Verschil zit m echt alleen in de nokkenas.
Ik heb zelfs een 'theorie' over de benaming:
GL en GK hebben zelfde kop en zelfde onderblok.
Alleen de GL heeft een tamme nokkenas en een
tamme kruk-as (en hogere zuigers..)
Nou kan een krukas niet echt 'tam' zijn, maar ik bedoel:
een kleinere slag..
Klep grotes zijn verder gelijk
Mijn verwachting (welke al grotendeels in uitgekomen), is dat de Hx blokken hebben ook allemaal dezelfde kop hebben.
HA HB HC HE HJ HH enz enz.. allemaal met bren-raum im kopf.
(correct me if I'm wrong). Verschillen zijn er overigens wel: met en zonder uitlaatgas-terugvoering: daarbij zijn de kleppen van een ander 'type'. Wat er precies verschilt weet ik niet, maar het staat aangegeven met groefjes..
Hoe het dan weer zit met de HZ (hydrostoter) weet ik niet.. Maar voor de sleeptuimelaars lijkt t verhaal in iedergeval een eindje op te gaan.
GL kop scoren op de sloop is inderdaad vrij simpel