Auteur Topic: Wie is Woutzor  (gelezen 5381 keer)

Offline Woutzor

  • Non-Register lid
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Man
  • Wouter Barelds
Re: Wie is Woutzor
« Reactie #15 Gepost op: vr, 04 dec 2009, 14:54:59 »
Je zou ook alleen 60mm voorveren kunnen monteren, de achterkant ziet er wel OK uit.

ik heb nog een setje voorveren liggen van -60mm, die mag je voor heel weinig hebben. kan je ook direct zien wat ze in onbelaste toestand doen (gelijke lengte of toch een stukje langer?)

Ik heb er ook over zitten denken om alleen de veren te vervangen maar omdat ik niet weet hoe oud de set is die ik nu heb toch maar besloten om voor een complete nieuwe kit te gaan. Ook ben ik van plan de nieuwe verlagingsset op de originele poten te zetten en de set die er nu onder zit in z'n geheel te verkopen.

Mijn oog is gevallen op deze set:
FK verlagingsset High Tec 60/40

Mag ik vragen wat jullie ervaring is met FK? Ik lees namelijk gemengde ervaringen met FK. De één zegt het een prima set te vinden en de ander vind het maar rommel (binnen een jaar lekkende dempers e.d.)

Anders neem ik een wat duurder setje van Weitec of KW.


Leuk topic, kan je eens proberen hoe jou Polo er dan uit komt te zien en of het er een beetje uit ziet -thumbsup-

Zoiets?  -nana-



Ik zit al een tijdje op een Engels forum waarbij dit mijn signature is ;)

Toch maar snel m'n project gaan starten hier op het forum waar alles aan bod komt wat ik met de auto gedaan heb  -naughty-
Golf II GTI '84 || Golf II GT4 '87 || Audi Coupe GT '85 || Polo 2f GT [R.I.P]

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Wie is Woutzor
« Reactie #16 Gepost op: vr, 04 dec 2009, 15:01:35 »
Toch maar snel m'n project gaan starten hier op het forum waar alles aan bod komt wat ik met de auto gedaan heb  -naughty-


moet je wel even lid worden  :)

Offline Woutzor

  • Non-Register lid
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Man
  • Wouter Barelds
Re: Wie is Woutzor
« Reactie #17 Gepost op: vr, 04 dec 2009, 15:12:03 »
moet je wel even lid worden  :)

Komt goed, zal me vanavond registreren  -thumbsup-
Golf II GTI '84 || Golf II GT4 '87 || Audi Coupe GT '85 || Polo 2f GT [R.I.P]

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Wie is Woutzor
« Reactie #18 Gepost op: vr, 04 dec 2009, 23:49:20 »
Komt goed, zal me vanavond registreren  -thumbsup-
-thumbsup-

alvast welkom  :)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Wie is Woutzor
« Reactie #19 Gepost op: za, 05 dec 2009, 00:08:31 »
 -welkom-

leuke plo , alleen met die verlaging en ingebouwde verlaging in je kofferbak , zal het niet echt goedkomen idd .

lijkt wel een ingekorte 80/60 set

 een goede is ook weitec 60/40
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Wie is Woutzor
« Reactie #20 Gepost op: za, 05 dec 2009, 10:13:22 »
 -welkom-

Mooie polo. -thumbsup-

Wat betreft de verlaging. Weet dat Mark ook met FK rijdt en is zeer tevreden erover. Voor 25 euro meer heb je het setje van Weitec waar Serge het over heeft.

Succes ermee.
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Woutzor

  • Non-Register lid
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Man
  • Wouter Barelds
Re: Wie is Woutzor
« Reactie #21 Gepost op: za, 05 dec 2009, 17:12:39 »
-thumbsup-

alvast welkom  :)

 -hug-

Gisteren mail verstuurd naar ledenadministratie [at] polo86c.nl maar nog geen reactie vernomen. Was een leuk sinterklaas kadeutje geweest -uitlachen-


-welkom-

leuke plo , alleen met die verlaging en ingebouwde verlaging in je kofferbak , zal het niet echt goedkomen idd .

lijkt wel een ingekorte 80/60 set

 een goede is ook weitec 60/40


Thanks  -hug-

Toen ik de subwoofer en alles nog achterin had (totaal gewicht zo'n 50 a 60 kilo), kwam ik nieteens normaal hier het pad op en af, laat staan met meedere mensen bij me in de auto!
Zonder die meuk gaat dit enigszins wel normaal. De auto is vanaf dat hij verlaagd is bestempeld als een 2-zitter, meer kan gewoon niet  -gert-

Het idee is dat ik een knappe verlagingsset onder de auto heb met meer comfort en geen drempelvrees (enkel met een een volle auto).
De set die er nu onder zit is echt veel te stug. Wel lekker in de bocht maar op een oneffen weg is het geen pleziertje ;)
De startaccu voor in de auto heb ik vervangen met die ik achterin had liggen. Scheelt weer een hoop gewicht achterin.
Het idee is wel dat de subwoofer weer achterin komt maar daarvoor ga ik een nieuwe kast ontwerpen. Hierover uiteraard meer als ik m'n project heb gestart hier op het forum ;)
De wens is ook dat ik weer normaal met een volle auto (max 4 'volwassen' personen) richting bioskoop kan e.d. zonder de auto van m'n moeder te moeten pakken.

