Auteur Topic: in hoevere past ................ 1f vs. 2f  (gelezen 930 keer)

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
in hoevere past ................ 1f vs. 2f
« Gepost op: ma, 16 nov 2009, 23:55:46 »
Hee mensen even een paar vragen.

Zoals de titel zegt:
past een 2f blok in een 1f? Antwoord is JA maar waar moet allemaal aan gedacht worden?
past  een ruitenwisser motor van een 2f in een 1f?
past een kachel motor van een 2f in een 1f
Passen de ruitenwisser schakelaars van een 2f op de stuurkollom van een 1f
Past een 2f teller unit in een 1f?

Kort maar krachtig maar dat is even wat ik wil weten :)

 -thumbsup- bedankt!

Gr

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: in hoevere past ................ 1f vs. 2f
« Reactie #1 Gepost op: di, 17 nov 2009, 09:58:34 »
blok past en ik zou alles 1 op 1 overzetten,weet alleen niet of je met injectie of carbs gaat rijden?
en voor de rest kijk en vergelijk en passen en meeten word de meeste tijd versleten.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: in hoevere past ................ 1f vs. 2f
« Reactie #2 Gepost op: di, 17 nov 2009, 10:07:41 »
Stuur Douwe eens een PM, zijn 1F G40 was geloof ik de eerste in NL, dus die heeft toendertijd het wiel uitgevonden.
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: in hoevere past ................ 1f vs. 2f
« Reactie #3 Gepost op: di, 17 nov 2009, 10:08:39 »
ja...idd die heeft veel van een 2f er inzitten.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: in hoevere past ................ 1f vs. 2f
« Reactie #4 Gepost op: di, 17 nov 2009, 12:06:04 »
Oke  -thumbsup-

Het is niet zeker dat ik dat ga doen maar ik ben de 2f aan het slopen en toen vroeg ik me af in hoevere het allemaal past.
Ik heb alles bij de hand nu dus het zo qua onderdelen kunnen zeg maar.

Maar ik zal vanavond douwe een een bericht sturen.

Stel dat het allemaal meevalt dan is het misschien iets om overna te denken.

Gr

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: in hoevere past ................ 1f vs. 2f
« Reactie #5 Gepost op: di, 17 nov 2009, 13:02:35 »
Hee mensen even een paar vragen.

Zoals de titel zegt:
1. past een 2f blok in een 1f? Antwoord is JA maar waar moet allemaal aan gedacht worden?
2. past  een ruitenwisser motor van een 2f in een 1f?
3. past een kachel motor van een 2f in een 1f
4. Passen de ruitenwisser schakelaars van een 2f op de stuurkollom van een 1f
5. Past een 2f teller unit in een 1f?
1. Idd ja, maar als je de injectie behoud, zul je brandpompen moeten plaatsen.
Plus dat er nog een hele spaghetti aan motorkabelboom bij komt.
2. Geen idee eigenlijk
3. Volgens mij wel, in tegenstelling tot een 1 heeft de 1f al 't latere kachelhuis.
4. Volgens mij alleen als je 't stuurslot en al overzet, maar de stekkers zijn anders
5. Niet plug&play, qua afmetingen niet helemaal lekker en qua aansluitingen niet:
je moet de stekker omsolderen.
Of je combineerd de 2f binnenkabelboom met een 1f....ook een boel (denk-)werk

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: in hoevere past ................ 1f vs. 2f
« Reactie #6 Gepost op: di, 17 nov 2009, 14:51:25 »
Als je het zou gaan doen zou ik iig de complete (dus motor- en interieur) kabelboom van een 2F erin steken.
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: in hoevere past ................ 1f vs. 2f
« Reactie #7 Gepost op: di, 17 nov 2009, 16:27:39 »
dat kan ook, alles overbouwen maar ik vind het dashboard van een 2f minder stoer. daarom vraag ik me af of alles van een 2f achter een dashboard van een 1f zou passen.

De tank is qua afmetingen toch ook het zelfde?

Dus als je echt  alles zou overbouwen dan zou het moeten kunnen en heb je een 2f in een 1f jasje.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: in hoevere past ................ 1f vs. 2f
« Reactie #8 Gepost op: di, 17 nov 2009, 16:29:51 »
tank is niet gelijk, de tank is een 36ltr. uitvoering. tank past wel, maar je moet je handremmechaniek aanpassen naar het nieuwe type. Dat kan wel, maar schijnt niet al te makkelijk te zijn. Tevens moet je dan ook een 2f uitlaat plaatsen, de oude 1f past niet meer.

