Het Polo86c Register
Algemeen forum => F.A.Q. & How-to => Topic gestart door: Steilheck op di, 07 sep 2010, 13:50:48
-
Mooie how-to (http://www.clubgti.com/forum/showthread.php?t=76499) voor als je geen geld hebt om nieuwe te kopen -thumbsup-
Met dank aan/ thanks to: http://www.clubgti.com (http://www.clubgti.com)
-
schoonmaken bedoel je...
je kan ze ook in het geheel in een ultrasoon badje mikken en ff laten weken..
-
of ff laten weken in een badje met dasty
-
All dirty
(http://i220.photobucket.com/albums/dd45/ghopmeister/verkoop/2010_09070007.jpg)
(http://i220.photobucket.com/albums/dd45/ghopmeister/verkoop/2010_09070008.jpg)
(http://i220.photobucket.com/albums/dd45/ghopmeister/verkoop/2010_09070009.jpg)
(http://i220.photobucket.com/albums/dd45/ghopmeister/verkoop/2010_09070010.jpg)
30 sec later zie t vuil al losweken door de dasty
(http://i220.photobucket.com/albums/dd45/ghopmeister/verkoop/2010_09070011.jpg)
(http://i220.photobucket.com/albums/dd45/ghopmeister/verkoop/2010_09070012.jpg)
(http://i220.photobucket.com/albums/dd45/ghopmeister/verkoop/2010_09070013.jpg)
Van de 3 bakjes met vervuilde dasty 1 gemaakt waar de kleppen nog ff in staan te weken
(http://i220.photobucket.com/albums/dd45/ghopmeister/verkoop/2010_09070016.jpg)
Met als resultaat
(http://i220.photobucket.com/albums/dd45/ghopmeister/verkoop/2010_09070017.jpg)
(http://i220.photobucket.com/albums/dd45/ghopmeister/verkoop/2010_09070018.jpg)
(http://i220.photobucket.com/albums/dd45/ghopmeister/verkoop/2010_09070019.jpg)
(http://i220.photobucket.com/albums/dd45/ghopmeister/verkoop/2010_09070020.jpg)
(http://i220.photobucket.com/albums/dd45/ghopmeister/verkoop/2010_09070021.jpg)
(http://i220.photobucket.com/albums/dd45/ghopmeister/verkoop/2010_09070022.jpg)
(http://i220.photobucket.com/albums/dd45/ghopmeister/verkoop/2010_09070023.jpg)
(http://i220.photobucket.com/albums/dd45/ghopmeister/verkoop/2010_09070024.jpg)
(http://i220.photobucket.com/albums/dd45/ghopmeister/verkoop/2010_09070025.jpg)
(http://i220.photobucket.com/albums/dd45/ghopmeister/verkoop/2010_09070026.jpg)
(http://i220.photobucket.com/albums/dd45/ghopmeister/verkoop/2010_09070014.jpg)
(http://i220.photobucket.com/albums/dd45/ghopmeister/verkoop/2010_09070015.jpg)
-
-thumbsup- , behalve dan dat je nu niet weet of er veertjes of kogeltjes stuk/versleten zijn. Schoon zijn ze wel.
-
dat komt morgen -nana-
-
Ik heb gisteravond mijn auto ook nog gereviseerd
(met emmer/spons) -nana-
Ben er zelf geen fan van om zulke gesloten onderdelen met een ontvetter schoon te maken. Liever spoelen met diesel oid. Je krijgt het vuil nooit goed uit de stoter, dat er door de ontvetter e.d. in heeft kunnen lopen.
-
Ik heb gisteravond mijn auto ook nog gereviseerd
(met emmer/spons) -nana-
:) vond de titel ook al zo vreemd!
-
Stelletje rare mannetjes -nana- : in de link staat meer dan een bakje Dasty of remmenreiniger.
Niet iedereen weet dat hydrostoters uit elkaar kunnen en eventueel onderdelen vervangen als de nood hoog is.
