Auteur Topic: 1.3 AAV loopt slecht bij koude motor  (gelezen 500 keer)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
1.3 AAV loopt slecht bij koude motor
« Gepost op: wo, 27 mei 2009, 20:40:50 »
Mijn AAV loopt slecht bij koude motor, hij loopt laag stationair en valt na een stoot gas geven uit. Zodra de motor enkele minuten draaid, loopt hij goed. Ik dacht zelf aan een temp sensor.

Warme motor geeft geen problemen loopt netjes 900 toeren. En valt niet meer uit na een stoor gas geven.

Ik heb laatst de kathalisator leegt gehaald omdat deze bijna verstopt zat en langzaam in brokken uit elkaar viel. Kan het zo zijn dat hij in het verleden afgesteld is op een bijna verstopte kathalisator? Zelf denk ik dat niet omdat hij warm wel goed loopt.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: 1.3 AAV loopt slecht bij koude motor
« Reactie #1 Gepost op: wo, 27 mei 2009, 23:31:08 »
blauwe sensor
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: 1.3 AAV loopt slecht bij koude motor
« Reactie #2 Gepost op: ma, 01 jun 2009, 20:34:24 »
Vandaag blauwe sensor vervangen, helaas was dit het probleem niet. Vervolgens de bovenste deel van de injectie vervangen want deze had ik al eens vervangen om het een en andere te proberen, en misschien was het probleem sindsdien langzaam ontstaan. (You'll never know). Ook helaas loste dit het probleem niet op.

Vervolgens maar de "ik trekt verschillende stekkers los" methode om te kijken of hij anders gaat lopen.

Hij liep 700 toeren en stond op het punt uit te vallen, vervolgens trek ik de stekker los van de gaskleppotentiometer en de motor valt uit, ik druk de stekker er weer in en start de motor weer, en hij liep ineens weer 1000 toeren strak stationair. (met koude motor). Iemand hier een verklaring voor?

Ik hoop dat hij morgen ochtend ook weer goed start.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: 1.3 AAV loopt slecht bij koude motor
« Reactie #3 Gepost op: do, 11 jun 2009, 19:24:35 »
Probleem is opgelost, na het vervangen van het onderste deel van de injectie, startte de motor elke keer goed en bleef mooi lopen. Het probleem zat dus bij de gaskleppotentiometer.
Derby 1F 1981 in aanbouw.