Tot de 80 per uur gaat t prima met zo'n 33 kW 1.0'letje.
Bij het invoegen op de snelweg helpt er echter maar 1 ding: 'relax'. Zo snel je haast krijgt met een 1.0 ben je niet goed bezig.
Mijn 2f met 1.0 33kW klimt echter wel rustig door tot de 160 (op de teller): Als je maar geduld hebt.
Sportuitlaten maken meestal vooral lawaai, en brengen niet echt vermogen. De kat eronderuit zal misschien een procent of 5 helpen.. maar wat is 5% op 33 kW? Misschien net genoeg om te compenseren voor de wat bredere bandjes en de antenne? Begin bij de basis:
Ga de wrijving minimaliseren:
- Banden op spanning
- Luchtfilter schoon
- Motor tip-top (beurtje, bougies, ontsteking op tijd!)
- Geen rammelende homokineten, lagers of assen
- Antenne in, Spatlappen eraf, Auto schoon en in de was
- Kofferbak leeg (gewicht)
- Baksteen op 't pedaal
Natuurlijk kan je door tuning van uitlaat en inlaat wat meer uit een 1.0 halen, en je zult ook wel resultaten kunnen merken, maar met geduld kom je d'r ook
---edit---
Bij de 2f is de 1.0 motor standaard uitgevoerd met dezelfde uitlaat als een 1.3 (dubbele downpipe, kat, tussendemper, einddemper).. en dus ook al redelijk overgedimentioneerd. Als je daar toch winst wilt halen, lukt dat misschien door : Kat leeg, tussen demper vervanger, en een absorbtie einddemper.