Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: anton 72 op zo, 15 dec 2013, 13:46:25
-
Ja ik weet dat de zoekfunctie een hoop info heeft,
maar ik voel m'n kop niet meer van de koppijn.
Twee jankende kids en een mee jankende hond.
Wat heb ik zoal nodig voor de ombouw van het 1.3D blok naar 1.3 benzine met
om te beginnen een carb.
B.V.D anton
-
ander blok
-
Dieselblok heeft andere compressieverhouding die niet goed is voor lichtere brandstoffen zoals benzine.
-
Dus zuigers en kop !?
En van welk type kan ik dat dan het beste doen.
-
Je doel is een gewone 1,3 benzinemotor zonder inspuiting?
-
Mag ik vragen wat de reden is dat je je blok om wilt bouwen ipv een ander blok?
-
Dat blok heb ik hier liggen en anders gaat het naar het oud ijzer.
-
Oké, gezien het feit dat het aardig wat werk is. Je zult moeten nameten wat de verbrandingsruimte in de zuigers en daar de juiste kop bij zoeken. Hoogstwaarschijnlijk moet het een kop worden met een verbrandingsruimte in de kop. Sprint26 heeft deze een te koop. Verder goed opletten of de tandwielen gelijk zijn van de distributie.
-
Voor de investeringen heb een complete sloper toch......
-
Eventueel heb ik hier een 1.3 carb blok staan -naughty-
-
Luc. zou inderdaad zo moeten worden.
-
ik zeg dieselzuigers voor asbak :)
-
Ik zeg door Raymon laten polijsten en als prijs gebruiken in Cuijk.
-
Ik heb er nu nz zuigers in zitten met nieuwe lagerschalen.
Alleen krijg ik nu met de krukas rond,althans beginnen met draaien gaat moeizaam
als hij eenmaal draait gaat het goed.
Bouten en moeren zitten net handvast met ratel.Hoofdlagers 65 en drijfstangen 35nm
-
Alles wel goed in de olie gezet bij montage dan?
-
Ik heb gewoon 5liter olie in een nieuwe emmer gedonderd en daar alle onderdelen erin gedaan
En dat heeft er zo 24 uur in gelegen.
Vandaag een regelbare electro moter op het vliegwiel gezet en het gaat wel goed rond.
Ga Vrijdag wel weer verder,sta nu onder net Parijs voor het werk
-
Op gang brengen is altijd moeizamer dan op gang houden
-
Ik doe met het monteren gewoon een vinger dik in de olie er over halen, dan ligt er vaak wel een dikke laag olie over. En verder goed opletten dat je de drijfstangen wel bij elkaar houd, dus de kap die je er af bout mag alleen op de drijfstang waar hij af komt.
-
Luc;
De vrouw klaagt altijd dat het opgang blijven te lang duurt -naughty-.
-
Maikel,
Er zitten nieuwe drijfstang en hoofdlager schalen in,dus dat is niet echt nodig.
Bouten en moeren en draad einden zijn ook vernieuwd.
Ik ga voor € 60,- niet moeilijk doen.
Als ik het komend weekend niet soepel krijg gaan er ook gewoon nieuwe zuigers met drijfstangen
in met weer nieuwe schalen.
Het onderblok word dan ook gevlakt want de oude koppakking staat erin afgedrukt.
-
Maikel,
Er zitten nieuwe drijfstang en hoofdlager schalen in,dus dat is niet echt nodig.
Bouten en moeren en draad einden zijn ook vernieuwd.
Ik ga voor € 60,- niet moeilijk doen.
Als ik het komend weekend niet soepel krijg gaan er ook gewoon nieuwe zuigers met drijfstangen
in met weer nieuwe schalen.
Het onderblok word dan ook gevlakt want de oude koppakking staat erin afgedrukt.
Ik bedoel niet de lageschalen, maar echt de kappen. Dat stukje wat je er af kan bouten mag alleen bij de drijfstang gebruikt worden waar hij af komt.
-
Da's een kwestie van bij elkaar houden.
Ik ze compleet in de olie gestopt dus dat kan niet fout gaan.
En gemerkt hoe ze zaten.
Maar ik ga morgen gewoon nieuwe bestellen.
Zuigers, drijfstangen enz. gewoon nieuw opbouwe ,straks een nieuw blok.
Rustig inrijden en ik hoef me nergens meer zorgen om temaken.