Titel aangepast ivm opmerkingen van de deskundigen :)
-
(http://i220.photobucket.com/albums/dd45/ghopmeister/MH%20Motorblok/2010_09080001.jpg)
(http://i220.photobucket.com/albums/dd45/ghopmeister/MH%20Motorblok/2010_09080002.jpg)
easy as hell -klus- -thumbsup- maar let wel verdomt goed op t inimini veertje wat bij het kogeltje zit die is echt fucking klein!!!
-
ja.. Ok....
Maar hoe weet je dan of de stoter vies was of toch versleten? Het is een hydraulisch principe, maatvoering is daarbij vrij precies. 1 groefje teveel op een oppervlak resulteert al in drukverlies doordat de olie te makkelijk wegloopt..
Dan bouw je het spul in, tikt het nog, kan je alsnog nieuwe stoters halen. -dunno-
Ben het er wel mee eens dat het op een druilerige zaterdagavond de noodoplossing kan zijn als je niet tot maandagochtend kunt wachten :D
-
deze waren van binnen mooi aan elkaar gekleefd van de dikke drab ;) maar je pakt ze zo verdomt makkelijk uit elkaar en je bouwt ze ook net zo makkelijk weer in elkaar dat ik niet bang ben dat er verkeerde groefjes oid zijn in gekomen
-
ja.. Ok....
Maar hoe weet je dan of de stoter vies was of toch versleten? Het is een hydraulisch principe, maatvoering is daarbij vrij precies. 1 groefje teveel op een oppervlak resulteert al in drukverlies doordat de olie te makkelijk wegloopt..
Dan bouw je het spul in, tikt het nog, kan je alsnog nieuwe stoters halen. -dunno-
Ben het er wel mee eens dat het op een druilerige zaterdagavond de noodoplossing kan zijn als je niet tot maandagochtend kunt wachten :D
Ik denk dat het niet/slecht/tikkend werken van een hydrostoter eerder komt door een slechte vulling met olie dan door inwendige lekkage. De momenten dat er druk op staat zijn doorgaans vrij kort, het lijkt me dat als het van inwendige problemen komt dat 't wel opvalt zodra je hem uit elkaar trekt.
-
der zitten verder 0 , 0 aan afdichting in dus dat zal wel los lopen en met het in elkaar zetten zit alles lekker vers in de olie en druk je zonder al te veel moeite alles in elkaar!
-
Die grote ring, houdt die het plunjer gedeelte in de stoter? Dat heb ik zo 1,2,3 niets over gevonden bij die brit -dunno-
-
nope die plunjer zit gewoon los in de stoter die grote ring is van de plunjer helft ;)
-
Stelletje rare mannetjes -nana- :
Zegt het andere RARE mannetje -nana-
-
der zitten verder 0 , 0 aan afdichting in dus dat zal wel los lopen en met het in elkaar zetten zit alles lekker vers in de olie en druk je zonder al te veel moeite alles in elkaar!
De afdichting is de maatvoering, daarom loopt het vaak niet los -thumbsup- Maar goed, slijtage zou je moeten kunnen zien, dan weet je ook of het de moeite waard is om ze nog een keer te gebruiken. Simpele test; na verwijderen van de stoters moet je ze niet met de hand in kunnen drukken. Een versleten/ruime stoter kan je wel indrukken met wat moeite.
-
Zo leren we toch weer wat over de stoters -thumbsup-
-
en we weten ook dat een stoter mannelijk is en een zuiger vrouwlijk .
ik laat ze meestal in elkaar en leg ze in thinner onderste boven (het olie gaatje moet onder het thinner oppervlak liggen ), mbv een punt tang beweeg ik dan de plunje op en neer net zo lang tot er geen olie meer uit komt , daarna leg ik de stoter op een doek en pomp hem met de punttang leeg , daarna leg je de stotoer in een bakje met olie en pomp hem dan vol met olie , scheelt een 30 minuten motor loop met ratelende stoters .net zo simpel en effectief . en kun je hem in de olie te makkelijk bewegen , is de stoter versleten en zal deze dus blijven tikken .
