Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: mk1-madness op wo, 25 jan 2012, 23:59:53
-
Ik lees hier en daar verschillende dingen over het aanpassen van koppen en blokjes en het viel me op dat er mensen zijn die de kop fresen/vlakken zodat de compressie verhoogt word (Jaap-kabouter) maar ik heb zelf een blok gehad waarbij er tussen onder blok en kop een plaat is gezet om de cilinderinhoud te verhogen. Hetzelfde lees ik in de vw-performance, wat zijn de voordelen van het 1 ten opzichte van het andere -dunno-
-
een plaat ertussen is compressie verlagend..je krijgt dus meer inhoud in de cilinders..zo kun je een drukvulling gebruiken om de inhoud van de te vullen..
dus turbo of g-lader rijden..
heb je een te hoge compressie..dan kan je niet met een druk vulling rijden..dan krijg je snel het geval pingelen..en zal je verbrande zuigers krijgen of een koppakking die het gaat begeven..
daarom de comressie verlagende plaat tussen de cilinder en onderblok!
-
Ik had geen g-lader maar het blok was wel flink aangepast. 210whp uit een 1.8 8v, vraag me toch af wat er dan aangepast was......
-
Waarschijnlijk zuigers die iegenlijk net niet de juiste maat hadden en daarom een plaat er tussen om wel aan de juiste compressie verhouding te komen .
-
Duidelijk, ding liep 1 op 3 bij rustig rijden en 0 naar 100 in 5/6 sec. Kop zal wel een soortgelijke "serge" behandeling hebben gehad :) Krijg wel zin om te gaan prutsen aan mijn dx'jes.
-
Waarschijnlijk zuigers die iegenlijk net niet de juiste maat hadden en daarom een plaat er tussen om wel aan de juiste compressie verhouding te komen .
mn sprint heeft ook zuigers die hoger zijn. Kompr ruimte in de kop en van het blok wordt iets afgehaald. Zit wel een gewone kop pakking tussen. Hier zal innd voor een plaat gekozen zijn omdat anders de zuigers voor problemen zouden zorgen.
-
Zoals het nu begrijp is die compressie verhouding bepalend. Wat is het voordeel van de hogere zuigers dan?
Mijn gedachte was dat er meer brandstof en zuurstof in de cilinders past om meer vermogen uit 1 slag te halen.
-
klopt maar hoe meer je het kunt comprimeren voor je het ontsteekt des te groter de boem op de zuiger is .
-
Dus hogere zuigers : meer compressie
Plaat : minder compressie
Combo : zelfde als origineel maar door sterkere onderdelen meer vermogen haalbaar.
Ik zal het stuk in de vw-performance nog eens aandachtig lezen, blijft een engels blad met technische termen.
-
ik zou kr zuigers plaatsen op een dx blok . heb je de compressie gelijk goed . -naughty-
alleen weten dit kennerlijk niet veel mensen .
-
Hmmmm, omdat?
Ook in combo met de drijfstangen of alleen de zuigers?
-
Enkelt zuigers is goed .dx is 1.8 en kr ook .slag en boring zijn gelijk .
-
Wat is er mis met de compressie van een dx dan? De blokjes ervoor (voor '83) hadden al een andere compressie verhouding. Hoe moet ik de getallen interpreteren dan, des te hoger het tweede getal des te "beter"?
Als ik dus tussen de regels door lees zijn de zuigers van een kr hoger.
Hebben ze ook een andere vorm?
-
Daar is niks mis mee ,maar met een dx zuiger zit je op 1 op 11 .
-
Kr 1 op 10 toch?