Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: shellshock83 op do, 14 sep 2006, 21:38:55
-
hoi
ik heb een 2f 1.0 aau motor
maar nu heb ik 3x een nieuwe accu erin gezet en mijn dynamo is nieuw
en hij start nog rond alsof de accu leeg is maar kan het ook zo zijn dat de startmotor zwaar loopt groetjes martijn
-
Startmotor kan inderdaad slecht zijn, kun je eventueel bij een gespecialiseerd bedrijf laten testen.
Maar het kan ook net zo goed iets in je bedrading zijn. ( zowel massa als de + )
Beste is om eerst je accu af te koppelen en de aansluitingen op de accu/startmotor even los te halen en controleren.
Indien nodig even schoonmaken met staalborstel of schuurpapiertje.
Check ook ff de bedrading zelf op beschadiging of "ouderdomsverschijnselen".
Zowiezo alle massapunten in de motorruimte ff nalopen.
-
Oh..ennuh..locatie startmotor = tussen schutbord en motorblok.
Volg de dikke draad vanaf de accu (+) door het schutbord en je komt hem vanzelf tegen.
Lastig plekkie, misschien wel zo verstandig om even je filterhuis er af te halen.
Wordt het iets overzichtelijker van.
-
Massa checken inderdaad. Wat me bij de sloop polo opviel is dat de massa kabel tussen de starter en het blok bijna helemaal was opgevreten door vocht of zo.
Wat standaard is in dit geval is even een tik op de starter te geven. Soms wil hij dan weer gaan werken.
Martin
-
Als ie weer gaat draaien na een klap op de starter, dan is de starter kapot. Draait de starter wel, maar niet op volle toeren,.. dan zoek t eerst eens in de bedrading/accu.
De startmotor zit zeer goed verborgen, maar voor t geval je m wilt wisselen; hij zit met 3 bouten vast aan de versnellingsbak (en that's all).
-
*update met nieuwe eigenaar* :)
Nog steeds hetzelfde probleem... Reeds gedaan: Accu verwisseld, startmotor vervangen door een van het schap, geprobeerd te starten met startkabels, massapunten schoongemaakt, minpool accu verbonden met massapunt blok...
Startmotor draait nog steeds moeilijk (of helemaal niet) rond..
Ga van de week de startmotor weer vervangen door nog een van het schap. Hopen dat dit het is..
Iemand nog suggesties?
-
Zoals al genoemd, de bedrading van en naar de startmotor? -dunno-
Als ie weer gaat draaien na een klap op de starter, dan is de starter kapot.
Is revisie dan nog mogelijk of is een nieuwe de enige optie?
-
Zoals al genoemd, de bedrading van en naar de startmotor? -dunno-
Ga ik eerst proberen voor ik er een nieuwe startmotor inzet. -thumbsup-
-
Goed... je kan dus ook een kapotte startmotor op het schap hebben liggen -gert- -arno-
Andere startmotor: auto start nu weer goed.
Iemand enig idee wat het kost om een startmotor te laten reviseren?
-
Ik betaalde voor een ruil dynamo 100euro ,met 25 euro borg voor als je de oude er nog niet uit had.
Op de beeklaan zit die zaak, kant van de laan v meerdevoort.
-
Ik betaalde voor een ruil dynamo 100euro ,met 25 euro borg voor als je de oude er nog niet uit had.
Op de beeklaan zit die zaak, kant van de laan v meerdevoort.
Ik begrijp dus dat die zaak ook startmotoren doet? Ik ga van de week wel even langs -thumbsup-
-
Gereviseerd om-en-nabij de 100 euro klopt wel: ik was 220 kwijt voor dynamo & startmotor
-
werkt zoon ding niet gewoon met koolborstels?? en er zal wel vet in zitten ergens...
nieuwe koolborstels en nieuw vet en dan moet het weer goed gaan niet?
-
Ik betaalde voor een ruil dynamo 100euro ,met 25 euro borg voor als je de oude er nog niet uit had.
Op de beeklaan zit die zaak, kant van de laan v meerdevoort.
Ik begrijp dus dat die zaak ook startmotoren doet? Ik ga van de week wel even langs -thumbsup-
Ja ook startmotoren :D
Het Adres
AVS rietveld
beeklaan 374
Tel: 070-3451275
-
werkt zoon ding niet gewoon met koolborstels?? en er zal wel vet in zitten ergens...
nieuwe koolborstels en nieuw vet en dan moet het weer goed gaan niet?
Uh...eh.. Nee.
Er zit in: koolborstels, collector, poolschoen, anker, veldwikkeling, ankeras, rodsel, startrelais.............. en nog veel meer.
De koolborstels lopen tegen de collector aan"dit zijn kopere banen die op de as zitten" deze kunnen ook versleten zijn.
Het startrelais kan ook versleten zijn, mede ook de lagers van de anker as.
Er zit dus genoeg delen in die slijten.
Mischien heeft iemand een mooi plaatje -dunno-
-
Oh..ennuh..locatie startmotor = tussen schutbord en motorblok.
Volg de dikke draad vanaf de accu (+) door het schutbord en je komt hem vanzelf tegen.
Lastig plekkie, misschien wel zo verstandig om even je filterhuis er af te halen.
Wordt het iets overzichtelijker van.
kijk, zo heb ik ook weer leuke info waar ik de startmotor weet te vinden
bedankt -hug-
-
Beetje oud topic weer kicken...
Heb de laatste tijd last van hetzelfde probleem (eigenlijk vorige winter al een klein beetje).
Als het warmer weer is buiten nergens last van.
Contact aan -> Alle lampjes branden, alles werkt
Doorstarten -> Met moeite paar keer ronddraaien en dan aanslaan
Vreemde is dat als ik er 200 meter mee rij, uit zet en dan weer start, dat ie dan wel direct aanslaat.
Accu geeft keurige waarden weer bij het doormeten
-> ongeveer 12,4 V zonder draaiende motor
-> ongeveer 13,4 V bij stationair draaiende motor
Als ik het dus goed begrijp kan het wel eens aan de massakabel liggen?
-
is idd oud topic maar wel leuk om af en toe eens te neuzen en miss word ik er wel wijzar van
start probleem ook gehad bleek bij mij de massa van carosserie naar blok los te zijn sinsdien geen problemen meer met starten
-
is idd oud topic maar wel leuk om af en toe eens te neuzen en miss word ik er wel wijzar van
start probleem ook gehad bleek bij mij de massa van carosserie naar blok los te zijn sinsdien geen problemen meer met starten
Dat is gewoon die dikke blootliggende stalen kabel? Kan me wel herinneren dat ik daar ooit een andere massakabel van iets op heb aangesloten....geloof van de verstralers in de grille.
Eens nakijken...
-
klopt die stalen kabel was bij mij het probleem komt ook veel voor bij die raceplees die ze scooter noemen dus vandaar dat ik het daar ging zoeken