-
klopt het dat de plunjer altijd iets naar buiten wordt gedrukt door het veertje 8er de kogel? heb van het weekend 2 stoters vervangen en die plunjers moet je echt met de hand naar buiten trekken, die ik gemonteerd heb kwamen vanzelf naar buiten. Of zijn er verschillende stoters? Ik dacht zelf dat nu de kogel niet meer afsluit waar de olie langs kan lopen.. zal eens kijken of ik ze uit elkaar kan krijgen
-
komt waarschijnlijk door de drab die er binnenin zit als je ze schoongemaakt hebt doen ze dat wel namelijk ;)
-
Nee, dat doen ze dus niet. Hoort dus niet oftewel: stuk
Ik krijg de plunjer er echt niet uit :S lijkt alsof een borg binnenin zit
-
Nee, dat doen ze dus niet. Hoort dus niet oftewel: stuk
Ik krijg de plunjer er echt niet uit :S lijkt alsof een borg binnenin zit
Flinke tik op een houten balkje ;)
-
D`r was ook nog iemand op `t GTI forum die, om z`n handjes heel te houden, de stoter op een lat plakte met ducktape en zo een lekkere zwaai kon maken alvorens de stoter met het blokje hout kennis te laten maken. Beetje whack the tappet stijl :D
-
nou idd, 1 klap op de werkbank en hij was eruit. Alleen blijft de plunjer er nu niet meer vast in zitten, valt er zo weer uit.
kogel sloot het gat wel mooi af. nu de kamer leeg is kan ik de plunjer (in de stoter gemonteerd) wel indrukken, maar het verschil zit hem in de slag naar buiten.
bij de ene komen ze vanzelf naar buiten(misschien een veer tussen plunjer en stoter?) en bij deze zou dit door de olie(druk) moeten gebeuren, er zit namelijk geen veer achter de plunjer. ik zal eens het hoogte verschil meten
-thumbsup- goeie tip serge, stoters voor de aex liggen in een bak wasbenzine. ook ff gedaan bij de stoters hierboven, toen wou de plunjer er wel uit
-
All dirty
30 sec later zie t vuil al losweken door de dasty
Van de 3 bakjes met vervuilde dasty 1 gemaakt waar de kleppen nog ff in staan te weken
Vanaf komende week in de aanbieding ! -nana-
-
Oud nieuws -nana-
-
de linker komt uit een hz en ander uit een aav
-
deze waren van binnen mooi aan elkaar gekleefd van de dikke drab ;) maar je pakt ze zo verdomt makkelijk uit elkaar en je bouwt ze ook net zo makkelijk weer in elkaar dat ik niet bang ben dat er verkeerde groefjes oid zijn in gekomen
Ik krijg de mijne met geen mogelijkheid uit mekaar -dunno- en ik heb genoeg spinazie gegeten :)
heb nieuwe maar denk ga het ook eens proberen, wat doe ik fout?
-
de linker komt uit een hz en ander uit een aav
die linker lijkt verdomt veel op een meyle stoter die ik heb!! is dat een orginele of niet?
anders zit er in mijn HZ iets anders!
-
Ik krijg de mijne met geen mogelijkheid uit mekaar -dunno- en ik heb genoeg spinazie gegeten :)
heb nieuwe maar denk ga het ook eens proberen, wat doe ik fout?
Echt een ferme tik op een stuk hout geven met de middelste plunjer naar beneden ;)
-
ik ga het eens proberen van het weekend -thumbsup-
-
Ik had nog een grenen balkje liggen (60x40) die ik als ondergrond gebruikt heb aangezien grenen niet echt hard hout is aangezien ik de boel ook niet beschadigen wou ;) Daar staan de afdrukken nu wel goed in moet ik zeggen
-
btw over zacht hout gesproken ,wedden dat ze op balsa hout gewoon in elkaar blijven :)
-
Tsja, Serge, dan kun je net zo goed schuim gebruiken -nana-
-
die linker lijkt verdomt veel op een meyle stoter die ik heb!! is dat een orginele of niet?
anders zit er in mijn HZ iets anders!
orgineel in de zin van Ik heb ze er niet in gezet, alleen uitgehaald. Mag joost weten wat ervoor mee is gebeurt. kan iig geen nummers oid zien op de stoters