Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: Martin op do, 25 dec 2008, 18:50:54
-
Om de tijd te doden tot aan het kerstdiner ben ik even de autopapieren van de polo 1 aan het doorkijken, en nu staat er op het Oostenrijkse kentekenbewijs het volgende:
Datum der Genehmigung: 26.02.1975
Nu vraag ik mij af: is dit de productie datum van de auto, of is dit de datum van toelating voor het model polo in het algemeen? Dus een soort van typegoedkeuring.
Btw, eerste toelating op de NL-kentenbewijs staat op 17-12-1976. Alleen waar ze die info vandaan hebben is me niet helemaal duidelijk. -dunno-
-
Hahaha! Eet smakelijk straks! :D
Ik zou het zo niet weten, maar uit de terminologie zou ik denken dat de eerstgenoemde datum de datum voor typegoedkeuring (in Oostenrijk?) is?
-
Op die datum werden zo nog niet uitgeleverd en zeker niet in Oostenrijk.
Productie startte in mei '75 (als ik het goed heb). Die datum zal wel van de typegoedkeuring zijn.
-
April om precies te zijn ->
01-04-1975 chassisnummer : 866 2300 001
Productiedatum van je polo is op de maand nauwkeurig te herleiden via je chassisnummer.
Als er een "ponsplaatje" op je slotvanger van je motorhaube aanwezig is is het zelfs op de week nauwkeurig te herleiden volgens mij.
-
April om precies te zijn ->
01-04-1975 chassisnummer : 866 2300 001
Productiedatum van je polo is op de maand nauwkeurig te herleiden via je chassisnummer.
Als er een "ponsplaatje" op je slotvanger van je motorhaube aanwezig is is het zelfs op de week nauwkeurig te herleiden volgens mij.
Chassisnummer = 882 2348 499 moet zijn: 867 2348 499
En er zit een plaatje op de slotplaat met het volgende nummer: 433-3007
Hoe kan je dit verder herleiden? Kan er op internet niet zo gek veel informatie over vinden namelijk. -dunno-
-
Zeker weten dat dat het chassisnummer is? Zou namelijk moeten beginnen met 86..
-
Dennis, je hebt gelijk -hug- Ik had het chassisnummer overgenomen van een foto, net even bij de auto zelf gekeken. Moet zijn: 867 2348 499
-
Modeljaar '77, en gemaakt na 30 september 1976 en voor 31 oktober 1976.
-
Heb de lijst ff ingescant en online gezet ->
http://www.polo86c.nl/chass86/type%2086%20chassisnummers.html
-
Bedankt heren! -thumbsup- Leuk om te weten, de auto is dus na productie vrij snel op naam gezet en afgeleverd.
@Mark, kan je nu nog wat herleiden uit het nummer dat op de slotplaat staat? Dus nummer: 433-3007?
-
Nummer zegt me zo ff niks.
Heb je een ploatie van het plaotie ?
-
Herstel, de grijze massa liet me ff in de steek.
433 = weeknummer + de dag van de week.
dus week = 43, dag = 3
Productiedag zou dan wo 26 okt 1977 moeten zijn. -> http://kalender.webstek.info/1977/oktober
Info : http://www.golf1-ig.de/golf/facts/control_directive/index.php
-
Modeljaar '77, en gemaakt na 30 september 1976 en voor 31 oktober 1976.
Gemaakt in '77, toch ? Of klopt mijn lijst niet ? -dunno-
-
Helaas Mark, die getallenreeks heeft niet met de productie datum te maken.
Was een soort interne codering voor de fabrieksarbeiders. Is namelijk ook mee gespoten.
-
(http://www.golf1-ig.de/golf/facts/control_directive/img/tag.jpg)
. Die anderen Daten auf der Plakette, hier "103-0946", bedeuten folgendes: Die ersten beiden Ziffern geben die Produktionswoche (also Woche 10) und die dritte Ziffer, hier die 3, den dritten Tag der Woche an. Für die Bedeutung der letzten vier Ziffern 1900 wird, angenommen, dass es sich dabei um laufende Nummer am Produktionstag handelt.
----------
Mij staat ook zoiets bij ( afkomstig van andere info-webstek, dus naja; betrouwbaarheid niet echt hoog ) dan het week en dag zou moeten zijn.. en de laatste 3 kwats.
-
Bij de Audi 50 IG -wanker- weten ze het ook niet hoe het precies met dat plaatje zit.
Feit is: het wordt met de bouw van de koets er op op geniet, dit in tegenstelling tot het andere (identificatie) plaatje.
Dus heel erg precies zul je er over de bouw van de auto zelf niets uit vinden. In die tijd bleef er wel eens wat in de fabrieken rondslingeren wat later weer werd gebruikt.