Zoals allen al bekend heb ik al jaren de missie om de polo trillingsvrij te krijgen. Dit proces loopt nogal moeizaam
Er is inmiddels weer vooruitgang geboekt, namelijk met nieuwe draagarmen en stuurkogels lijkt de auto zo goed als trillingsvrij
....... tot ca. 80 km/h
Echter zo rond de 95-100 km/h is er toch net zo'n moment dat de auto wat wil trillen/schudden (op en neer).
Ik heb mezelf er van overtuigd dat de oorzaak hiervan aan de achterzijde van de auto moet liggen. Ik heb daar in de afgelopen tijd al wel wat aandacht aan besteed, namelijk: bandenspanning gecheckt, nieuwe wiellagers, velgen laten balanceren en controleren op slagen/oneffenheden. Ook de banden gecheckt op rondheid. Ondanks de relatief hoge leeftijd van de banden zijn ze nog wel rond. Zijn er nog meer 86c specifieke zaken die de auto doen trillen aan de achterzijde? Schokbrekers zijn trouwens gele koni's (niet meer de jongste) maar tot dusver nog lekvrij