Laat die 1f nou gewoon zoals ie is, steek de vrije tijd in de audi -thumbsup- -klus-  -nana- :) -dj-

btw, hoe is het met je trouwmobiel plannen? Ik zit in hetzelfde schuitje, ga volgend jaar augustus trouwen -naughty-, maar wil zelf graag in een roomwitte mini trouwen....
« Laatst bewerkt op: di, 17 nov 2009, 16:32:01 door martijn »
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: in hoevere past ................ 1f vs. 2f
« Reactie #9 Gepost op: di, 17 nov 2009, 16:33:39 »


Laat die 1f nou gewoon zoals ie is, steek de vrije tijd in de audi -thumbsup- -klus-  -nana- :) -dj-

Daarom vraag ik het ook. Zoals ik gister keek leek het een kwestie van schroeven en kabelboom overbouwen.
Als het redelijk te doen is met een complete 2f er bij dan was het wel iets om overna te denken maar als er heel veel werk en tijd in gaat zitten doe ik het ook niet hoor.

Vind alleen het blokje wat minder nu omdat ik de 1300 gewent was. maar misschien eerst maar eens een 5 bak er onder zetten.
De shook kan ik ook nog niet echt aan wennen  :) komt misschien nog wel.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: in hoevere past ................ 1f vs. 2f
« Reactie #10 Gepost op: di, 17 nov 2009, 17:43:06 »
past een 2f blok in een 1f? Antwoord is JA maar waar moet allemaal aan gedacht worden?
past  een ruitenwisser motor van een 2f in een 1f?
past een kachel motor van een 2f in een 1f
Passen de ruitenwisser schakelaars van een 2f op de stuurkollom van een 1f
Past een 2f teller unit in een 1f?
1. Idd ja, maar als je de injectie behoud, zul je brandpompen moeten plaatsen.
Plus dat er nog een hele spaghetti aan motorkabelboom bij komt.
2. Geen idee eigenlijk
3. Volgens mij wel, in tegenstelling tot een 1 heeft de 1f al 't latere kachelhuis.
4. Volgens mij alleen als je 't stuurslot en al overzet, maar de stekkers zijn anders
5. Niet plug&play, qua afmetingen niet helemaal lekker en qua aansluitingen niet:
je moet de stekker omsolderen.
Of je combineerd de 2f binnenkabelboom met een 1f....ook een boel (denk-)werk

1: Brandstofpomp zou in de (kleinere) tank moeten passen. Slangen vereist wat prustwerk (want bovenop de tank aangesloten)
2: Ruitenwissers: Nee. Past niet.
3: Zie Sjon
4: Schakelaars + stuurkolom => Compleet anders
5: Tellers: qua pasvorm komt t niet goed, maar elektriek moet kunnen. Wel de kilometertellerkabel van de 2f meenemen ( klik ipv schroef aansluiting )
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: in hoevere past ................ 1f vs. 2f
« Reactie #11 Gepost op: di, 17 nov 2009, 17:45:33 »
Ik zou hem lekker origineel houden, zolang hij prima rijdt!

Ik heb in mijn debry 1F een G40 motor hangen, en heb de draadboom van de 2F er in verwerkt. De zekeringenkast is van een 2F en achter dat zit de draadboom van de 1F.

Was wel wat uurtjes denken.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: in hoevere past ................ 1f vs. 2f
« Reactie #12 Gepost op: di, 17 nov 2009, 18:19:19 »
Tja als ik dit allemaal lees was het denk ik iets te rooskleurig gedacht van mij  :)

Maar goed ik heb alles er netjes uit gehaald en bewaar het wel. Wieweet komt er ooit nog iets van of word een ander er blij mee.

Zoals Martijn zegt : ik heb nog werk zat en dat overbouwen gaat me op dit moment te veel tijd kosten.
Het idee was leuk maar onnodig veel werk voor nu. Het motortje loopt perfect alleen had het allemaal iets sneller gemogen.

@Martijn: de trouw auto?............... tja dat is nog altijd onzeker, ook vanwege tijd gebrek weer  :(. Misschien iets voor jou om in te trouwen?
Je gaat trouwen toch als ik het goed begrijp? Super man  -thumbsup- -prut-

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: in hoevere past ................ 1f vs. 2f
« Reactie #13 Gepost op: do, 19 nov 2009, 16:56:57 »
kun je dan niet eenvoudiger een 1.3 sleeptuimelaar er in leggen.
Als het alleen om de PK's gaat..  -dunno-

Een HK of zo en je bent klaar. En anders een ouder model.