-welkom-

Mooie polo. -thumbsup-

Wat betreft de verlaging. Weet dat Mark ook met FK rijdt en is zeer tevreden erover. Voor 25 euro meer heb je het setje van Weitec waar Serge het over heeft.

Succes ermee.


Thanks  -thumbsup-

Ja over Weitec hoor ik inderdaad veel goeds. Weitec komt als ik me niet vergis uit dezelfde fabriek waar Eibach veren worden geproduceerd (correct me if I'm wrong).

De set waar mijn oog op gevallen is is de Weitec Ultra GT en die kost bij Stroeve motorsport zo'n €420,-. In Duitsland kost hetzelfde setje rond de €344,- en €349,-

Van de week heb ik een offerte aangevraagd bij GKB Imports van hetzelfde type Weitec Ultra GT setje maar dan van de 40/40 variant, en daar rolde een bedrag uit van ongeveer €400,-.
De 60/40 set staat bij GKB voor dezelfde prijs en zal dus ongeveer op het zelfde bedrag uitkomen.

Een setje van FK daarintegen kost zo'n €255,- bij Carfantasy


De verlagingsset die er nu onderzit was meer een impuls aankoop geweest -zz- en voor dat geld was het puur een probeersel om te kijken hoe het er uiteindelijk uit zou komen te zien.
Misschien klinkt dit een beetje maar ik moest van binnen wel ff een traantje wegpinken toen de auto als maar verder richting de grond zakte toen de brug naar beneden ging.
Er kwam geen end aan leek wel. Toen het feit nog dat de spoortstang aanliep.. naja genoeg emotie voor een dag. Ik was er op z'n West-fries gezegd ff helemaal klaar mee.
Achja, we maken allemaal wel een keer mee dat het niet zo loopt als dat je in gedachten had :).

Vandaar dat ik nu niet voor verassingen wil komen te staan. Het moet nu gewoon goed, vandaar dat ik ook de Wellemsblokken ga aanschaffen en direct de andere rubbers wil vervangen door die groene blokskes. Ook zit ik erover te denken om voor en achter een veerpootbrug te plaatsen om de auto wat stijver te maken.
Golf II GTI '84 || Golf II GT4 '87 || Audi Coupe GT '85 || Polo 2f GT [R.I.P]

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Wie is Woutzor
« Reactie #22 Gepost op: za, 05 dec 2009, 17:44:25 »
Idee: als je huidige schokkers nog goed zijn (ik neem aan dat die ingekort zijn: dus bedoeld voor verlaging),
dan kun je ook alleen veren aanschaffen: veel goedkoper, aangezien schokkers 't duurdere deel van
een verlagingsset is.

Offline Woutzor

  • Non-Register lid
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Man
  • Wouter Barelds
Re: Wie is Woutzor
« Reactie #23 Gepost op: za, 05 dec 2009, 19:40:25 »
Idee: als je huidige schokkers nog goed zijn (ik neem aan dat die ingekort zijn: dus bedoeld voor verlaging),
dan kun je ook alleen veren aanschaffen: veel goedkoper, aangezien schokkers 't duurdere deel van
een verlagingsset is.

Het zijn inderdaad verkorte dempers. Alleen weet ik niet of ze nog goed zijn.
Vandaar ook dat ik liever een gehele nieuwe set wil. Dan weet ik in ieder geval zeker dat alles in orde is.

Dit stond trouwens op de achterdempers:

VW505H
08-99
MADE IN EU
HIGH PERFORMANCE

En dit op de voorveren:

200.900 HA/66 11/99

Op de achterveren stond geen opdruk voor zover ik weet.

Iets wat me wel opviel is dat er zowat geen beweging in de achterdempers zat (die van de verlagingsset). Ik moest er bijna met m'n vole gewicht op duwen om de stang/zuiger in beweging te krijgen. Nu weet ik niet of dit normaal is? Die van de originele dempers kan ik overigens wel gemakkelijk heen bewegen.

Nu kan ik me voorstellen dat ze wat zwaarder zijn dan noprmale dempers ivm. verlaging. Maar zo zwaar? Ik ben geen expert in dit gebied dus mijn kennis schiet hierin helaas tekort  -gert-

Golf II GTI '84 || Golf II GT4 '87 || Audi Coupe GT '85 || Polo 2f GT [R.I.P]

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Wie is Woutzor
« Reactie #24 Gepost op: za, 05 dec 2009, 21:46:43 »

Gisteren mail verstuurd naar ledenadministratie [at] polo86c.nl maar nog geen reactie vernomen. Was een leuk sinterklaas kadeutje geweest -uitlachen-


Die mail is wel aangekomen, maar nog geen  -2cents- op de giro... dat was ook wel een leuk Sint-nie-klaas kadootje voor ons geweest  :)
Als je 12,50 overmaakt, maak ik je voor 2010 lid en krijg je de rest van Dec. erbij -ja-

Bankinfo vind je hier.

