Zie het binnenkort wel als ik mijn kop onder het dash steek
Ik zou nog wat van mij laten horen, bij deze dan. Heb ook nog wat sfeerbeelden aangezien het zolang is stil geweest. Heb de gezondheid redelijk onder controle nu maar moet nog steeds heel erg op mijn grenzen letten..
Het was een periode die ik als zeer heftig heb ervaren en een terugval zou ik ten alle tijden willen voorkomen.
Enfin, als je dan zo'n glimmende G40 ziet staan samen met een glimmende Golf 2 (Die beide ruim een jaar stof hebben gehapt) streelt dat natuurlijk wel weer dat egocircus in je hoofd.
De Polo stond binnen in mijn klusschuurtje op 4 as-steunen voor langere tijd. Om hem weer 'rolbaar' te maken moest ik er nieuwe aandrijfassen onder steken, stuurdemper en de draagarmen weer vast maken.
Dit heb ik dus gedaan maar er zit nog veel werk aan te komen:
- G40 lader demonteren en gelijk distributieriem vervangen (Geen idee hoelang deze er al op zit, maar hij ziet er niet oud of gerafeld uit.
- Dynamo reviseren + nieuwe spanningsregelaar monteren.
- Tunnelversteviging maken om de kas wat te sparen. (zoals Koen ook heeft)
- De Intercooler schoonmaken en nieuwe siliconen slangen plaatsen (eentje is best aardig lek)
- Olie leidingen vervangen van de G-lader
- En nog veel meer dingen want met een auto ben je nooit klaar
Heb nog wat leuke sfeerbeelden gemaakt.
Toch best dik eigenlijk met die RH cupjes onder de Polo:
Een jaar geleden een bewerkte gereviseerde lader op de kop kunnen tikken (Zit ook een iets kleinere poelie op, 68mm):
Even de Golf en de Polo bij elkaar gezet om te poetsen:
Golfje 2 staat nu op de plek waar de Polo eerst stond. Dan kan ik daar in de winter rustig aan verder werken (Gekietelde NZ inbouwen inclusief gereviseerde golf 3 5-bak).
Ook de schuur flink opgeruimd en alvast wat spullen klaar gelegd voor de Golf 2. Ook alles beter uitgesorteerd en oud ijzer weg gemikt. Dan krijg je weer eens wat plek over
Ik had de volgende bloksamenstelling in gedachte: (NZ)
- Bewerkte cilinderkop (NZ) met 3F Polo GT nokkenas
- Bewerkt uitlaatspruitstuk op de cilinderkop (moet ik nog doen).
- Bewerkt inlaatspruitstuk (NZ)
- Instelbare benzinedrukregelaar.
Moet alleen even kijken welk onderblok ik ga gebruiken. Die moet natuurlijk wel echt fris zijn en ben er nog niet uit of ik het onderblok ook nog ga reviseren. Die NZ revisie spullen zijn namelijk niet super duur. Heb hier nog 1 AAV onderblok liggen en 2x een NZ onderblok. Moet toch vast wel iets van te bakken zijn
Wil het dit keer in een keer goed doen zodat ik de Golf 2 als daily kan gebruiken op de mooiere dagen.
Kan er inderdaad ook een 1.8T in lepelen maar dan is de wagen niet meer origineel en dat 1.3 verhaal heb ik al heel lang in mijn hoofd, het is er alleen nog nooit van gekomen. Natuurlijk ga ik de bewerkte onderdelen zoals de cilinderkop ook nog reviseren en laten vlakken. Nu dus zien dat ik alles langzaam bij mekaar sprokkel en even nog het uitlaatspruitstuk bewerk.
Gekietelde NZ delen die al klaar liggen:
Vers aandrijfasje voor de g40:
Heb de aandrijfassen vast gezet met nieuwe boutjes aan de bakflenzen en dit keer het schroefdraad en de asmoer van de centrale as goed ingevet met keramisch vet + op moment vast gezet. Ik hoor veel mensen altijd over 'zo vast mogelijk moet die' maar als je dit dus ook echt doet zonder montagevet krijg je de boel echt niet meer los. Althans daar kwam ik achter
Ben ook erg benieuwd naar hoe die Nankang NS2 bandjes op het asfalt plakken. Aangezien het blokje van de G40 ruime tijd niet had gelopen leek het mij verstandig om de bougies er even uit te pakken en de cilinders te vullen met Marvel mystery oil. Dit om de boel wat te conserveren en te smeren na zo'n lange tijd stil te hebben gestaan:
Op deze manier even 3ml toegevoegd bij iedere cilinder en daarna met de hand het blok wat rond gedraaid met de ratel. De volgende dag gestart en 'ze' liep als een zonnetje, sloeg direct aan. Rook wel een benzine vlaag, vermoed dat ik een hele minimale lekkage of scheurtje heb bij de tank.. Ook moet ik eens gaan kijken voor een nieuwe uitlaatlijn want huidige uitlaatlijn begint aardig krokant te worden (nog de originele, en die is al op een aantal plaatsen gelast). Misschien dat een goede vriend van mij wel iets wil lassen van RVS op maat.
En nog even afsluiten met een mooi shot van de Brembo max remmen. Moet wel eerlijk zeggen; De volgende keer ga ik voor ATE. Heb al teveel negatieve verhalen gehoord over Brembo en dat is ook wel logisch want het is italiaans
ATE trekt mij toch meer en onder de Golf 2 was dat een wereld van verschil.
Nog een fijn weekend gewenst vanuit het diepe zuiden