Auteur Topic: Wie rijdt er soms trackdays of slaloms met zijn polo??  (gelezen 2786 keer)

Offline Ivan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 118
  • Geslacht: Man
Wie rijdt er soms trackdays of slaloms met zijn polo??
« Gepost op: vr, 08 nov 2013, 19:10:58 »
Gelijk de titel al vermeld, is mijn vraag:

Wie rijdt er trackdays met zijn polo en zoja wat is jullie set up en verdere aanpassingen aan de wagen?
ik stel deze vraag omdat ik graag in de toekomst met mijn polo wil mee doen aan een slalom of trackday.
heb in het verleden een deel ronden gereden op de Ring en op Francorchamp, uiteraard met een heel ander type wagen.

Foto's ook natuurlijk altijd welkom.

Offline Yukio Langenberg

  • L86C-0201
  • Non-Register lid
  • Berichten: 700
  • Geslacht: Man
  • Yukio Langenberg
Re: Wie rijdt er soms trackdays of slaloms met zijn polo??
« Reactie #1 Gepost op: vr, 08 nov 2013, 22:48:03 »
Zoeken even op verschillende termen via de beginpagina.

Zijn meerdere voorbeelden te vinden!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Wie rijdt er soms trackdays of slaloms met zijn polo??
« Reactie #2 Gepost op: za, 09 nov 2013, 09:17:08 »
Slalom: Martin Dijk (ook bekend van de PPP's)
Ringers met 'dedicated-ringtools' zijn er hier niet zoveel ( of: niet )
Circuit: Sjon doet zijn Montana groene 2f Coupé met 1.6 16v bommetje nog wel eens uitlaten tussen de curbstones.
Circuit2: Dennis is ook met enige regelmaat, maar zonder Polo (meer Polorsche) te vinden op de sportievere eenrichtingswegen.
En dan zijn er nog de 'ovaal-racers'
Circuit3: Douwe doet veel sleutelen aan van alles en nog wat dat op 't circuit rondjes draait
etc etc etc

Voor het hobby-matige circuit of slalomwerk, is elke setup leuk; 't gaat immers om de lol, niet om de knikkers :-)
als je meer  'semi-professioneel' bezig gaat, dan is 'the sky the limit'.

Beginnen met een kleine (geen extreme) verlaging van bijv 40/40 of 60/40 in combinatie met een stabilisator achteras, en wellemsblokken, eventueel aangevuld met 'G40' draagarmen en je bent een heel eind op weg. Maar tja: dat is voor mij m'n 'standaard weg setup' :-)

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Wie rijdt er soms trackdays of slaloms met zijn polo??
« Reactie #3 Gepost op: za, 09 nov 2013, 09:56:34 »
Voor de lol kun je met door Jaap omschreven upgrade's al beginnen.

Wil je verder/serieuzer, zou ik wel een keuze maken tussen slalom of circuit.
Bij slalom-auto's zie je upgrade's waarmee je niet 't circuit op wil:
extreme verlaging (zwaartepunt verlaging) die heel stug is, overal bussen ipv rubber
(zoveel mogelijk star/geen beweging), korte versnellingsbak (hoge snelheden zijn immers
niet van toepassing), enz.

Offline Ivan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 118
  • Geslacht: Man
Re: Wie rijdt er soms trackdays of slaloms met zijn polo??
« Reactie #4 Gepost op: za, 09 nov 2013, 18:41:43 »
heb al een beetje opgezocht hier op het forum.

Sjon en Jaap hartelijk bedankt voor jullie reactie en idd Jaap het gaat idd om de LOL en niet om de knikkers. Schitterend verwoord  -thumbsup-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Wie rijdt er soms trackdays of slaloms met zijn polo??
« Reactie #5 Gepost op: za, 09 nov 2013, 22:16:35 »
precies: kleine verbeteringen brengen veééél plezier: voor op de weg, en vervolgens ook voor tijdens het iets serieuzere bochtenwerk op 't circuit.

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Wie rijdt er soms trackdays of slaloms met zijn polo??
« Reactie #6 Gepost op: ma, 18 nov 2013, 22:38:47 »
Ik kom ook nog wel zo nu en dan eens op het circuit om te rijden, eigenlijk alles in assen van vrijrijden enz. Maar ik doe dat niet met mijn polo, ik gebruik daar mijn peugeotje voor. Maar voor fun rijden zou ik dan gewoon met een 60-40 verlaging en een set wellemsblokken. En hem dan ook gewoon even goed laten uitlijnen, eventueel ook zorgen voor wat camber voor en achter. Achter kun je daar cambershims voor pakken. Maar hou er dan wel rekening mee dat als je dan weer veel op de weg er mee rijden wil dat je banden dan als een idioot slijten op de binnenkant.

Maar zelf hebben wij hier ook al een paar keer veel lol beleeft door gewoon met compleet standaard wegauto's (peugeot 306 en golf 3) de baan op te gaan. Maar dan zijn dan auto's die voor sloopprijs zijn gekocht, setje toyo proxess t1r er op en zorgen dat de remmen goed zijn en dan gaan. En dan ben je dus ook niet bang om een keer van de baan af te schuiven, want die auto heeft niet echt een waarde voor je.