Auteur Topic: Lambda sensor.  (gelezen 520 keer)

Offline Boestik

  • Non-Register lid
  • Berichten: 32
Lambda sensor.
« Gepost op: di, 23 aug 2011, 16:28:49 »
Beste forumleden,

mijn Polo 1.3 NZ 1990, heeft vanaf dag 1 dat ik hem heb problemen. reed niet lekker, stotteren en bokken (niet bij vol gas overigens)  Inmiddels al veel onderdelen vervangen (moest toch een grote beurt hebben). En het probleem bleef.

Met de zoekfunctie van dit forum kwam ik bij de lambdasensor, vandaag de stekker losgemaakt en een wereld van verschil!  Auto rijd nu niet meer ' nerveus'.

Mijn vragen zijn :  Kan het kwaad om hier even zo mee rond te rijden?  Is deze sensor makkelijk te vervangen ?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.


p.s. is het verstandig om een 2de hands te plaatsen ? Ik heb begrepen dat die ding vrij prijzig zijn! 

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Lambda sensor.
« Reactie #1 Gepost op: di, 23 aug 2011, 16:37:12 »
2e hands is wel een risico, maar idd een stuk goedkoper (wellicht een goede gebruikte van t forum?) Nieuw zit je aan behoorlijke prijzen ja.

Heb je de blauwe temperatuursensor ook eens losgehad? Deze zorgt namelijk ook wel eens voor problemen. Lambda kan verkeerde waarden aangeven, maar als je m loskoppelt gaat ie gewoon in de noodloop. Hoeft niet persee dat de lambda kapot is, meestal merk je dan juist geen verschil in het motorloop als je m loshaalt.

Offline Boestik

  • Non-Register lid
  • Berichten: 32
Re: Lambda sensor.
« Reactie #2 Gepost op: di, 23 aug 2011, 17:39:38 »
Blauwe temp. sensor is al vervangen door een nieuw!  Met stekker erin (lambda) rijdt  hij beroerd en zonder rijdt hij prima.

Gaat de motor niet stuk zonder lambda-sturing?  Verbruikt misschien meer brandstof, niet waar ?
« Laatst bewerkt op: wo, 24 aug 2011, 06:35:24 door Boestik »

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Lambda sensor.
« Reactie #3 Gepost op: di, 23 aug 2011, 22:15:35 »
lambdaregeling werkt dan niet, zou m wel zo snel mogelijk vervangen want buiten dattie meer verbruikt loopt de motor ook niet op de meest optimale manier.

Offline Boestik

  • Non-Register lid
  • Berichten: 32
Re: Lambda sensor.
« Reactie #4 Gepost op: wo, 24 aug 2011, 06:38:55 »
Ben er gisterenavond voordat ik de nachtdienst ging draaien, erachter gekomen dat de Polo niet eens start als deze stekker eruit is. :) Rondrijden zonder Lambda zit er dus niet in, want dan moet ik elke keer die stekker erin pluggen om te starten.

Dat wordt gewoon een andere lambda erop. Hoop dat dan het gestotter en gebok achterwege blijft.

bedankt voor je response!  -thumbsup-


Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Lambda sensor.
« Reactie #5 Gepost op: wo, 24 aug 2011, 12:02:25 »
als je in Lunteren komt kun je mijne wel proberen, ik heb van Pieter een voorpijp gekocht met sensor maar ik rijd met carb. Kosten, bier of iets voor op de bbq. Hahaha
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Boestik

  • Non-Register lid
  • Berichten: 32
Re: Lambda sensor.
« Reactie #6 Gepost op: wo, 24 aug 2011, 13:37:50 »
Heel aardig van je, maar heb helaas geen tijd om 'effe' langs te komen Roosendaal -----> Lunteren , aangezien ik de tuin/carport aan het bestraten ben. -dunno-

 -off- En met al die neerslag gaan het helemaal niet zo vlot. -boehoe-

Er zijn al mensen die er 1 te koop aanbieden, hoop dat we over de prijs eens kunnen worden.

 -thumbsup-