Auteur Topic: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980  (gelezen 260442 keer)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #270 Gepost op: zo, 18 jan 2009, 20:25:40 »
contactpuntjes zijn al gecontroleerd.
Die klopt. Heb ik laatst nog opnieuw ingesteld en puntjes vervangen.
Ontstekingshoek op gevoel gedaan.
Naar voor en achter ging hij slechter lopen.
(scheelde dat het merkteken dat er in gekrast was op die plek stond)

Maar die laatste kan ik dan idd ook laten meenemen dan weet ik zeker dat hij goed is.

Kan ik denk ik na komende woensdag (als de LX het weer doet) nog één ritje maken voor hij uit mekaar gaat.
(iets over een nieuwjaarstreffen  :D :D )


Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #271 Gepost op: zo, 18 jan 2009, 20:37:44 »
@Roel: al de zoekfunctie gebruikt?

Yep., maar na jouw opmerking toch maar eens wat andere zoektermen gebruikt:

En, wat denk je: Dat helpt  :D :D

Volgend citaat van Jaap gevonden:

Doet je temperatuurmeter het wel?

De temp en benz. meter zijn via een voltage regelaar aangesloten (zodat je niet ineens minder brandstof in je tank hebt als je verlichting, verwarming en ruitenwissers aanzet).
Als de tempmeter het ook niet (goed) doet, vervang dan deze regelaar: zit achterop je kilometerteller/snelheidsmeter.

Bijbehorend topic: http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,6065.0.html

Eens kijken of ik de extra tellerunit die ik in limburg heb liggen hier kan krijgen.
Is me nog niet helemaal helder welk onderdeel dit is, maar als ik de units voor mijn neus heb liggen zal dit wel wat makkelijker

Tweede oplossing die ik nu tegenkwam was een massatekort op de unit.

We zoeken rustig verder, maar het wordt weer uitbouwen.
Gelukkig stelt dat bij een polo niet zo veel voor  :)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.537
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #272 Gepost op: zo, 18 jan 2009, 20:53:07 »
-thumbsup-
Die voltage-regelaar lijkt me ook hetgeen Jorp aanhaalt?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #273 Gepost op: zo, 18 jan 2009, 22:32:41 »
-thumbsup-
Die voltage-regelaar lijkt me ook hetgeen Jorp aanhaalt?

 -thumbsup-

Morgen maar eens de unit er weer uithalen.
Heb hier nog een unit van een typ 2 golf (met ronde klokken). Mogelijk zijn die hetzelfde.
Anders moet het wachten tot ik die unit uit limburg hier heb.
Ben benieuwd of daarmee het euvel is opgelost.

Edit: deuh... Kan natuurlijk ook gewoon even die van de blauwe er morgen in pluggen.
Als het goed is komt die morgen naar huis.
:D :D



Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #274 Gepost op: zo, 18 jan 2009, 22:34:02 »
anders ligt er hier nog wel een  ;)  wel voor een polo 2! Die kun je overigens ook voor 13,- oid nog bij de dealert bestellen

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #275 Gepost op: zo, 18 jan 2009, 22:46:47 »
anders ligt er hier nog wel een  ;)  wel voor een polo 2! Die kun je overigens ook voor 13,- oid nog bij de dealert bestellen

Neem aan dat je het dan over het onderdeeltje hebt.

Ik bedoelde gewoon de hele unit ompluggen. Weet je het meteen zeker zonder dat je verder iets los hoeft te halen.  :)

Ik gok dat het de spanningsregelaar is met code 171 919 803. Bij mij staat ie in het systeem voor 9,58 bij VW
Maar de inflatie zal ook hier wel zijn toegeslagen  :D :D

Eerst maar eens morgen kijken of dat em is. Dan weten we meer  -thumbsup-

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #276 Gepost op: ma, 19 jan 2009, 00:15:37 »
Je kunt ook gewoon meten of de spanningsregelaar het nog doet, er moet 10V uit komen.

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #277 Gepost op: ma, 19 jan 2009, 07:26:18 »
Neem aan dat je het dan over het onderdeeltje hebt.

Ik bedoelde gewoon de hele unit ompluggen. Weet je het meteen zeker zonder dat je verder iets los hoeft te halen.  :)

Ik gok dat het de spanningsregelaar is met code 171 919 803. Bij mij staat ie in het systeem voor 9,58 bij VW
Maar de inflatie zal ook hier wel zijn toegeslagen  :D :D

Eerst maar eens morgen kijken of dat em is. Dan weten we meer  -thumbsup-

klopt helemaal de 171 919 803 koste mij 10,10  ;) Maar heb jij het vw dealer progje?

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #278 Gepost op: ma, 19 jan 2009, 07:31:11 »
Maar heb jij het vw dealer progje?

sssst.....  ;)

Kan in dat progje geen goed plaatje van vinden van de spanningsregelaar.
We hebben het zo ver ik begrijp over het volgende onderdeel:
« Laatst bewerkt op: ma, 19 jan 2009, 08:57:47 door RoelG »

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #279 Gepost op: ma, 19 jan 2009, 07:32:43 »
pm :D

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.910
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #280 Gepost op: ma, 19 jan 2009, 09:53:11 »
spanningsregelaar van de golf lijkt mij het zelfde,ik zie niet in wat het verschil is.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #281 Gepost op: ma, 19 jan 2009, 10:05:15 »
sssst.....  ;)

Kan in dat progje geen goed plaatje van vinden van de spanningsregelaar.
We hebben het zo ver ik begrijp over het volgende onderdeel:


jup dat is m ;)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #282 Gepost op: ma, 19 jan 2009, 12:39:14 »
De prijslijst van het "dealerproggie" geeft standaard te lage prijzen.
Je kunt het BTW percentage in een .ini-bestand aanpassen.
Ik geloof dat die bij mij op iets van 60% staat om de prijzen te laten kloppen met hetgeen je bij de dealer betaald.  -wtf-

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #283 Gepost op: ma, 19 jan 2009, 12:48:26 »
De prijslijst van het "dealerproggie" geeft standaard te lage prijzen.
Je kunt het BTW percentage in een .ini-bestand aanpassen.
Ik geloof dat die bij mij op iets van 60% staat om de prijzen te laten kloppen met hetgeen je bij de dealer betaald.  -wtf-

 -gert- Rare jongens die VAG-isten

 :D :D

Tja, winstmarges noemen ze dat.
Maar goed. Eens kijken of ik het zonder nieuwe onderdelen opgelost krijg.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #284 Gepost op: di, 20 jan 2009, 22:23:13 »
Zo, net even in het pikkedonker de tellerunit uitgebouwd.
Onderdeeltje vergeleken met die van een typ 2 golf GTD tellerunit (latere model met de ronde klokken).
Bleken hetzelfde te zijn.
Onderdeeltje omgeschroefd.
Weer in het donker ingebouwd.
(eigenlijk idioot dat je al zo vaak een tellerunit hebt uit- en ingebouwd dat je dit in het donker kan zonder zaklamp en zonder één keer mis te grijpen  -wtf-  -gert-)

Maar goed.

Resultaat:
(natuurlijk het enige wat telt)

Ik heb weer een werkende tank- en temp meter  -klappen- -klappen- -klappen-

Klus geklaard in circa 10 minuten inclusief schroevendraaier zoeken, naar binnen gaan onderdeeltje omschroeven enz.
Wat je noemt een quick fix  :)