Auteur Topic: Project [PT-ZT-38] Polo 2 GT  (gelezen 17084 keer)

Offline dude lange

  • Non-Register lid
  • Berichten: 178
  • Geslacht: Man
  • Martijn Veldhuizen
Project [PT-ZT-38] Polo 2 GT
« Reactie #105 Gepost op: ma, 08 jan 2007, 07:44:27 »
Ik ben overtuigd, zelfs van dat liedje  :)
-Trotse bezitter van een dochter -

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [PT-ZT-38] Polo 2 GT
« Reactie #106 Gepost op: vr, 12 jan 2007, 20:44:39 »
Heel de dag dat liedje gezongen -dj-

Meneer komt aanrijden: kloek kloek kloek.......auw dat klinkt niet lekker.
Gelukkig bleek dat een losse krukaspouly te zijn:
nog 1 inbusje zat er losjes in, dus die pouly had ietsje vrijheid
en veroorzaakte bij constant toerental 't klote geluidje.
(gelukkig!!!: want er raasde al flashback's van me 16v door me hoofd)

Compressietest: fuck schroefdraad tbv bougie cilinder 1 is zowat overleden,
niet kunnen meten, andere 3 cilinders zaten boven de 10 bar
(op zich goed, alleen onderling grote verschillen)

Kop eraf => oliekanaaltje was niet door, alleen beetje zweten.
Helaas wel 2 scheurtjes ontdekt: bij cilinder 1 & 2.......... -boehoe-
Grootste boosdoener was waarschijnlijk toch de nokkenaskeerring.

Spulletjes gehaald, zoveel mogelijk keerringen vervangen.
Voorlopig de ouwe kop weer teruggeplaatst met ouwe koppakking/bouten
(klein beetje vloeibare pakking ertussen mot 't maar ff houden)
Verse olie + filter: ervan uitgaande dat 't onderblok nog prima is.
(olievat van 60 liter 10w40 maar es opengemaakt)
Tis allemaal maar ff tijdelijk.......op zoek naar een frisse hydrokop -klus-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [PT-ZT-38] Polo 2 GT
« Reactie #107 Gepost op: vr, 12 jan 2007, 20:57:37 »
Tja: In m'n set helocoils ontbreekt nou net die voor bougies..

Maar 'gelukkig' is de rest van de kop ook gewoon op/over/dood.

hydrokopjes zijn (wel zo fijn) allemaal gelijk: op het benzine-pomp-gaatje na.. en ook dat is met originele delen op te lossen :)



Trouwens: benieuwd hoelang een vloeibare-pakking-ge-re-cycelde kopppaking het houdt! :wow:
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [PT-ZT-38] Polo 2 GT
« Reactie #108 Gepost op: vr, 12 jan 2007, 21:38:01 »
Trouwens: benieuwd hoelang een vloeibare-pakking-ge-re-cycelde kopppaking het houdt! :wow:

Ik ook, maar weet uit ervaring dat ie 't langer uithoudt dan je verwacht.

Btw: vervangende kop is al geregeld, alleen ff 'opfrissen' -klus-

Offline dude lange

  • Non-Register lid
  • Berichten: 178
  • Geslacht: Man
  • Martijn Veldhuizen
Project [PT-ZT-38] Polo 2 GT
« Reactie #109 Gepost op: vr, 19 jan 2007, 15:17:03 »
vanochtend opgemerkt dat de polo na een ritje met 180km/uur toch nog olie lekt...... dus weer eens  -klus-
-Trotse bezitter van een dochter -

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [PT-ZT-38] Polo 2 GT
« Reactie #110 Gepost op: vr, 19 jan 2007, 18:09:34 »
vanochtend opgemerkt dat de polo na een ritje met 180km/uur toch nog olie lekt...... dus weer eens  -klus-

En wat is er tussen 12 en 19 januari nog vervangen?