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Wie is Woutzor
« Reactie #25 Gepost op: za, 05 dec 2009, 21:53:46 »
Voor Weitec set even naar Lonerdesign -thumbsup-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Wie is Woutzor
« Reactie #26 Gepost op: zo, 06 dec 2009, 11:53:35 »
Weitec komt niet uit dezelfde fabriek als Eibach, maar uit dezelfde fabriek als KW... Desalniettemin ook kwaliteit.

GKB is overigens de importeur, leveren niet zelf aan particulieren, maar met GKB en Stroeve is te praten, zodat je een prijs kunt afspreken (waarschijnlijk die van GKB). In de praktijk krijg je het dan alsnog via Stroeve geleverd...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Woutzor

  • Non-Register lid
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Man
  • Wouter Barelds
Re: Wie is Woutzor
« Reactie #27 Gepost op: zo, 06 dec 2009, 14:59:57 »
Die mail is wel aangekomen, maar nog geen  -2cents- op de giro... dat was ook wel een leuk Sint-nie-klaas kadootje voor ons geweest  :)
Als je 12,50 overmaakt, maak ik je voor 2010 lid en krijg je de rest van Dec. erbij -ja-

Bankinfo vind je hier.

Aah ok, ook goed. Zojuist het bedrag over gemaakt

Bedankt -thumbsup-


Voor Weitec set even naar Lonerdesign -thumbsup-

Top, ik zal er eens naar kijken  :)


Weitec komt niet uit dezelfde fabriek als Eibach, maar uit dezelfde fabriek als KW... Desalniettemin ook kwaliteit.

GKB is overigens de importeur, leveren niet zelf aan particulieren, maar met GKB en Stroeve is te praten, zodat je een prijs kunt afspreken (waarschijnlijk die van GKB). In de praktijk krijg je het dan alsnog via Stroeve geleverd...

Ah, dan heb ik me toch vergist.

Ik had zoals ik had verteld via de GKB site een offerte aangevraagd doormiddel van een 'prijs check!'.
Daaruit rolde het bedrag van ongeveer €400,-. Het mooie van de offerte is, dat ik de offerte kreeg via Car Center Wognum‏
Dat is hier in het dorp, lol. Ik zal daar eens een bezoekje plegen en kijken of we tot een mooie prijs kunnen komen  -naughty-


Maargoed, nu eerst richting RAMMSTEIN \m/
Golf II GTI '84 || Golf II GT4 '87 || Audi Coupe GT '85 || Polo 2f GT [R.I.P]

Offline Woutzor

  • Non-Register lid
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Man
  • Wouter Barelds
Re: Wie is Woutzor
« Reactie #28 Gepost op: za, 12 dec 2009, 12:34:22 »
Zo, tijdje niets van me laten horen. Druk met m'n stage -gaap2-...

RAMMSTEIN was zondag echt super!! Ik heb ervan genoten!


Maargoed, ik ben dus van plan een Wellems blokken setje te kopen van de G-laderseite alleen zit ik te twijfelen tussen deze twee combinatie sets:

Racingkit 1


Racingkit 2


Beide sets bevatten de Wellemsblokken en de stabilagers-gevallen.

Eventjes voor de zekerheid, de Wellemsblokken zijn te vervanging van de de onderdelen hieronder Rood omcirkeld (31, 32, 33 en 34) en de andere de groene omcirkelde onderdelen (22, 23? en 24):


Omdat ik er toch bestel zit ik er namelijk over te denken om ook de achteraslagers te vervangen. Deze zitten inbegrepen bij Racingkit 2. Is dat zinvol?
Ook hier even voor de zekerheid, het gaat om deze lager (15):


Als ik het spul besteld heb kan ik het wellicht nog voor de Minimeet Grunn de bups eronder zetten.
Ook moet ik de versnellingsbakolie bijvullen en het zwikkie uit laten lijnen -ja-

Oja, als het morgen mooi weer is zal alle 3 de polo's op de foto zetten. Mein schwester ist namlich wieder zu hause  -naughty-


Golf II GTI '84 || Golf II GT4 '87 || Audi Coupe GT '85 || Polo 2f GT [R.I.P]

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: Wie is Woutzor
« Reactie #29 Gepost op: za, 12 dec 2009, 13:09:52 »
 -off-

Citaat
RAMMSTEIN was zondag echt super!! Ik heb ervan genoten!

Waar zat je? of had je staplaatsen? Michiel en ik waren er ook
Beetje jammer van de 7 uur reistijd voor 1,5 uur show, maar het was wel gaaf...
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen