Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Pieter op wo, 01 dec 2010, 19:49:14
-
Misschien een nieuwe uitdaging, of toch al iets ouds? Maar zit er zelf al een hele poos aan te denken om in mijn 84 steilheckje een dieseltje te knopen, maar dan geen slome diesel.
Ik kan een 1.2 3l TDI blokje kopen voor weinig, maar gaat dat passen in een 86c koets?
Zo nee, laat ik hem mooi liggen.
En ja wat moet ik dan allemaal aanpassen/hebben om hem draaiend te krijgen?
-
Het blok is al korter (3cil) dus je zult al motorsteunen moeten maken. Tis een automaat dus geen 085 bak.
-
dat zal idd wel een hoop aanpaswerk zijn.
-
het is eigenlijk (heb er ooit eens met douwe over zitten bomen ) een kwestie van een langere dynamo steun maken ,voor de rest zou het moeten passen
-
bijkomend voordeel is een belasting vrije polo van na 1986 -nana-
-
een 3L is ook al belastingvrij -nana-
Maar is wel een leuk project ja, zal wel veel werk in gaan zitten.
-
Bak is waarschijnlijk grootste probleem. Semi automaat ( volgens mij juist wel 085-achtig ) met gerobotiseerde 'gangsteller',. waarbij juist die gangsteller nog wel eens wil overlijden.
Er is een nederlands bedrijfje dat 3L lupo's naar handbak ombouwen,. zonder al te groot commercieel succes volgens mij,. maar goed: het MOET dus wel mogelijk zijn om er een andere bak achter te hangen en vervolgens toch de motor aan de gang te krijgen.
motorsteun is waarschijnlijk het minst moeilijke deel van de ombouw :) Maar aan de andere kant: als je eenmaal weet hoe je de motor kan laten draaien zonder de automaat bak.. (pompverstuiver die eigenlijk qua aansturing niet eens zo heel gek moeilijk schijnt te zijn),. dan is het een leuke klus. Als je de bak erbij hebt, en de gangsteller is in orde,.. (zal wel niet).. dan kan je d'r wellicht weer geld van maken :) :)
-
In al die amerikaanse tuning shows worden toch ook vaak motor en bakken aan elkaar gehangen die eigenlijk niet passen? Aangepaste tussenplaat oid er tussen en het gaat.
-
Lijkt mij ook niet direct een groot probleem, het is geen heel groot blok ofzo lijkt me. Als het niet veel doekoes kost, gewoon proberen. Ben je het zat, verpats je 'm weer voor hetzelfde geld.
-
Waarom zou je de bak niet gewoon lekker laten zitten?
-
In al die amerikaanse tuning shows worden toch ook vaak motor en bakken aan elkaar gehangen die eigenlijk niet passen? Aangepaste tussenplaat oid er tussen en het gaat.
ja, alles is uiteindelijk wel mogelijk. Een adapterplaatje is alleen niet zomaar gemaakt.
-
sneller dan je denkt;)
zelfs vw en skoda gebruiken adapterplaten...
als je de tekening kan bemachtigen zal het moeten lukken...
-
Een tekening is wel het laatste waar ik me zorgen over zou maken.
Theorie= simpel, prakijk = lastiger
-
dat vind jij ;)
als je zo redeneerd word alles lastig in de praktijk...
zonder tekening word het heeel lastig dat weet ik zeker!
is hetzelfde pricipe als de 16vturbo met G60 bak ook doormiddel van adapterplaat..
-
Je hoeft mij niet te overtuigen -dunno-
Ik relativeer de onderstaande opmerkingen, al denk ik niet dat Pieter dat nodig heeft als nuchtere Groninger -thumbsup-:
Lijkt mij ook niet direct een groot probleem, het is geen heel groot blok ofzo lijkt me. Als het niet veel doekoes kost, gewoon proberen. Ben je het zat, verpats je 'm weer voor hetzelfde geld.
-
Turbo en uitlaat zitten ook aan de achterkant. (ruimte heb je er wel voor lijkt me. Lijkt mij bij elkaar een hoop werk, waarom wil je het gaan doen?
Tis maar 45kw.
-
waarom niet :)
-
Turbo en uitlaat zitten ook aan de achterkant. (ruimte heb je er wel voor lijkt me. Lijkt mij bij elkaar een hoop werk, waarom wil je het gaan doen?
Tis maar 45kw.
Tja waarom een diesel -dunno- Wil eens wat anders gaan doen als een ander. En uit die 45 KW zal ook wel wat meer kunnen. maar daar is het me niet om te doen vermogen, wat ik nu heb bevalt ook best. :)
Pas vorm van het blokje in een 86c ben ik al niet zo bang meer voor en qua bakken zal het geen probleem zijn, pasplaten kan ik wel laten maken als ik de bak en motor maar heb. Vliegwiel is ook geen probleem. zolang de starterkrans er bij is.
Alleen wat voor elektronica ben ik er verder van nodig?
-
electronica ??????????????????????
daihatsu charade diesel pompje pikken .3e overmaats plunjes er in aandrijving via distributie maken .
-
M & M hebben al enig ervaring met een vrij nieuwe draadboom! Ergens begint het met een plus en min. Dus het moet aan te sluiten zijn op jou polo.
-
Maar dan eerst net zoals Jaap Polo omkeuren naar Diesel met een 86c blok?
-
Ja in dat geval was het vooral veel, heel veel, wegknippen :)
-
Maar dan eerst net zoals Jaap Polo omkeuren naar Diesel met een 86c blok?
Dat is niet meer zo'n probleem.
Jaap heeft dat gedaan omdat er toen een typegoedkeuring moest zijn van die auto met dat blok.
Anders moest je naar Lelystad á 8/900 euro 'omkeuren' naar een blok wat nooit geleverd was in die auto.
Nu heb je voor een paar tientjes een v8 op kenteken in je Polo :)