Auteur Topic: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77  (gelezen 61577 keer)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #780 Gepost op: zo, 31 mei 2009, 21:41:46 »
 -love-

Niet veel meer aan doen, behalve voorruitrubber met chroompees en bumperkapje monteren  :)

Wel een behoorlijk camber op de vooras of niet?
Wat voor domlagers heb jij gemonteerd?

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #781 Gepost op: zo, 31 mei 2009, 21:44:00 »
 -love-

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #782 Gepost op: zo, 31 mei 2009, 22:20:13 »
damn . verliefd op je velgen!!!!

prachtige plaatjes. (en dus prachtige polo)

 -love-

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #783 Gepost op: zo, 31 mei 2009, 23:05:20 »
 -hitit-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #784 Gepost op: ma, 01 jun 2009, 09:04:58 »
zou eerder het caster aanpassen ipv camber ,kost aardig wat banden zo
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #785 Gepost op: ma, 01 jun 2009, 11:14:30 »
Caster is hoe rechtop de veerpoot staat toch (nachlauf, winkelwagentje principe?)??? Hoe zou dit banden kunnen kosten dan?  Of bedoel je de sporing??

die staat indd gigantisch verkeerd nu, heb het er alleen ondergezet, kon er niet eens echt mee rijden, wielen staan toe inn?? Iig naar elkaar toewijzend, moet de spoorstang indd indraaien..

Ik kan met de toplagers het Camber en Caster verstellen, had ze maar even op maximaal camber gezet, meer voor de foto en kijken hoe schuin je ze krijgt.. Zijn makkelijk weer te verstellen..

Welke instellingen camber/caster zijn gebruikelijk voor goede wegligging zonder dat de banden TE snel slijten??

Ik vind m eigenlijk wel veels te laag liggen, maar hij liep nog nergens aan, (stuk voor de garageboxen is als een oorlogsveld, met diepe kuilen, dus ik laat het even zo..)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #786 Gepost op: ma, 01 jun 2009, 11:22:21 »
-love-
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #787 Gepost op: ma, 01 jun 2009, 11:48:47 »
Leipe shit ouwe
Eigen Folkert eerst ;)

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #788 Gepost op: ma, 01 jun 2009, 13:09:29 »
Goed bezig fokert!!

Hij loopt nergens aan, dus ik kan hier uit opmaken dat de achterste schokkers wel wat stugger zijn dan de fk set voorheen?

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #789 Gepost op: di, 02 jun 2009, 12:24:48 »
Heb er ook nog niet echt mee gereden, stukje over het terrein met flink hobbels maja dat was niet op snelheid, en een stukje openbare weg..

Rechtsachter was de FK schokbreker ook lek, wist ik ook al, maar was nog mee te rijden...

Ik hoop maar dat de FK set niet teveel inveert want dan gaat t toch echt aanlopen, achter vind ik niet zo erg, (wielen verder naar binnen), voor ligt ie ook een stuk lager, en de wielen komen verder naar buiten..

Vandaag misschien even uitlijnen, zodat ik er iig mee kan rijden...

Ben iig wel blij met het totaalplaatje, ding ligt echt ontiechelijk laag, dat was eigenlijk niet de bedoeling heb de KW set gekocht voor de kwaliteit..

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #790 Gepost op: di, 02 jun 2009, 12:31:36 »
Nu heb je een kw schroefset of een fk?

Als hij teveel inveert ken je hem toch omhoog schroeven?


Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #791 Gepost op: di, 02 jun 2009, 12:39:56 »
Ik had een FK vaste set, en heb nu een KW schroefset..

Ja omhoog schroeven zou indd kunnen, heb de sleutels er niet bij, en heb de schroefdraad wel ontroest en schoongemaakt, maar zal nog vrij vast zitten, dus is makkelijker gezegd als gedaan..

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #792 Gepost op: di, 02 jun 2009, 13:12:02 »
Sleutels ken je zo bestellen..

Je bent dus eigenlijk te snel geweest.. Eigenlijk had je hem beter eerst gangbaar kennen maken..

Maar ja ken altijd nog, als het moet :)

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #793 Gepost op: di, 02 jun 2009, 15:58:41 »
Precies, wilde het er perse onder hebben, laat hem ook zo liggen denk ik.. Ziet wel echt stukken stoerder uit.. -love-

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #794 Gepost op: di, 14 jul 2009, 10:06:13 »
Nouja Audi ligt al paar weken uit elkaar...

Wat is er allemaal gebeurd:

-Spaghetti is geplaatst, moet nu alleen nog een passende uitlaat vinden voor erachter.. Een 86c uitlaat op ebay.de zou gewoon moeten passen? En welke maat zou ik moeten hebben? 50mm of 60mm?? of maakt het niet zo heel veel uit? (60mm komt vaker langs)

-Adapter voor oliekoeler is onderweg, ik gebruik een golf 1 gti oliekoeler, ik dacht eraan deze plaatsen waar nu de claxon zit (enige plaats in grill waar geen stalen plaat zit?) omdat de oliekoeler vrij dik is kan ik hem niet voor of achter de radiateur plaatsen, iemand anders een beter id?

-Voorruit heb ik eruit gehaald, andere raamrubber eromheen en deze voorzien van een nieuwe chrome pees...

-Hemel vastgeplakt om de sponning, dus voorruit kan weer geplaatst worden.

-Schroefset er voor onderuit, hij liep aan aan de wielrand (en daar ook beetje lak weg  -boehoe-) Veerschotels waren niet los te krijgen, alles geprobeerd, sleutels, grote tang, uiteindelijk met stompe beitels en hamer er een beetje beweging in gekregen, uiteindelijk doorgezaagd en nieuwe ringen besteld.

Ringen zijn in 2 maten te krijgen 52mm en 54mm, veerpoot opgemeten en het was 52mm, dus 4 ringen besteld..
Ik wil de ringen erop draaien, te klein! Ik meet de veerpoot op: 54mm ik denk je bent toch niet gek...

Nu blijkt KW- dus op 1 poot een 52mm schroefdraad bus gelast te hebben en op de andere een 54mm  -gert-

Uiteindelijk met een schroefdraad vijl de schroefdraad weer scherp en schoon gekregen, en de ringen zijn nu met de hand de verplaatsen  -klus-..

Nu nog 2 54mm ringen bestellen, en dan kunnen we verder..