Gefeliciteerd! Heb je hem als 2e auto gekocht of gaat de Golf met kont er uit?
Koen=Koen is sleeping van volksforum??
wanneer begin je eens aan die audi 50? ben daar eigenlijk ook wel naar benieuwd....
-naughty-
oh my god... die is.... PAARS!
Nog veel te doen voor de APK?
Is het niet stiekem een oude GT die nu Aambeien paars is ?
oh my god... die is.... PAARS!
Nog veel te doen voor de APK?
Jup.
dubbelloops 'polo 1' grilletjes zijn er ook geweest.
Bijkans nog lelijker dan een 1f dubbelloops..
hier in de buurt ligt nog wel 1 voor een 1f Grill
(jezus christus, hoe doe je dat tegenwoordig hier?) -gert-
of je gaat naar www.photobucket.com en via hier kun je de foto's zo hier plaatsen
ff bijvullen?
dopje vast en reservoir niet vastgehouden tijdens het losdraaien?
En nog meer foto'kes voor "slapende is Koen"
Ik? Welneeeee..... -wanker-
(Heb ik gebeld vandaag omdat de wielremcilinder blijft hangen?)
Gouden velgen zouden nóg fouter zijn!
Roest.
Blok staat al even, was gevuld met olie maar was vergeten de koelkanalen ook vol te gooien.
Zo dan, na 2 weken wachten op een geleende klepveertang erachter gekomen dat deze NIET paste.... -boehoe-inventief met gereedschap -thumbsup-
(maar lijmklem+ringsleutel werkt ook blijkt nu -klus-)
Kopje is dan eindelijk kaal, zaterdag even de hogedrukreiniger aanzwengelen en dan klepjes opnieuw inslijpen en alles terug opbouwen.
Waar kun je het beste gewicht van de zuiger+drijfstang afhalen om ze onderling in overeenstemming te brengen??
Ziet er (volgens mij) best vers uit.meten is weten ,op het oog wil niet altijd goed gaan
meten is weten ,op het oog wil niet altijd goed gaan
Maarre, waar kun je het beste gewicht verwijderen van drijfstang+zuiger?
Zuiger: op de bodem zie je cijfertjes gegoetn
drijfstangkappen: idem
drijfstangen: langs de randen zie je giet-randen
Ja,. d'r is veeeel meer te halen, maar volgens mij wil Koen ze toch alleen 'gelijk in gewicht' brengen?
Zoals ik destijds met de ABD/MH combo heb gedaan? (scheelde ook grammen)
Wanneer is een auto voor de APK normen een échte oldtimer?
Over het algemeen geldt echter wel; als je oude gebakje niet aan de CO waarde voldoet, dan zit er iets goed vaut. Valse lucht, hangende choken, voetpakking lek etc.
Niets gehad aan de marktplaats-ad via PB? Ventilatie-slang nog de goeie?
maar nu moet enkelt je vliegwiel wel geballanceerdworden
Zou heel veel bier helpen?
Zou heel veel bier helpen?
Misschien een beetje rondbellen voor een goedkoper boor+hoon adres?
Dan heb je het allemaal wel in 1 keer goed.
En dan alsnog die gereviseerde GF inlaaien en wegzetten?
Ga ik mijn blok nog verven:denk het niet.Suggestie: potje hammerrite en klein kwastje doet 't prima en snel klaar
Heb eerst startmotor laten draaien zonder ontsteking: oliedruk check.
Ditmaal met reeds afgestelde carb's, maar vorige keer niet: is dat erg dan? -dunno-
Kzie het probleem ook niet echt -dunno-
Zolang het maar niet op volgas blijft hangen...
co schroeven 2x 1/2 slag los .en de hoofd sproeiers idd eerst op 1,5 mm zetten ,daarna via de weg van sjon
Ook leuk om te zien dat de Co schroeven aan de onderkant tegen het spruitstuk zitten. -gert-Zal op een motorfiets wel bereikbaar zijn, gok ik zo.
Alpha specialist? Pas je wel op voor overspringende elektrische mankementen?
Blij toe dat je mij niet hebt gebeld vandaag! -gert-
Alpha specialist? Pas je wel op voor overspringende elektrische mankementen?
-uitlachen- Sjon-shot ouwe school :D
dat ding ging als de brand weer teller heeft 210 aangegeven
denk dat koen met een stif op zijn lippen aan het kokosnotoen strand van waikiki beach hotel ligt
(http://images.worldres.com/property/a68000/68149/hotel.jpg)
Zuigerveren horen niet op het dashboard, maar om de zuigers he?! :) (als ik het goed zie)
Zuigerveren horen niet op het dashboard, maar om de zuigers he?! :) (als ik het goed zie)
Steuntjes voor de achterbumper al aangepast?
Dacht dat dat je manhole was, soort van olieput om aan de onderkant (10 cm2) van je auto te kunnen sleutelen?!
Daarna dacht ik dat het een spiegel was, om jezelf te kunnen blijven bewonderen als je onder de auto ligt.
