Auteur Topic: verlagen polo 86c  (gelezen 2255 keer)

Offline streetmagic

  • Non-Register lid
  • Berichten: 8
verlagen polo 86c
« Gepost op: za, 26 jul 2008, 22:03:53 »
beste allemaal,

ik heb pas weer een polo derby gekocht, had er hiervoor ook al 1.
had voor de vorige al een streetseries (stroeve motorsport) vast verlagingsset gekocht (80 verlaagd)
nu heb ik dit set overgezet naar deze polo maar ben toch niet echt tevreden over de achterpoten (simpelweg niet hard genoeg)
nu heb ik supersport al aan de lijn gehad maar hun zeggen dat ze alleen maar achterpoten voor de 86c hebben met standenverstelling.. maar ik wil gewoon een keihard schroefset, wie weet hier wie deze kan leveren? merk niet belangrijk, als ie maar zo hard mogelijk is... gaat dus alleen om 2 achterpoten.

mvg marco

« Laatst bewerkt op: za, 26 jul 2008, 22:05:54 door streetmagic »

Offline hajong

  • Non-Register lid
  • Berichten: 26
  • Geslacht: Man
Re: verlagen polo 86c
« Reactie #1 Gepost op: za, 26 jul 2008, 22:37:12 »
beste allemaal,

ik heb pas weer een polo derby gekocht, had er hiervoor ook al 1.
had voor de vorige al een streetseries (stroeve motorsport) vast verlagingsset gekocht (80 verlaagd)
nu heb ik dit set overgezet naar deze polo maar ben toch niet echt tevreden over de achterpoten (simpelweg niet hard genoeg)
nu heb ik supersport al aan de lijn gehad maar hun zeggen dat ze alleen maar achterpoten voor de 86c hebben met standenverstelling.. maar ik wil gewoon een keihard schroefset, wie weet hier wie deze kan leveren? merk niet belangrijk, als ie maar zo hard mogelijk is... gaat dus alleen om 2 achterpoten.

mvg marco

Ik heb geen ervaring met 'streetseries', maar als Supersport dempers levert voor de 86c en ze zijn net zo hard als de rest van hun dempers, dan zijn ze echt hard!
Auch mit 40 PS kommen wir da!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: verlagen polo 86c
« Reactie #2 Gepost op: za, 26 jul 2008, 22:38:20 »
maar ik wil gewoon een keihard schroefset, wie weet hier wie deze kan leveren? merk niet belangrijk, als ie maar zo hard mogelijk is... [/URL]
Welkom!

Wil je per-ce een schroefset, of wil je een stugger verlagingsset? Schroefsets voor de Polo zijn zeker wel verkrijgbaar, maar zitten prijs technisch meestal in de wat 'hoger klasse': Fatsoenlijke merken en fatsoenlijke demping.  De reden dat een schroefset voor een Polo een stuk duurder uitvalt, is de bouw van de voorpoten. Alleen een setje achterpoten zal een stuk prijsgunstiger zijn, en wellicht zelfs gewoon van een Golf toepasbaar: de constructie is aan de achteras feitelijk hetzelfde.

Kijk eens naar FK, H&R of Bilstein.
via D und W ( www.duw.de ) kan je ze waarschijnlijk wel vinden,.
PS: alles uit de Sandtler catalogus ( www.sandtler.de ) haal je via Dutch Power Trading ( www.dutchpowertrading.nl ) een stuk dichterbij huis.

PPS: Een Polo óf een Derby, géén Polo Derby!   De auto op de foto is een Polo Sedan.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline streetmagic

  • Non-Register lid
  • Berichten: 8
Re: verlagen polo 86c
« Reactie #3 Gepost op: zo, 27 jul 2008, 11:24:15 »
jaap, je zegt dus dat golf achterpoten ook passen??

het gaat me erom dat achter me 8j atsjes eronder kunnen, nu gaat dat niet ivm met aanlopen...
zoals ik al zei, heb nu streetseies (standenverstelling) maar deze is gewoon niet hard genoeg. deze set staat nu ook al in de hoogste stand en loopt nu al aan... voor is wel keihard en veert ong. even veel als supersport.. vrijwel niets dus..

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: verlagen polo 86c
« Reactie #4 Gepost op: zo, 27 jul 2008, 11:48:02 »
Supersport is wel een van de stugste dempers voor een polo. Toch zal 8j achterop je polo altijd lastig zijn i.v.m. de kleine wielkasten van een polo. Ik zou voor een combinatie gaan van supersport dempers/veren ( want die veren zijn ook belangrijk natuurlijk en niet alleen die dempers) en een bewerking van je wielkastranden.

Bumpstops zou ik echt vermijden want dat verprutst je vering compleet.