(of is dit nog met vloeibare koppakking)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [PT-ZT-38] Polo 2 GT
« Reactie #111 Gepost op: vr, 19 jan 2007, 18:44:25 »
vanochtend opgemerkt dat de polo na een ritje met 180km/uur toch nog olie lekt...... dus weer eens  -klus-

ik zie visioenen van beavis and buthead -ja-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gilex

  • Non-Register lid
  • Berichten: 313
  • Geslacht: Man
  • Gerlof Hulst
Project [PT-ZT-38] Polo 2 GT
« Reactie #112 Gepost op: vr, 19 jan 2007, 20:06:26 »
Winter depressie bij de ex-kroegtijger ?? -boehoe-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [PT-ZT-38] Polo 2 GT
« Reactie #113 Gepost op: vr, 19 jan 2007, 20:56:13 »
nee iemand die na een nood reperatie ,het gas vol intrapt en dan gaat klagen dat de noodreperatie niet houdt  -wanker-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline dude lange

  • Non-Register lid
  • Berichten: 178
  • Geslacht: Man
  • Martijn Veldhuizen
Project [PT-ZT-38] Polo 2 GT
« Reactie #114 Gepost op: vr, 19 jan 2007, 21:32:39 »
ik weet zeker dat het niet aan de reparatie ligt..

We konden al niks vinden aan de koppakking,die zag er goed uit, zat wat zweet op, maar geen scheuren e.d. De olie keeringen waren goed versleten, dus we hebben het vermoeden daarop gelegd dat het daar mee te maken moest hebben. Niet erg onlogisch mijn inziens.

Ik begin te twijfelen aan de carter ontluchter, deze is vervangen in  de week voordat de spontane olie lekkages begonnen... helaas dit weekend geen tijd ervoor om het euvel te onderzoeken. Dus auto staat ff op hold.

Ik heb geen idee of ik er volgende week zondag bij ben want mijn agenda is t/m die dag volgepropt waarbij oa een bruiloft a.s dinsdag.
-Trotse bezitter van een dochter -

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [PT-ZT-38] Polo 2 GT
« Reactie #115 Gepost op: vr, 19 jan 2007, 21:44:10 »
carter druk te hoog is of zuigerveren of koppakking
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline dude lange

  • Non-Register lid
  • Berichten: 178
  • Geslacht: Man
  • Martijn Veldhuizen
Project [PT-ZT-38] Polo 2 GT
« Reactie #116 Gepost op: vr, 19 jan 2007, 23:31:13 »
ik heb idd het vermoeden dat de carterdruk te hoog is bij een hoog toerental en daardoor olie lekt bij een aansluiting die nu naar mijn vermoeden niet goed zit.

Ik had de eerste keer dat ik het probleem ontdekte de motor op stationair en tot max 2500 toeren laten draaien, iig niet hoger omdat de motor niet belast wordt. Toen kon ik nergens een olie lekkage vinden.

Dus ga ik de carter ontluchter opnieuw monteren van voor af aan.
en testen of het probleem hiermee dan wel verholpen is.

trial and error...trial and error

serge; je vemeld dat het de zuigerveren kunnen zijn..wat gebeurt er dan precies dat de olie de motorruimte inkomt?

Het lijkt me dat als er een probleem zou zijn met de zuigerveren dat het alleen via de inlaat of de uitlaat de olie de motor uit zou kunnen komen.

De luchtslangen tussen de gasklep en het luchtfilter heb ik bekeken en daar vondt ik geen olie.



-Trotse bezitter van een dochter -

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [PT-ZT-38] Polo 2 GT
« Reactie #117 Gepost op: za, 20 jan 2007, 20:10:29 »
als verbrandingsdrukken langs de zuiger verne lekken ,komt dit in je carter .en dus zal je olike via de ontluchting wegl;ekken
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [PT-ZT-38] Polo 2 GT
« Reactie #118 Gepost op: za, 20 jan 2007, 20:11:34 »
sorry voor het slechte volgorde behouden van de letters.,maar als je dochter aan een arm loopt te rukken
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Project [PT-ZT-38] Polo 2 GT
« Reactie #119 Gepost op: za, 20 jan 2007, 21:27:38 »
sorry voor het slechte volgorde behouden van de letters.,maar als je dochter aan een arm loopt te rukken

ach zolang de eerste en de laatste letters op hun plek staan lees je er zo overheen!!

gr maikel