Algemeen forum > Projecten

[O-XXX-XXX] '89 Polo 2 Steilheck

<< < (3/8) > >>

JBM:
Leuke wagen! Die knik in de uitlaat is geloof ik normaal, zodat deze niet tegen je achteras aan tikt tijdens het rijden.

PoloSimba:
 -thumbsup-

JBM:
Heftige constructie trouwens met die speakertorens achterin  :)

De deurgrepen kun je trouwens nieuw bestellen inclusief rubbers op winparts (Febi).
Krijg je de bestuurderskant-deur nog goed open? Vaak is dat palletje van het mechaniek door de jaren heen ingesleten.

2 schroefjes lossen en dan komt de deurklink je tegemoet  -naughty-

PoloSimba:
Portieren openen goed hoor.
Voorlopig maak ik geen onnodige kosten. Ben wel begonnen (tussendoor) om de motor op te frissen. Als die goed loopt (wat hij na 2jaar stilstand wel deed) én er verder geen drama's worden ontdekt, een beetje sparen om de krikpunten aan te (laten) pakken. Er is geen haast bij. Graag ook nog eerst een werkhandboek scoren.

Wat momenteel op het aankoopklijstje staat: accu, koelvloeistof en benzinefilter.
Op het huidig to-do lijstje: koelvloeistof na reinigen van het koelsysteem, misschien later nieuwe bougies + kabels + rotor, vering en ophanging vooraan keuren, distributieriem checken, motorruimte kuisen.

Die boxen zijn wel geestig; nog niet getest.

PoloSimba:
Update ☺

Een aantal motor-onderdelen en vloeistoffen vervangen. Bougiekabels leken niet te passen 🤔 Haha, Kurt bracht raad: topjes van de bougies eraf et voila. Motor slaagt aan maar valt wel weer stil. Ook backfire thv de carburator. Die is trouwens erg smerig en zou ik willen (laten?) reviseren. Waar vind ik de juiste typenaam van deze carburator? Op de carburator zelf, of is dat standaard of ...?


Zou het ook aan de automatische choke kunnen liggen dat die stilvalt? Bij de Polo1F kan ik dat zelf regelen.

Tussen de soep en de patatten ook enkele deuken in het spatbord uitgeklopt, wat kale of oppervlakkige roest behandeld.

Morgen een vraagbaak scoren bij iemand vlakbij. Die heeft trouwens nog enkele nieuwe en gebruikte Polo 1 en Polo 2 onderdelen. Ben benieuwd.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie