Auteur Topic: Voorremmen blijven een beetje hangen.  (gelezen 665 keer)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Voorremmen blijven een beetje hangen.
« Gepost op: zo, 06 apr 2008, 20:33:08 »
De polo van mijn moeder is vorige week door de keuring gekomen, als advies gaf de keurder de voorremmen na te kijken want deze blijven wat hangen.

Ik heb het nagekeken en idd de wielen draaien wat zwaar na het intrappen van de rem. Nou heb ik al het een en ander proberen op te zoeken op div. forum's.

Rembekrachtiger kan stuk zijn.
Troep in de remleiding.
Roestige remklauwen (bij de inbusboutjes)
Rem cilinders vuil.

Iemand nog meer ideeen?

Voor dat ik al deze punten na ga kijken zonder resultaat was ik benieuwd of iemand anders dit wel eens heeft gehad.

Een paar maanden geleden heb ik de remslang voor vervangen en eigenlijk alleen die kant ontlucht, eigenlijk fout maar ik had wat haast. Hij loopt aan beide kanten wat aan.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Voorremmen blijven een beetje hangen.
« Reactie #1 Gepost op: zo, 06 apr 2008, 20:45:30 »
zonder te kijken kun je hier geen conclusies trekken ,oftewel ,gewoon je handen vies maken . -ja-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Voorremmen blijven een beetje hangen.
« Reactie #2 Gepost op: zo, 06 apr 2008, 21:32:42 »
Remslangen inwendig kapot gemaakt kan ook nog: mooie ventiel werking waardoor druk wel toeneemt bij remmen, maar niet (voldoende) afneemt bij lossen..

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Voorremmen blijven een beetje hangen.
« Reactie #3 Gepost op: zo, 06 apr 2008, 22:17:27 »
zonder te kijken kun je hier geen conclusies trekken ,oftewel ,gewoon je handen vies maken . -ja-

Ik heb van die mooie strakke handschoentjes dus ga met schone handjes weer naar huis! -klus- Nee, ik ben niet vies van vuile handen. Dit is gewoon makkelijker.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Voorremmen blijven een beetje hangen.
« Reactie #4 Gepost op: zo, 06 apr 2008, 22:31:34 »
Bij een normale grote beurt horen de klauwtjes in iedergeval even helemaal uit en inelkaar te gaan: Niet alleen om de boel goed te inspecteren, maar ook om alles gangbaar te houden. Remvloeistof hoort ook elke 2 jaar ververst...
maar dat wil allemaal nog wel eens vergeten worden, tot er iets niet helemaal meer jofel functioneert, waarbij er dan ineens van alles ververst/vernieuwd/losgehaald wordt. Tenminste: zo werkt het bij mij wel regelmatig :(

Klauwtjes in iedergeval even lossen, ook het likje kopervet niet vergeten.  Bij het oude type klauwtjes (pré VW-I) wilde de boel nog wel eens vast gaat zitten doordat er roest op de geleidevlakken zat. Bij de VW-I zit er ongetwijfeld ook ergens een glijvlak dat na verloop van tijd eens langs de staalkrans moet worden gehaald.

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Voorremmen blijven een beetje hangen.
« Reactie #5 Gepost op: ma, 07 apr 2008, 20:33:46 »
We trekken de boel even open, we gaan het ontroesten en in smeren met kopervet. Ik laat het natuurlijk weten wat het probleem is.
Derby 1F 1981 in aanbouw.