Auteur Topic: verlaging/versteviging  (gelezen 1093 keer)

Offline philippevk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 89
  • Geslacht: Man
  • Philippe van Kleef
verlaging/versteviging
« Gepost op: do, 29 mrt 2007, 22:32:54 »
Goed, ben ik weer. Het lijkt mij leuk/handig om er voor te zorgen dat de voorkant van mijn polo (polo 2 1.3 nz) iets steviger geveerd wordt, zonder te verlagen. Het gaat mij dus niet om het verlagen, puur beter wegcontact. Ik heb het idee in mijn hoofd gehaald om hierom gewoon 20 mm verlagingsveren te plaatsen (dempers hoeven dan niet?). Misschien nog een combinatie van voor en achter 20 (of voor 30 achter 20), maar heeft dit dus zin, het gaat me dus niet om het verlagen zelf, maar wel om in een snel genomen bocht niet de voorkkant voelen zwabberen (dempers, veren zijn goed van de voorkant alleen strandaard slap).

edit: ik wil dus niet stuiteren, maar wel strakker door een bocht.




Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
verlaging/versteviging
« Reactie #1 Gepost op: do, 29 mrt 2007, 23:07:54 »
je zou ook
alleen andere schokker kunnen proberen
sommige waaronder koni maakt sport schokkers voor originele hoogte.

gr maikel.

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
verlaging/versteviging
« Reactie #2 Gepost op: do, 29 mrt 2007, 23:09:08 »
Koni schokdempers zijn dan zeker een aanrader. Deze zijn ook geleverd in een 'standaard' lengte maar dan sportief afgesteld. En dan in combinatie met een andere veer. Deze hoeft niet perse korter te zijn, alleen een stuk stugger.
Ook niet alleen de voorkant stugger maken maar voor en achter gelijk.

*edit* Maikel was me net voor  :)



Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline thijs

  • 10/08/1978 - 12/03/2008 †
  • Non-Register lid
  • Berichten: 230
  • Geslacht: Man
  • Thijs de Wit
verlaging/versteviging
« Reactie #3 Gepost op: vr, 30 mrt 2007, 13:26:32 »
Deze koni schokbrekers dus:
klikken

Prijzen zijn per set van 2.



'91 polo2 daily drivert
'92 polo2f project van aau naar gk

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
verlaging/versteviging
« Reactie #4 Gepost op: vr, 30 mrt 2007, 13:28:52 »
jep, dat zijn ze.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
verlaging/versteviging
« Reactie #5 Gepost op: vr, 30 mrt 2007, 16:01:17 »
En voor stabieler bochtenwerk zouden veerpootbruggen ook een goede suggestie kunnen zijn?!  -klus-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
verlaging/versteviging
« Reactie #6 Gepost op: vr, 30 mrt 2007, 16:58:58 »
En voor stabieler bochtenwerk zouden veerpootbruggen ook een goede suggestie kunnen zijn?!

Daar ga je op de straat niks van 'voelen'.
 -uitlachen- Stijve koets nodig? => rolkooi erin

Andere opties:
-G40 draagarmen hebben uniball's aan de binnenzijde
-stabirubbers vervangen voor teflon
(dus geen wellemsblokjes omdat er nauwelijks verlaagd wordt)
-G40 veren (15 a 20 mm lager) icm bovenstaande Koni's => hardheid instelbaar

Offline thijs

  • 10/08/1978 - 12/03/2008 †
  • Non-Register lid
  • Berichten: 230
  • Geslacht: Man
  • Thijs de Wit
verlaging/versteviging
« Reactie #7 Gepost op: vr, 30 mrt 2007, 17:28:48 »
In plaats van g40 draagarmen kun je ook de binnenste rubbers van je draagarmen vervangen voor polyurethaan bussen van powerflex.
Maar met slechte banden heeft dit alles geen zin behalve dat je wat stabieler de bocht uit glijd. :D



'91 polo2 daily drivert
'92 polo2f project van aau naar gk

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
verlaging/versteviging
« Reactie #8 Gepost op: za, 31 mrt 2007, 11:59:59 »
En voor stabieler bochtenwerk zouden veerpootbruggen ook een goede suggestie kunnen zijn?!

Daar ga je op de straat niks van 'voelen'.
 -uitlachen- Stijve koets nodig? => rolkooi erin

Ik kon het wel degelijk merken (voor + achter boven).
Stoepje schuin afrijden: 1 wieltje van de grond, terwijl normaal de carosserie duidelijk tordeert...

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
verlaging/versteviging
« Reactie #9 Gepost op: za, 31 mrt 2007, 12:01:34 »
Maar voor de rest:

G40 veren (-25mm t.o.v. andere uitvoeringen) is een goedkope en eenvoudige optie.
Het liefst icm wat stevigere dempers, bv Bilstein of Koni oid..
Maar met een fris setje standaard dempers gaat het vast ook goed.

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
verlaging/versteviging
« Reactie #10 Gepost op: za, 31 mrt 2007, 12:45:52 »
G40 veren heb ik eventueel nog wel liggen. ;)

Rolkooi maakt inderdaad een wereld van verschil, maar ik denk dat een setje veerpootbruggen ook wel wat meer stijfheid brengt. Hier staan trouwens nog een setje rode koni's
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline TomKraft

  • Non-Register lid
  • Berichten: 252
  • Geslacht: Man
  • Tom Cartenstadt
verlaging/versteviging
« Reactie #11 Gepost op: zo, 01 apr 2007, 13:29:09 »
Ik heb laatst 4 nieuwe Kyb gasdrukdempers in combinatie met nieuwe -35mm H&R veren geplaatst onder m'n classic, rijdt super !!! En de auto is maar een 15-20mm gezakt omdat de nieuwe gasdrukdempers de auto een beetje omhoog duwen ...