Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: martijn op wo, 20 jun 2007, 16:13:11

Titel: pierburg 2e3
Bericht door: martijn op wo, 20 jun 2007, 16:13:11
hij doet ut nie goe.. :P

Een vraag:

zie onderstaande foto:

op de foto een 2E3 carb. van mijn 1.3HK blok.
Mij valt op dat het overloop vaatje ontbreekt, zoals bij de 2e foto.



Titel: pierburg 2e3
Bericht door: martijn op wo, 20 jun 2007, 16:14:16
het plastieken roomwitte vaatje dus.
Dit is ook de reden dat mijn retourleiding niet aangesloten is.

Dit zou reden1 kunnen zijn dat het blok niet lekker loopt.
Titel: pierburg 2e3
Bericht door: Jaap op wo, 20 jun 2007, 16:19:24
Witte vaatje is een bellenafscheider.

Heb het wel eerder gezien dat ie ontbrak, en ik begreep toen al niet hoe dat dan toch goed moet gaan (benzinepomp drukt de benzine de carb in, vlotterkamer op druk, etc etc..
Titel: pierburg 2e3
Bericht door: martijn op wo, 20 jun 2007, 16:19:55
waarneming II:

bij het starten van een koude motor slaat mijn chokeklepje niet dicht.

Dit zou wel moeten neem ik aan...

Is het zou dat de chokeklep bij "sleutel op contact" al dicht zou moeten gaan als de motor koud is?
Het is een thermo schakelaar die op de koelwatertemp reageert toch?

Zijn er andere manieren om de choke op zijn werking te controleren?

Ik heb een reserve carb. maar zonder choke. Als deze kapot blijkt te zijn heeft het geen nut om deze op de reservecarb. te monteren...

Hoop dat jullie het of met me eens zijn, óf mij op andere gedachten kunnen brengen! :P  -dj-
Titel: pierburg 2e3
Bericht door: martijn op wo, 20 jun 2007, 16:22:38
Holy F*CK Jaap, jij bent snel..

Ok, heeft het vaatje geen andere functie? Het heeft geen 'overloop' functie? De pomp verpompt altijd precies genoeg om de carb. van brandstof te voorzien?

Het is puur een opvoerpompje natuurlijk....  meer niet :(

Nu kan de brandstof idd nergens anders heen dan naar de vlotterkamer.



Titel: pierburg 2e3
Bericht door: Dennis op wo, 20 jun 2007, 16:46:22
Choke: vóór de koude start gaspedaal een keer helemaal intrappen.
Dat zou het choke-mechanisme in de goede stand moeten zetten.
Titel: pierburg 2e3
Bericht door: Jaap op wo, 20 jun 2007, 17:02:49
Die bellenafscheider is een 'mod' welke bij vroege modellen met 2e3 nog niet is toegepast. Had o.a. iets te maken met het warm worden, damp-bellen ontstaat bij warme motor en meer van dat.

Zonder moet ie het ook gewoon doen, zoals er zoveel polo's zonder bellen afscheider zijn geleverd.

Ik vind het alleen maar 'raar' dat er geen retour op de carb zit, en het lijkt mij dat ie MET retour makkelijker zou kunnen werken (vlotternaald krijgt meer druk te stoppen).


Over de choke:
RTFM! :)

1 (a 2) keer het gaspedaal volledig intrappen voor de koude start zorgt ervoor dat de automatische choke in werking treedt. Staat ook zo in je handleiding vermeld :)

Zonder deze wijsheid wordt het erg lastig de carb te testen
 -gert-
Titel: pierburg 2e3
Bericht door: martijn op wo, 20 jun 2007, 17:55:27
:( sorry..

Heb geen Haynes/kluwer/ etc. voor carb. modellen. Heb alleen een Haynes voor de 2F.

Bij deze:
iemand een vraagbaak voor mij van vooroorlogse polo's?

'82-'87 moet goed zijn. Evt. een versie vanaf '87 is ook goed, aangezien de MH ook nog met ongeveer hetzelfde blok rondreed.
Titel: pierburg 2e3
Bericht door: martijn op wo, 20 jun 2007, 18:29:22
de choke doet het dus wel, na 2x het gas intrappen voor koude start.

schaam schaam schaam...

Had ik misschien eerst even in stilte uit moeten zoeken..
Titel: pierburg 2e3
Bericht door: Dennis op wo, 20 jun 2007, 19:19:34
-nana-

You've got mail!
Titel: pierburg 2e3
Bericht door: berendd op wo, 20 jun 2007, 20:51:27
je hoeft je niet te schamen hoor, bijna niemand doet het...

is ook iets dat je tot in den treure tegen mensen kan blijven zeggen..

en ik vergeet het zelf ook regelmatig moet ik zeggen... -moon-
Titel: pierburg 2e3
Bericht door: PoloDennis op wo, 20 jun 2007, 21:14:21
je hoeft je niet te schamen hoor, bijna niemand doet het...

is ook iets dat je tot in den treure tegen mensen kan blijven zeggen..

en ik vergeet het zelf ook regelmatig moet ik zeggen... -moon-

Het staat ook gewoon in de standaard Volkswagen handleiding, maar wie leest die dingen dan ook.  :P

Maarja, soms zitten ze ook niet meer bij je auto als je hem 4e of 5e hands koopt, en dan kun je het ook niet weten.
Titel: pierburg 2e3
Bericht door: martijn op wo, 20 jun 2007, 21:22:26
kijk maar eens bij mijn Project onderschrift..

Alleen op het forum is deze auto al van 3 verschillende eigenaren geweest..

"de slet" :)

nieuwe carb is inmiddels schoongemaakt en met een nieuwe pakkingset gemonteerd..

Alle asjes/klepjes/gaatjes en doorgangen zijn grondig gereinigd.

Als het goed is moet het zo wel goed gaan.
Choke overzetten op der neue vergaser... en dan moet het maar eens goed gaan!!
Titel: pierburg 2e3
Bericht door: martijn op wo, 20 jun 2007, 21:24:35
cleane carburateur; niet dat het te zien is met een telefooncamera tegen de zon in gefotografeerd....

Heb de USB kabel van mijn digicam weer eens ergens laten slingeren...



Titel: pierburg 2e3
Bericht door: Jaap op wo, 20 jun 2007, 21:38:41
Heb geen Haynes/kluwer/ etc. voor carb. modellen. Heb alleen een Haynes voor de 2F.

Is ook niet nodig: Handleiding bedoel ik de gebruikshandleiding zoals ie af-fabriek in je dashboardkastje of boordmap hoort te zitten :)  NOG simpelerderder dus :)
Titel: pierburg 2e3
Bericht door: Gekke Gerrit op wo, 20 jun 2007, 22:15:53
Vraagbaak
Titel: pierburg 2e3
Bericht door: martijn op wo, 20 jun 2007, 22:54:26
@Gerrit:  -thumbsup-  contact opgenomen!

Citaat
Is ook niet nodig


nou......... ik heb vast nog wel eens vaker hulp nodig :(