Vandaag tussen het werken aan de XXL ook eindelijk eens tijd gevonden om te kijken naar de handrem. Had linkertrommel al omgebouwd naar oud-type-handrem, maar toen was de tijd op, dus moest nog even verder...
Dacht het wel even af te maken, maar bij het monteren van het spanwieltje hield ik toch wel érg weinig kabel over om naar de voorkabel toe te werken. Kwam er toen achter dat ik bij het plaatsen van de linkerhandrem in de trommel de kabel vervolgens bovenlangs de achteras had geleid om zodoende tijdelijk niet over de grond te laten slepen.
Daar had ik dus even niet aan gedacht toen ik rechts ging monteren, dus uiteindelijk zat-ie rechts goed onderlangs, maar links bovenlangs {zucht}. Uiteindelijk links dus weer open en los en vervolgens onderlangs weer monteren. Daardoor uiteindelijk geen tijd meer over om de voorkabel te monteren, maar dat komt wel goud!
Vraagje: zijn de achterste kabels gezekerd in hun geleiders? En zo ja: hoe? Ik vind dat er wat meer speling op zit dan ik van VW gewend ben, en vermoed dat er zekerings-beugeltjes op horen?