardoor dat de cilinders sneller kan verlaten. Hierdoor krijg je een betere spoeling en wordt de cilinder bij de volgende slag met meer vers mengsel gevuld.

Een ander puntje is dat de temperatuur onder de kap daalt (tot 70% wordt beweerd), wat voor een koeler mengsel kan zorgen. Zeker bij een cilinderkop waarbij in- en uitlaat bovenelkaar zitten.

Verwacht er geen pk-boost van, maar alle beetjes helpen

Tot slot is het wel handig dat je minder snel je klauwen brand als je moet sleutelen aan een warme motor.

BTW: voor een 4cil-spaghetti spruitstuk is ong. 10 meter nodig.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Gk blokje
« Reactie #59 Gepost op: ma, 17 mrt 2008, 08:02:42 »
Maar bij een origineel gietijzeren spruistuk zal het 0,0% opleveren.. Dat is al zo dik en van zichzelf dat een rolletje isolatietape niet veel aan spoeling zal bijdragen. De meeste warmtestraling zal komen van het eerste deel van de downpipe, aangezien deze veel dunner is.
Je kan je geld beter ergens anders in investeren denk ik.

Kan iemand mij uitleggen waarom uitlaatgassen, die langer warm blijven, zorgen voor een betere spoeling? Warme lucht neemt meer plek in dan koude lucht, lucht stroomt altijd van warm naar koud (2e wet Thermodynamica..), dus ik zou zeggen des te eerder je uitlaatlucht afkoelt, des te sneller wil het je uitlaattraject uit.
 -dunno-

Of denk ik nu te theoretisch?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983