Uiteindelijk zag ik pas dat het olie was, maar dacht vervolgens dat zelfs jij niet zo gek zou zijn om dit in een houten bak op te vangen?! -gert- :D
dat duurt lang zeg :D als het starten net zo lang op zich laat wachten als deze foto,zitten we allemaal met een grijze baard achter een verouderde pc met beeldscherm inbranding :D
En het schiet nog steeds niet op: dit weekend eerst schilderen thuis, hopelijk ook nog even tijd voor de Plo.
Een maand verder en nog steeds niet klaar met schilderen... :(je moet ook enkelt kutgangetjes witten
Op welk vermogen hoop je hier mee ongeveer uit te komen?
ik heb wat lekkers gehoord via de foon -thumbsup-
Ik hoop op 170pk, dat lijkt me ideaal.
(maar ik denk eerder iets van 80 tot 90 pk na fijnafstelling)
als ie morgen rijdt .........ik ben thuis ( hint hint )
http://www.youtube.com/watch?v=yh1gzLbjlQg#noexternalembed (http://www.youtube.com/watch?v=yh1gzLbjlQg#noexternalembed)
This video is not yet processed.
koen kennende zal het wel een maandje duren (werk,vriendin etc )
Question:
Moet je stoelverstelling goed werken voor de APK? Als hij vergrendelt is het toch goed?
Is er volgens de simpele versie geen grote kans dat er erg veel sleutels gaan passen?je moet niet zeuren als je lui bent
tis vooral heeeeel veel herrie.
Waar komt al die oliedamp dan wel vandaan als ik vragen mag?
Edit; Wow, omgekeerde wereld. :D
[quote author=Koen
En ik ben een beetje misselijk van de oliedamp heel de dag. -wtf-
Waar komt al die oliedamp dan wel vandaan als ik vragen mag?
Edit; Wow, omgekeerde wereld. :D
want de Polo is wel 100x meer verslavend dan de Polo.
't Is duidelijk te zien waar het hart van vol is?! -ja-
Ligt eraan welke 5-bak => met een AHD worden de toerentallen echt niet minder.
Hoeveel toeren draai je dan bij 100 km/u?
Bij constante snelheid houden die carb's toch nog wel hun kop dicht?
Tenminste: ik vind +/- 4000 toeren cruizen nog prima gaan qua herrie
Ligt eraan welke 5-bak => met een AHD worden de toerentallen echt niet minder.
Hoeveel toeren draai je dan bij 100 km/u?
Bij constante snelheid houden die carb's toch nog wel hun kop dicht?
Tenminste: ik vind +/- 4000 toeren cruizen nog prima gaan qua herrie
Scheelt dit met een 085 bak?Type 084 = 4-bak & type 085 = 5-bak.
Iets boven de 4000 in de Plo.4000 bij 100 km/u dus en wat is de huidige bakcode?
Type 084 = 4-bak & type 085 = 5-bak.
Zegt nog niks over de bakverhoudingen: die verschillen per bakcode.
und wie gehts,mit die kamelen ?alles paletti?
Hmm, zo te merken was het vanmorgen iets te koud. Carbfreeze. :PMet motorfietscarb's? => nooit meegemaakt -dunno-
Met motorfietscarb's? => nooit meegemaakt -dunno-
Andere vraag: zijn die carb's al afgesteld?
(Niet dat we hier fast&furious-carb-topic nr.2 gaan beginnen)
Kwam dit tegen op het volksforum:
Citaat van: Dirk
Breda, Teteringsedijk 17:15
Een paarse polo coupe met gele velgen, geluid van een rallye auto!
Achter het stuur een breed grijnzende eigenaar die volgens mij enorm aan
het genieten was!
Reactie hierop:
Citaat
Dat moet Koen geweest zijn in zn Polo 1F
Klopt dat? -sturen-
In NL of de US gekocht ? Grant heeft erg coole retro sturen en kosten daar geen ene drol
1e keer monteren van die (nieuwe) stabiblokken moeten ze ff flink 'gemotiveerd' worden.
Spierballen gebruiken / motivatieijzer / krik / spanbanden / whatever.
plaats eens een foto of wat van de situatie wat spaghetty betreft
De blokken even aan een kant bewerken met een verzinkboor, dan win je wel genoeg ruimte -klus-
Ik heb ze geloof ik ook iets geraakt met een verzinkboor.
Heb je ook de ringen om je stabi op te sluiten gemaakt (laten maken)?
Even hardop nadenken: dikke carrosseriering tegen de blokken aanschuiven en dan gewoon borgen met een hairpin dwars door de stabi, zou toch ook moeten werken?
sjonnie :DWat? Is het een Derby soms? :) :D
He, jij bent slim geweest: derde pootje voor hitteschild vóór montage (gok ik) eraf geflext!
Stuurtje is goehoehoehoed!!! -love-
Zie net dat mijn Polo dan redelijk op zo'n corgi modelletje begint te lijken.
)
En geen foto's.