*edit* misschien kun je Gert eens PMen over zijn ervaring met die gele koni's die hij in de aanbieding heeft.
« Laatst bewerkt op: zo, 27 jul 2008, 11:49:33 door mahler »

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: verlagen polo 86c
« Reactie #5 Gepost op: zo, 27 jul 2008, 12:47:07 »
Zijn de losse Supersport dempers harder dan de schroefset varianten van hetzelfde merk ?
Wel ervaring met wat schroefsets van ze maar de uitgaande slag van die dingen is zo beroerd dat ze weer gevaarlijk werden . Dansen in een bocht :(
Kortom : slappe hap vanwege de veerkarakteristiek

Ja de Golf dempers passen achter .

P.s. de gele koni's heb ik nog niet mee gereden want ze zijn nog nieuw .
Wel zijn ze verstelbaar in hardheid van te voren zover ik weet met gele Koni's .
Niet meer achteraf instelbaar als ze gemonteerd zijn .
« Laatst bewerkt op: zo, 27 jul 2008, 12:49:43 door Gert »

Offline streetmagic

  • Non-Register lid
  • Berichten: 8
Re: verlagen polo 86c
« Reactie #6 Gepost op: zo, 27 jul 2008, 13:44:57 »
@gert: van wat voor golfje passen ze eronder?
          mn voorste veren en dempers dansen ook in een bocht, staan zo strak dat de hele auto opzij stuitert als je in              een bocht een put o.i.d. tegenkomt... het maakt me niet al teveel uit, ga toch alleen maar voor de looks.

@mahler: bewerking van de wielkastranden gaat binnenkort gebeuren.
het voodeel is wel dak met 13'' rijd en dr dus niet al teveel last van heb.
bumpstops vermijd ik altijd al en zal ik ook altijd blijven doen, het word alleen maar meer kut met die dingen.

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: verlagen polo 86c
« Reactie #7 Gepost op: zo, 27 jul 2008, 13:57:15 »
Ik heb zelf ooit met schroefpoten achter van een Golf 1 rondgereden . Geen idee of een Golf 2 ook past .

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: verlagen polo 86c
« Reactie #8 Gepost op: zo, 27 jul 2008, 14:01:02 »
mn voorste veren en dempers dansen ook in een bocht, staan zo strak dat de hele auto opzij stuitert als je in              een bocht een put o.i.d. tegenkomt... het maakt me niet al teveel uit, ga toch alleen maar voor de looks.

Las die dempers dan vast  -nana-

Offline streetmagic

  • Non-Register lid
  • Berichten: 8
Re: verlagen polo 86c
« Reactie #9 Gepost op: zo, 27 jul 2008, 14:31:00 »
@mahler: niet echt het beste plan...

@gert:    golf 1 poten passen dus zonder aanpassingen gewoon onder mn polo?
             dan bestel ik daar gewoon 2 achterpoten van.

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: verlagen polo 86c
« Reactie #10 Gepost op: zo, 27 jul 2008, 15:01:59 »
Onder mijn Derby paste het zonder enige aanpassing maar dat waren schroefpoten . Misschien zijn die korter en dus dezelfde lengte als een Polo demper .
Geen idee of een 'gewone' demper van een Golf 1 even lang is .

Offline streetmagic

  • Non-Register lid
  • Berichten: 8
Re: verlagen polo 86c
« Reactie #11 Gepost op: ma, 28 jul 2008, 19:10:07 »
heb vandaag een half golf 1 schroefset gekocht.
een klant bij hottuning had 2 voorpoten voor een caddy 1 gekocht en hij had dus nog 2 achterpoten liggen.
hartelijk bedankt voor alle reacties

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: verlagen polo 86c
« Reactie #12 Gepost op: ma, 28 jul 2008, 20:41:39 »
Laat je even weten of t allemaal past?

Wel zo interessant: Schroefpoten achter zijn wat mij betreft wel interessant: vooral als ik weer eens de BBknoei én de partytent mee heb.. of moet ik gewoon aan hulp veren denken? :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: verlagen polo 86c
« Reactie #13 Gepost op: ma, 28 jul 2008, 20:43:23 »
Laat je even weten of t allemaal past?

Wel zo interessant: Schroefpoten achter zijn wat mij betreft wel interessant: vooral als ik weer eens de BBknoei én de partytent mee heb.. of moet ik gewoon aan hulp veren denken? :)
nee helium in de banden ,of ben ik een belg  :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: verlagen polo 86c
« Reactie #14 Gepost op: ma, 28 jul 2008, 20:47:53 »
heb vandaag een half golf 1 schroefset gekocht.
een klant bij hottuning had 2 voorpoten voor een caddy 1 gekocht en hij had dus nog 2 achterpoten liggen.
hartelijk bedankt voor alle reacties

Welk merk heb je gekocht ? En vooral : wat was je ervoor kwijt ?