Vandaag een 5-bak (085 8P) bak om mijn Golf 2 1.3 NZ gezet met een maat van me. Ging vrij vlekkeloos. Starten, 10 seconden aan en afgeslagen omdat ie in een kuiltje stond, te weinig toeren gemaakt. Zelfde verhaal nog een keer, te weinig gas gegeven.
Derde keer starten en voor het doordraaien van het contact bleef de brandstofpomp doorpompen (drukpomp). Even afgewacht en nog een keer opnieuw gedaan (zonder daadwerkelijk te starten). Wederom blijft ie pompen. Toen geprobeerd de sleutel door te draaien maar de startmotor komt niet verder dan een halve slag. Even nagedacht, nog enkele keren geprobeerd maar geen success. Pomp gecheckt en de cilinders zitten vol benzine. Cilinder 1 redelijk, cilinder 2 een beetje, cilinder 3 overstroomde, cilinder 4 redelijk vol. We dachten dat het mogelijk een massaprobleem was omdat de massadraad op de baksteun niet heel jofel was. Dus even startkabel tussen de minpool en de bout op de motor gezet, geen succes, de pomp blijft lopen.
Waarom blijft de pomp ineens doorlopen (volgens mij heeft de bakwissel er geen invloed op gehad)?
Mogelijke oorzaken, ECU defect? Injectiegedeelte defect? Wat denken jullie?
Misschien niet noodzakelijk:
We hebben 1 remleiding linkvoor vervangen die geknapt was.
Ik hoor het graag