Wat een flut-update.
kun je de lagers niet lekker laten zitten?
vast wel een manier om goed af te dekken?
bijvoorbeeld twee plaatjes en schroedraad door het midden om te klemmen en daarna afkitten -dunno-
bijvoorbeeld twee plaatjes en schroedraad door het midden om te klemmen en daarna afkitten -dunno-
Oh, nog wat:achter kost ook niet de wereld.....
Stralen en dan je oude lagers hergebruiken?
NIET DOEHOEN!
Fijne grit komt echt overal.
Voorste wiellagers hoorde je ruisen ondanks dat alles was afgedekt, maar waren toch al gepland om te vervangen.
Achterste lager (remtrommel) aan de binnenzijde is blijven zitten (niet bij nagedacht, wel afgedekt) en dat heeft me 3 kwartier schoonmaken gekost.
achter kost ook niet de wereld.....
Traag? Wie? Ik? -klus-
Zal ergens medio 2015 wel gebeuren?!?Dan al? Tis nu al bijna 2013 he
De mazzel bij een stalen velg is dat je de deuk vaak terug kan slaan en op 6J zou ik gaan voor 165 en daar boven voor 175 -thumbsup-
Zit een behoorlijk deukje in de velgrand
@gg: randjes zijn universeel, dus past!
Rode cockpit-omlijsting ziet er niet uit?! Geel maken?! -ja-
Nooit weg geweest Jorp, gewoon rustig papa aant spelen en heel weinig gesleuteld.
Maar niet weg geweest -thumbsup-
Ik voorspel vlammen over de voorkant ... -naughty-
Goed bezig Koen!
Netjes, een alu ring gedraaid?
Iemand die nog een roestvrije motorkap met sicke wil ruilen tegen eentje zonder?
Aangezien je de vraag stelt bij een geposte foto van een motorkap mét sicke wek je de indruk dat je die wil ruilen en zelf op zoek bent naar een motorkap ohne sicke, maar volgens mij klopt die veronderstelling niet? Wellicht kun je ófwel mij voor lul zetten omdat ik het totaal mis heb, ófwel jezelf en de rest helpen door wat helderheid in deze kwestie te scheppen?
En toen moest-ie weer naar binnen... Het was een productieve dag! :D
(http://www.at-team.de/guns/Bilder/Polo1.jpg)
Hee, mijn foto is "the making off" van jouw foto!
Jouw oplossing is toch veel netter, hoor Koen?! -thumbsup-
Mijn gok is: te late vonk, verbranding in de uitlaat... Ontsteking dus. Werkt de vervroeging op de ontsteking nog?
Wat zeigt de A/F-meter.
Ín de dorpels zit geen zooi (ja, ML-roestbescherming en het bewijs dat dat niet afdoende is). Maar je tapijt staat zo in de fik, en roken doet het altijd. Hoest met de tank?
De spoiler zal mooi staan! Ben benieuwd naar het vervolg van de aee...
Mooie vooruitgang, weer een mk3 minder!
Aha, een jalouzie verlenger/booskijker -nana-
AEE met startmotor aan de goeie kant is inmiddels gevonden.
Alleen nog even ophalen
Ben er niet trots op
Wel ff de kentekenplaten erop als je de straat op gaat -thumbsup-
Wanneer is 't bij jullie kermis?
Wanneer is 't bij jullie kermis?-naughty-
Hoezo dat dan -dunno-
Dat is onverwacht! Nee, geintje. Kan niet mooier. Hoe lang heeft hij zonder gezeten?
-thumbsup-
Voordat de apk afloopt weer rijdend? -klus-
Lekker geknutseld -thumbsup-
Maaruh: Sjon-shot? -dunno-
-thumbsup-
Voordat de apk afloopt weer rijdend? -klus-
Jij gebruikt een los schakelpotje van een 86c als mal hiervoor?
Is dat niet een setje van Max RPM dan? Ziet er tof uit, hoop dat t werkt zoals je hoopte -thumbsup-
Wat cool -thumbsup- Mag ik vragen waar je die kogel vandaan hebt gehaald? lijkt me wel grappig op de mijne met mn 4 bakkie -gert-
Zo'n vrijdagmiddag 5 voor 5 afmeldgevalletje? -naughty--uitlachen- Steekproef *kak* nou mot ie blijven staan tot maandagmorgen..... :)
En nu weer de garage in zeker? 😉
Goedgekeurd! -hug-
na bijstellen van de gordel (blokkeerde te snel)
en 1 adviespunt: 1 band tussen de 1,8 en 2,5 mm.
Nog nooit zo'n gemakkelijke keur gehad.
En dus ook de eerste kilometers gemaakt:
Rijdt goed, alleen rookt hij een beetje.....veeeeeel (klepseals zijn natuurlijk minimaal keihard)
Foto's volgen zsm, eerst genieten!
-sturen-
Serge heeft genoeg berichten gepost waarin de basis afstelling wordt uitgelegd. Heb je die al gevolgd?